Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa paliwa - pobór prądu ?

senso 08 Gru 2005 23:00 7885 10
  • #1
    senso
    Poziom 20  
    Potrzebuję zrobić odcięcie pompy paliwa i tu jest pytanie, jaki prąd ???
    Wizja siedzenia pod blokiem z wyciągniętą kanapą i wpinania się z miernikiem przy tej temp. mnie odrzuca.Interesuje mnie ciągły i maksymalny pobór prądu.Oczywiście rozchodzi się o amperaż przekaźnika, ustawiłem się na 10A i pod to wykonuję modół i tu mnie tak z zaskoczenia tknęło a jeśli na starcie lub większym obciążeniu pompa pociągnie więcej ??? :P . Nie znam typu pompy bo nie zaglądałem a autko to Calibra 8V. Dzieki z góry.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #2
    Charly
    Poziom 18  
    Mnie też się nie uśmiecha teraz mierzyć prąd, ale powiem Ci że u mnie w Oplu wisi ona sama jedna na bezpieczniku 20A, tak że możesz mieć trochę mało te 10A.
    Ale poczekaj, może jeszcze coś znajdę odnośnie poboru prądu przez pompę.
  • #3
    martinpl
    Poziom 27  
    mierzylem kiedys w moim polonezie 1.6GLI amperomierzem cegowym (z rynku za grosze) z zakresem do 20A i nie wiem czemu zakres sie skonczyl, raczej to bylo przeklamanie pomiarow, bo jak narazie mam odciecie pompy na przekazniku 20A i nic sie nie dzieje...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #4
    leinadzs
    Poziom 27  
    martinpl napisał:
    mierzylem kiedys w moim polonezie 1.6GLI amperomierzem cegowym (z rynku za grosze) z zakresem do 20A i nie wiem czemu zakres sie skonczyl, raczej to bylo przeklamanie pomiarow, bo jak narazie mam odciecie pompy na przekazniku 20A i nic sie nie dzieje...


    W poldku jest 7,5 A i jest dobrze
  • #5
    senso
    Poziom 20  
    Bezpiecznik 20A ma za główne zadanie chronić samą instalację przed przegrzaniem, jest na wyrost w porównaniu z zapotrzebowaniem pompy-tylko o ile na wyrost.U mnie też jest bezpiecznik 20A ale pompa???Temat dalej otwarty,chyba pofatyguję się niedługo pod blok by zmierzyć mój egzemplaż tylko narazie musze zdobyć amperomierz o zakresie min 20A. Czekam na inne sugestie...
    pozdro
  • #6
    dziqus
    Poziom 18  
    nie prosciej byloby zmierzyc prad wpinajac sie zamiast bezpiecznika ktory chroni pompe?
  • #8
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Stosuje się przekaźniki najczęściej 15-20A na 12V więc jak dasz troszke większy to się nic nie stanie.
  • #9
    jarsaw
    Poziom 23  
    z doswiadczenia podam ze po pomiarach dobrym przyrzadem pompy w nowych autach moga na starcie pobierac nawet do 20 amp. kiedys mierzylem bo tez mialem dylemat jaki dac przekaznik i stanelo na tym ze dawalem na zapas 30 to amperowe bo 20 sie mocno grzaly przy eksploatacji
  • #10
    senso
    Poziom 20  
    Co do pomiaru to najszybciej faktycznie jest wpiąć się w miejsce bezpiecznika.Poniedzieli zmierzę i dam znać.Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    pozdro
  • #11
    senso
    Poziom 20  
    A wiec tak,mierzylem i wyszlo tak, 5,36A na starcie i 5.12A przy 4500 obr min,wraz ze wzrostem obrotow spadal nieznacznie pobor pradu.Dzieki za odzew i za pomoc.
    pozdro

    Dodano po 13 [minuty]:

    Chyba zdecyduje sie na przekaznik 10A pod ktory wykonuje modul, glownie dlatego ze na starcie udaru w zasadzie nie ma.
    pozdro