Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Profesjonalne wykonanie płytki?

robiw 09 Dec 2005 21:49 5135 12
IGE-XAO
  • #1
    robiw
    Level 26  
    Witam Kolegów.
    Od razu przyznaję, że przeszukiwałem forum i są oferty wykonastwa płytek ale... właśnie... kto jest dobry i nie za drogi...bo na ostatniej takiej ofercie się "naciąłem" - specjalnie nie wymieniam nazwy firmy, bo może się poprawią. Mam do wykonania płytkę jednostronną 7.5 cm x 12 cm , 186 otworów, ścieżki minimum 0.75mm - zaprojektowana została w Diptrace, więc nie jest to zbyt piękny i optymalny "rysunek". Potrzebuję na początek ilość prototypową. I właśnie owa firma wykonała mi 2 szt za 20 zł (razem z przesyłką) ale jakość iście amatorska, prawie jak malowana. Może ktoś ma sprawdzony namiar na firmę i przy okazji może zna program, którym można dobrze zaprojektować płytkę do tego układu (w załączniku) bo ta z Diptrace jest duża (w załączniku rysunek dla ciekawych). Z góry serdeczne dzięki... robiw

    PS.
    A może ktoś z Szanownych Kolegów mógłby zaprojektować mi tą płytkę "bardziej" przyzwoicie :-)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
  • #3
    robiw
    Level 26  
    Witam ponownie.
    W załączniku zamieszczam schemat układu wykonany w Autotraxie. Może ktoś mógłby pokusić się o zaprojektowanie płytki (rozsądniejszej niż ta moja z Diptrace) w Autotraxie bo poznawanie go od początku tylko dla 1 projektu jest uciążliwe. Oprócz schematu mogę podać warunki "brzegowe"... robiw
  • IGE-XAO
  • #4
    tz_tomek
    Level 12  
    A ja proponuje EAGLE. Jest bardzo intuicyjny i bardzo szybko sie go mozna nauczyc.
  • #5
    robiw
    Level 26  
    ... pomyliłem się... zamieszczony schemat zrobiłem w Eagle 4.15 ale płytki nie "pokonam"... robiw
  • #6
    tz_tomek
    Level 12  
    Jeśli masz schemat w EAGLE to jednym guzikiem (board) przełączasz się na ekran projektowania PCB, następnie rozmieszczasz elementy (w wersji scharware maksymalny wymiar plytki jest odrazu pokazany na ekranie - bialy prostokat) a nastepnie autoruter sam rozmieszcza sciezki. Jak juz masz gotowa plytke to drukujesz na laserowce (lub kserujesz) i np. metoda na żelasko (duzo informaci na temat tej metody w internecie - bez problemu wykonasz sciezki nawet pod elementy smd).

    W przeciagu paru godzin masz gotowe urzadzenie (prototyp). Wykonany wlasnorecznie. Pelna satyswakcja.
  • #7
    robiw
    Level 26  
    ... wiem... tak robiłem też w DipTrace ale płytka ma 15 łączówek, jest dość duża (załącznik w pierwszym poście) i z pewnością nie optymalna... Brakuje mi w tych programach autorozmieszczania elementów...robiw

    Dodano po 2 [minuty]:

    P.S.
    A płytki prototypowe zamawiałem w firmie po 7.5 za sztukę (więc wcale nie tak drogo) tylko wykonali beznadziejnie ... ale to kwestia pewnie tej firmy...
  • #8
    tz_tomek
    Level 12  
    Z tego co pamietam EAGLE ma autorozmieszczenie elementów (ale nie bylem zadowolony z efektów). Dobrze by bylo gdybys glowne elementy porozkladal a reszte niech EAGLE uklada.
  • #9
    robiw
    Level 26  
    Tego autorozmieszczenia to ja nie znalazłem chyba, że jako autorozmieszczenie uważać rozłożenie w rzędzie elementów po załadowaniu z modułu Schematic ... ale to pomyłka... Widzę, że chyba sam muszę się wziąć za tą płytkę bo nikt nie pomoże... robiw
  • #10
    robiw
    Level 26  
    Witam.
    W poniższym załączniku zamieściłem rysunek płytki wykonany w programie Eagle 4.15 Light oraz poprawiony schemat układu (spakowane jako ZIP). Może ktoś z Szanownych Kolegów powie mi jak wykonać pewne czynności:
    -autorouter nie prowadzi mi automatycznie łączówek (płytka ma być jednowarstwowa)?

    -chciałbym aby ścieżki były możliwie najgrubsze (najlepiej minimum 0.75mm) a otwory nie mniejsze niż 0.6mm a niektóre nawet 0.8 mm (np. dla goldpina czy 7805) lecz nie wiem jak to ustawić optymalnie

    -jak zrobić aby buzzer miał otwory oddalone o 0.508 mm ale także o 0.762 mm (czyli aby można zastosować 2 modele)

    -kto zrobi prototypowe płytki (powiedzmy 2 szt.) nie musi być "super" najtaniej (takich już miałem) tylko dobrze

    Z góry serdecznie dziękuję za jakiekolwiek sugestie i życzę radosnych Świąt... robiw
  • #11
    robiw
    Level 26  
    W kolejnym zamieściłem zaprojektowaną przez siebie płytkę ale nie wiem dlaczego u mnie przy kolejnym jej wczytywaniu wywala błąd: Load error 293 - pomóżcie? robiw
  • #12
    Przem188
    EDA specialist
    moge zaprojektować tą płytkę, prosze na sobote do południa e-maila ze schematem w formacie protela bądż zgodnym, np. autotraxa. W razie zastosowania niestandardowych elementów - ich opis lub numery katalogowe np. Elfy. moj e-mail: przem188(malpa)wp.pl, gg-9993105.
  • #13
    robiw
    Level 26  
    Dzięki... temat zakończony... robiw
pcbway logo