Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA DTI 75 PS - PROBLEM Z SILNIKIEM !!! P O M O C Y

pepex 10 Gru 2005 00:09 2888 0
  • #1
    pepex
    Poziom 2  
    Kupiłem Astrę 1.7 DTI z uszkodzonym silnikiem. Objawy były następujące: po przekręceniu stacyjki gasły prawidłowo wszystkie kontrolki, świeciła się tylko pomarańczowa kontrolka silnika (układ wtrysków), rozrusznik zakręcił sekundę, auto jakby chciało zaskoczyć ale nie mogło. Auto zaprowadziłem do uruchomeinia do serwisu Boscha, po kilku godzinach pracy i sciagnięciu z centrali Opla jakiś magicznych kodów rozruchowych do immobilajzera, kluczyka, radia silnik udało się uruchomić. Jednak nadal świeciła się pomaranczowa kontrolka od silnika (układ wtryskowy) oraz coś wydawało dziwny odgłos przy przyspieszaniu (turbina czy coś innego, hałas był słyszalny w momencie mocniejszego przyspieszenia i przy ruszaniu). Pan diagnosta powiedział, że napewno uszkodzony będzie przepływomierz i jakis tam czujnik, ale na tym zakończyła się pierwsza wizyta w Boschu, gdyż ze względu na brak tablic rejestracyjnych nie można było przeprowadzic jazd probnych w celu dalszego poszukiwania usterki. Po zarejstrowaniu auta drugi raz odstawiłem auto do serwisu Boscha, gdzie 2 tygodnie trwały próby "zgaszenia" świecącej się kontrolki silnika oraz uciszenia odgłosów w czasie przyspieszania. Niestety serwis spasował i oddał mi nie naprawione auto z następującą diagnozą:
    1. Uszkodzony przpływomiarz (od razu został wymieniony)
    2. Przestawiony zapłon, co powoduje złą pracę silnika (z 3 na 18 stopni..)
    3. Brak żądanego ciśnienia w sterowniku silnika, co powoduje brak regulacji siłownika turbiny (to chyba najpoważniejsza awaria)

    Obecnie auto stoi w garażu i nie bardzo wiem od czego zacząć i jak się zabrać za jego naprawę. Dzwoniłem do ASO Opla i usłyszałem, że należy wymienić sterownik silnika, który kosztuje 3000 zł !!!! (cena nie do przyjęcia) + robocina, oraz dokonać regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - 300zł.

    Proszę o pomoc, czy przyczyną takiego zachowania auta może być uszkodzony sterownik silnika i czy można gdzieś kupić taki używany sterownik w niższej cenie, oraz co z jego zaprogramowaniem, by pasował do mojego auta. Jeśli ktoś zna w Wielkopolsce jakiś zakład, który byłby w stanie mi pomóc, proszę o namiary. Z góry dziękuje za wszystkie wskazówi i odpowiedzi.

    Pozdrawiam;)