Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VWPassat 1.9TDi 94r 1Z szarpanie w czasie jazdy

10 Gru 2005 21:54 8705 23
  • Poziom 15  
    Witam,mam problem z autkiem,w zakresie od 1500obr do 2800 samochod "szarpie",zachowuje sie tak jakby jechal po kocich lbach,ale dzieje sie to tylko w momencie dodawania gazu,jak jade ze stala predkoscia to tego nie ma.I jeszcze jedno,centralny zamek mam polaczony z szybami i cos tam pokrecili bo jak zamykam centr. i potrzymam kluczyk to otwieraja mi sie wszystkie szyby.ma ktos moze schemat jak powinno to byc podlaczone.Pozdrowienia
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Z centralnym to jak chyba sam wiesz powinno byc na odwrot .
    Z szarpaniem to jezeli szarpie na wyzszych biegach od czworki w gore , rzadko na trojce a na dwojce i jedynce wogole to bedzie najprawdopodobniej przeplywomierz . Moze tez byc zatarty ktorys z wewnetrznych przegubow , moze miec poprostu stary juz zuzyty lekko zapieczony smar.
  • Poziom 15  
    Zgadza sie szarpie od 3 biegu,na 1 i 2 wogole,nie znam sie zbytnio na nim,mam go dopiero 2 tygodnie,przeplywomierz to jest to przy filtrze powietrza? a co do central i szyb to wiem o tym tylko nie wiem gdzie moze to byc pochzanione,nie mam nawet schematu.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Tak , przeplywomierz to ten przy filtrze powietrza z jedna mala wtyczka ! Sproboj zaczac od podmienienia go z jakims innym z innego tdi 1Z ktorego nei szarpie , ale jesli objawy sa na tych wlasnie biegach przy niskich obrotach przy bardzo powolnym przyspieszaniu z niskich obrotow np. 1500 a juz przy 3000 wszystko sie uspokaja to na 99% przeplywomierz . Sproboj przydeptac mu szybciej zaczynajac od trojki i ciagnac go powyzej 3000 obr , zmienijac na czworke i dalej cisnij zylujac na obrotach to efektu tego nei powinno byc wcale lub bedzie prawie nieodczuwalny. Jakbys sie przekonal ze to przeplywomierz podmieniajac go z innym , to moge ci zalatwic taki nowy taniej , ale o tym pisz juz na PW .A schemat centralnego z szybami pwoinienes znalezc na elektrodzie w dziale szukam schematu ... samochody . Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    A ja stawian na nastawnik dawki na pompie w 1z to normalna sprawa.
  • Poziom 15  
    a co to teraz?jak to sprawdzic? miales juz taka sytuacje?

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy tylko serwis sie klania..
  • Poziom 24  
    To napewno nie pompa , bo gdyby tam bylo cos nie tak to byloby falowanie na wolnych obrotach ! Przerabialem juz ten temat w kilku tdi , kiedys nawet podmienilem cala pompe i nic to nie dalo, a po wymianie przeplywomierza wszystko ustalo
  • Poziom 15  
    ok,troszke sie zmartwilem ze moze to byc pompa a co do przeplywomierza to mam pytanie,czy tam nie powinna byc czasem jakas klapka? ( tam w srodku nic nie ma??? z tego co czytalem to cos takiego powinno byc!! a tam przeswitna wylot,jest cos takiego czy poprzedni wlasciciel cos namieszal? jest tylko puszka,wchodza przewody i od strony filtru siatka,a w srodku nic
  • Poziom 21  
    W przepływomierzu za tymi siatkami jest pionowo taki drucik platynowy który nagrzewany jest a przepływające powietrze go chłodzi przez co zmienia się jego opór a tym mierzy ilość powietrza.
    Co do szarpania na wolnych fakt ale pompa lub wtrysk z czujnikiem lubi nieraz grać wariata właśnie w czasie jazdy.
    Przyznam że najczęsciej jak wolne obr są idealne nie jest to nastawnik tylko przepływomierz lub wtrysk z czujnikiem ale w 1Z nastawnik równie dobrze może być.
  • Poziom 14  
    witam kolego wlasnie przerabiam pasata 1.9 tdi 94 1z z podobnymi obiawami w moim przypadku jest to pompa . Jak chcesz wykluczyc przeplywomierz to wypnij wtyczke z niego .Komputer przyjmie wartosc domyslna ok 550mg i jezeli bedzie dalej szarpal to przeplywomierz jest sprawny pozostanie pompa lub zasilanie poliwem .Wtryski powoduja trocheinne obiawy
  • Poziom 15  
    ok,sprawdze to.mam rozumiec ze bez tego przeplywomierza terz pojedzie i moze byc nawet lepij? sprawdze i dam znak jak sie zachowa,ale mam nadzieje ze to nie pompa.Na wolnych obrotach pracuje rowno i idealnie no ale zobaczymy.I jeszcze jedno,co to jest ten przekaznik w komorze silnika pod szyba,dochodza do niego dwa wezyki,czerwony i niebieski,jaka role pelni i jak ma sie zachowywac,czy to jest jakis przekaznik? pozdrawiam wszystkich i wielkie dzieki za porady
  • Poziom 14  
    WITAM
    Ostatnio przerabiałem podobny przypadek VW 1.9td przy wejściu na ok.3000 obr.szarpał. Wymieniłem: filtr paliwa, powietrza, sprawdziłem ustawienie rozrządu.wyjąłem katalizator, podmieniłem przepływomierz oczywiście podpiąłem - tester kts i nic. A okazało się, że jest zatkany króciec przy zasilaniu pompy wtryskowej.
  • Poziom 12  
    witam
    stawiam na nastawnik dawki paliwa !!!
    miałem już tak ze na wolnych było idealnie
    wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest

    Dodano po 25 [sekundy]:

    witam
    stawiam na nastawnik dawki paliwa !!!
    miałem już tak ze na wolnych było idealnie
    wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest
  • Poziom 24  
    Opisujecie ciekawe przypadki z tym nastawnikiem pompy paliwa, choc ja akurat z jego awariaprzy takich objawach sie nie spotkalem . Jak mozecie to opiszcie szczegolowej czy szarpanie bylo dokladnie takie samo jak jest tu opisane , i co dokladnie zrobiliscie pozniej z pompa , wymieniliscie cala pompe czy tylko glowiczke . Bo istnieje mozliwosc ze przekalibrowaliscie dawke paliwa na pompie i to dzieki temu ustalo , bo auto szybciej przyspiesza i opisany efekt jest nieodczuwalny. U mnie kiedys po zalozeniu w vento tdi chipa efekt ten ustal calkiem , ale niestety z czasem jak nim jezdzilem choroba zaczela powracac bardzo szybko postepujac . I byla tam faktycznie mocno zuzyta pompa , co objawialo sie barzdo typowo , falwoaniem wolnych obr. wymienilem wiec dol pompy , zakladajac stara glowiczke , ktora w tym modelu (bezstykowa-indukcyjna) praktycznie sie nie zuzywa . Efekt byl taki ze na wolnych obrotach sie uspokoilo falwoanie ale szarpanie bylo dalej , dopiero podmianka przplywomierza dala efekt kompletnego ustania szarpania. Nawet w komputerze wywalalo czasem blad przeplywomierza i wtedy auto przechodzilo w tryb awaryjny. Co do czujnika wznisou iglicy to tez nie sadze zeby byla to przyczyna takich objawow bo gdyby ten nie byl sprawny to auto przeszlo by w tryb awaryjny zubozajac dawke , niechcac przyspieszyc np. powyzej 3000 obr. a w niektorych kompach szczzgolnie nowszych silnik by poprostu zgasl .
  • Poziom 21  
    Witam odepnij wtyczke w skrzyni biegów od czujnika prędkosci i napisz czy cos sie zmieniło Pzd
  • Poziom 13  
    sprawdz ciśnienie w układzie paliwowym.Podejżana pompa paliwa.podczas dodawania gazu zwiększona jest dostarczana dawka .
  • Poziom 15  
    jacZek napisał:
    WITAM
    Ostatnio przerabiałem podobny przypadek VW 1.9td przy wejściu na ok.3000 obr.szarpał. Wymieniłem: filtr paliwa, powietrza, sprawdziłem ustawienie rozrządu.wyjąłem katalizator, podmieniłem przepływomierz oczywiście podpiąłem - tester kts i nic. A okazało się, że jest zatkany króciec przy zasilaniu pompy wtryskowej.

    ale szarpie rownomiernie przy obrotach od 1500 obr do 2800 i tylko w momencie dodawania gazu,a jak jade ze stala predkoscia np.90km/h to tego nir robi,tylko przy dodawaniu gazu nawet tylko troszke to szarpie,jest to szarpanie specyficzne,tak jakby byla krzywa opona,samochod skacze,tak jakbym jechal po kocich lbach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    adamo napisał:
    Witam odepnij wtyczke w skrzyni biegów od czujnika prędkosci i napisz czy cos sie zmieniło Pzd

    sprawdze i dam znak
  • Poziom 15  
    odlaczylem przeplywomierz i nie szarpie ale zrobil sie strasznie mulisty,wlasciwie ciezko powiedziec czy nie szarpie,tak jakby probowal ale tego nie robi jak przed odlaczeniem
  • Poziom 24  
    To ze jest zmulony bez przeplywomierza to zupelnie normalne !
  • Poziom 15  
    ale numer
    wczorej jak wrocilem po tej probie podlaczylem zpowrotem przeplywomierz i dzisial jeszcze pojezdzilem i..... przestalo szarpac!!! chodzi teraz idealnie,moze styku dobrego nie bylo ale jak patrzylem to koncowki idealne,moze komp sie przestawil albo nie wiem co ale chodzi teraz idealnie :-)
    dzieki wielkie wszystkim
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Mowilem ze to przeplywomierz ! Ale mozesz sie nei cieszyc dlugo , komputer sie raczej nie przestawil , byc mzoe akurat u Ciebie nie bylo styku , ale sadze ze raczej cos sie zmienilo w przeplywomierzu przy ejgo czujniku termicznym , byc moze jak dostal zimne powietrze bez swojego zasilania czyli nie grzejac , to schlodzil sie do niskiej temperatury i cos mu sie polepszylo hihihi !
  • Poziom 15  
    calkiem mozliwe,ale mam nadzieje ze bedzie ok,jeszcze troszke pojezdze i zobacze ale na razie jest ok
  • Poziom 15  
    dzisiaj jezdzilem i jest ok
  • Poziom 15  
    autosuper napisał:
    Mowilem ze to przeplywomierz ! Ale mozesz sie nei cieszyc dlugo , komputer sie raczej nie przestawil , byc mzoe akurat u Ciebie nie bylo styku , ale sadze ze raczej cos sie zmienilo w przeplywomierzu przy ejgo czujniku termicznym , byc moze jak dostal zimne powietrze bez swojego zasilania czyli nie grzejac , to schlodzil sie do niskiej temperatury i cos mu sie polepszylo hihihi !

    ano niestety ale dzisiaj znowu zaczal szarpac na 5 biegu,na 4 mniej,wiec to na pewno przeplywomierz