Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jakość TV w Media-Markt ?

cb11 11 Dec 2005 17:16 7586 3
  • #1
    cb11
    Level 10  
    Witam.

    Jestem nowym użytkownikiem forum i podczas poszukiwania pewnego tematu bardzo często napotykałem na problemy forumowiczów z TV zakupionymi w marketach, a w szczególności MEDIA-MARKT. Postanowiłem dołączyć do tej grupy i przedstawić swoje doświadczenie z tym marketem.

    Zachęcony promocyjną ceną Telewizora Panasonic TX-PS12P 100Hz w MEDIA-MARKT, która wynosiła 1349,00 PLN (10x134,9 PLN) dokonałem jego zakupu. Oczywiście rozpakowałem karton na miejscu aby zobaczyć czy nie kupuję "kota w worku". Wykorzystałem do tego celu specjalnie przygotowany przez Panów z Media-Markt stolik ekspozycyjny. Fakt, że hałas i gwar marketu oraz bardzo jasne oświetlenie nie pozwalało w pełni sprawdzić poprawności wszystkich funkcji TV, jednak obraz wydawał mi się OK. Po przywiezieniu TV do domu późnym wieczorem, odczekałem 2 godzinki aż jego temp. wyrówna się z pokojową i zacząłem automatycznie dostrajać programy. Obraz na jasnym tle i w kolorze był ok. Geometria również. Jednak, gdy włączyłem film z DVD, w którym dominowały sceny ciemne, moim oczom ukazała się w centralnej części kineskopu jasna plama o średnicy około 15cm. Zaznaczę, iż była ona widoczna tylko w ciemnych scenach. Całkowicie jednak eliminowała ten telewizor do oglądania właśnie ciemnych scen. Drugą zauważoną wadą mojego egzemplarza TV PANSONIC była jakość wykończenia obudowy, która była źle dopasowana do kineskopu, tzn. prawa część kineskopu była wyraźnie wyżej w stosunku do lewej o około 0,5 cm. powodowało to straszny dyskomfort podczas oglądania TV. Oczywiście na drugi dzień Telewizor oddałem i wskazałem te wszystkie wady. Zaproponowano mi wymianę na inny model, jednak nie na Panasonica, którego niestety już nie było. Zauważyłem jednak, że w punkcie serwisowym Media-Marktu, gdzie oddawałem swój TV, stały już przed moim 3 takie same TV Panasonic.
    To o czymś świadczy - nieprawdaż?

    Trudno-powiedziałem i zacząłem poszukiwania czegoś innego. Mój wybór padł na SAMSUNGA model CW-29M026P 100Hz. Model dosyć ładnie wykonany, w krótkiej obudowie i z podwójnym tunerem z funkcją PIP. Oczywiście nauczony już doświadczeniem ponownie powtórzyłem procedurę "przed-zakupową" mając na uwadze dostrzeżone wady z poprzedniego mojego wyboru. Poza lekkimi wadami geometrii wszystko było OK. Zadowolony zabrałem TV SAMSUNG do domu i cieszyłem się nim tylko jeden wieczór. Niestety okazało się, iż następnego ranka - brak głosu. No cóż pozostało - kolejny raz do MEDIA MARKTU. Panowie w Media Markcie odpowiedzialni za obsługę działu RTV z niedowierzaniem rozpoczęli testować mój felerny egzemplarz. "Albo Pan coś w nim majstruje, albo ma Pan niesamowitego pecha.." - stwierdził kierownik działu RTV. No cóż zdegustowany postanowiłem, że chyba podziękuję za wybór kolejnego modelu w tymże markecie. Jednak okazało się, że niestety procedura rezygnacji z umowy kredytu ratalnego nie będzie taka prosta i może potrwać nawet kilka dni. Kilka kolejnych dni bez TV - jakoś nie bardzo - pomyślałem i przyjąłem kolejny egzemplarz SAMSUNGA CW-29M026. Wnikliwa analiza po raz kolejny na stoliku testowym, tym razem jednak pod "fachowym" nadzorem specjalistów z Media-MARKT. Egzemplarz przeszedł pomyślnie wszystkie testy i zabrałem go domu. Zmęczony, zdegustowany i zniechęcony poprzednimi przygodami z TV nie odpalałem tegoż telewizorka przez najbliższy dzień.
    Następnego wieczora po pracy w końcu dostroiłem wszystkie dostępne programy na kolejnym SAMSUNGU. No i cóż – obraz bardzo ładny, kolory soczyste, jednak geometria nie do wyregulowania, nawet w menu serwisowym. Dodatkowo TV niesamowicie piszczy podczas wyświetlania jasnego tła, a intensywność tego piszczenia wzrasta wraz z intensywnością wyświetlania jasnego tła.
    Nie pojechałem wymienić tego egzemplarza, gdyż kierownik działu TV w MEDIA-MARKT zapowiedział, że kolejna moja wizyta u nich zakończy się wysłaniem TV do serwisu zewnętrznego, a kolejne dni czy nawet tygodnie bez telewizora raczej mnie nie interesują. Geometrię obrazu wyregulowałem w MENU serwisowym na tyle, na ile to możliwe, a do piszczenia po prostu się przyzwyczajam, mając nadzieję, że ustąpi ono podczas kolejnych godzin eksploatacji TV.
    Dodam jeszcze, iż mój przypadek nie jest całkowicie odosobniony, i nie dotyczy tylko tego konkretnego modelu TV. Podczas oczekiwania na załatwienie procedury reklamacyjnej, poznałem kilku również zdegustowanych jakością telewizorów - klientów MEDIA-MARKT, którzy podobnie jak ja reklamowali większe lub mniejsze wady różnych modeli (PHILIPS, SONY, GRUNDIG, THOMSON).
    Od tej pory chyba nikomu nie polecę kupna sprzętu RTV w jakimkolwiek markecie, twierdząc, że jego jakość jest zdecydowanie gorsza, od tego, który sprzedawany jest w firmowych sklepach.
    Czy moje podsumowujące stwierdzenie jest słuszne? Proszę o opinie szanownych forumowiczów .
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Ja kupiłem TV Thomsona 29DM400. Co prawda wyjąłem z pudła, ale go nawet nie włączałem. Działa już ok. roku bez zarzutu.
    Co do marketu to sprzedają oni masę sprzętu dziennie, więc siłą rzeczy jest więcej zwrotów.
    Kupisz w małym sklepie, koleś powie, że nie było zwrotów na ten model. I co z tego, jak sprzedał 5szt miesięcznie, a w MediaMarkt sprzedają 30 dziennie. Inna sprawa, że wożenie palet z TV widlakami z kąta w kąt i wstrząsy z tym związane nie służą odbiornikom.
    Moim zdaniem miałeś po prostu pecha.
  • #3
    bonzo f
    Level 29  
    witam nowego kolege .
    temat nadaje sie do innego dzialu(co gdzie kupic)nie ma nic wspolnego z z fachowa naprawa.
    uzywanie calej nazwy firmy jest reklama, nawet ta zla reklama tez nia jest
  • #4
    User removed account
    Level 1