Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 1.8 XE1 2000 rok nie chce zapalić!!!!

piaskm 12 Gru 2005 10:28 2660 14
  • #1 12 Gru 2005 10:28
    piaskm
    Poziom 1  

    Już któryś raz podczas odpalania po nocy, przy zmianie temperatury silnik nie chce mi odpalić. Mogę go odpalić, pochodzi 3 sekundy i gaśnie.
    Z rury wydobywa się woda, ale nie jest to wina paliwa, gdyż tankuję zawsze na dobrych stacjach, a do tego mam wymienione wszystkie filtry.
    Nie wiem czy to wina pompy paliwa, uszczelki pod głowicą czy też może elektroniki...Tak jak powiedzxiałem usterka jest powtarzalna przy zmianie temperatury (z zimniejszej na cieplejszą).

    0 14
  • #2 12 Gru 2005 13:49
    crown2
    Poziom 16  

    Witam
    Wydobywajaca sie woda z rury wydechowej nie swiadczy o uszkodzeniach w silniku.Jest to efekt roznicy temp.Proponuje ci odpalic samochod i dac mu wysokie obroty aby wygonic z tlumika ten kondensat(masz efekt zatkanego tlumika).Prawdopodobnie to jest przyczyna gasniecia silnika.

    0
  • #3 12 Gru 2005 18:18
    tomekb
    Poziom 25  

    może katalizator zapchany?

    0
  • #4 12 Gru 2005 19:22
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    16 zaworowe silniki jeżeli są delikatnie traktowane tzn. obroty silnika nie więcej niż 3 tys. krótkie odcinki jazdy ,silnik niedogrzany . Bywa że po nocy w niskiej temp. otoczenia właśnie tak reaguje.Efekt ten powstaje przez nagar na trzonkach zaworów.Przy zimnym silniku tak bywa.Jeżeli potem jest OK. to raczej może być taki efekt.Środkiem zaradczym jest czasami porządne przegonienie autka.

    0
  • #5 12 Gru 2005 21:15
    MikeC
    Poziom 21  

    Witam .. I znowu Janusz może mieć rację :) ... Może być że delikatnie eksploatujesz samochód i po prostu go "zamuliłeś" .... Duży nagar na trzonkach zaworów po odpaleniu silnika powoduje zawieszanie sie zaworów i w efekcie utratę kompresji ... Jeżeli po zgaśnięciu silnik ma inny odgłos przy kręceniu rozrusznikiem (taki wyraźniej szyszy i lżejszy)to prawdopodobnie jest to ... Środek zaradczy to odpał samochodu ( za którymś razem zaskoczy ) i tuba najlepiej na dwójce jakieś 10 km przy obrotach ok 5-6 tyś ... Jeżeli to nie pomaga to tylko wybud głowy i rozwiercanie prowadnic ... Pozdrawiam MikeC ..

    0
  • #6 25 Gru 2005 17:30
    ponar
    Poziom 21  

    Może przewody czujnik wału itd wypadało by sprawdzić na początek może ma jakieś usterki.

    0
  • #7 25 Gru 2005 19:50
    janek26
    Poziom 14  

    najczestsza przyczyna to egr i cewka zaplonowa. ale bywa ze pompa paliwa pszyciera sie.Jezeli egr jest uchylony to niebedzie chcial odpalic. jezeli niemasz testera to moze wymrugaj kody. jak dobrze pamietam to masa na 6 pin

    0
  • #8 25 Gru 2005 20:12
    firdy
    Poziom 21  

    A moze immo zobacz czy miga kontrolka
    pozdrawiam

    0
  • #9 25 Gru 2005 23:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 26 Gru 2005 11:11
    haker305
    Poziom 14  

    Wody lecącej z układu wydechowego raczej nie należy wiązać z kwestią niemożności odpalenia. Moim zdaniem jest to normalne, gdyż w układzie wydechowym zawsze może skroplić się para wodna zawarta w powietrzu atmosferycznym. Później oczywiście jest wydalana z układu wydechowego. Jest to normalne. Jeśli nie możesz odpalić po nocy przyczyną mogą być np. brudne (zakurzone) kable wysokiego napięcia. Kurz, gdy dostanie wilgoci jest dobrym przewodnikiem elektryczności i następuje przebicie elektryczne. Może to być również coś z układem zasilania silnika np. za niskie ciśnienie wtrysku.

    0
  • #11 26 Gru 2005 11:53
    janek26
    Poziom 14  

    cewka zaplonowa - krowie suty lubi siadac i naprawde jest wiele objawów jej uszkodzenia. a egr dziala podobnie jak w kazdym opelku ,tylko jest tam inaczej skonstruowany i jesli siadzie elektrozawór, lub zatrze sie prowadnica grzybka lub dostana sie grudy to moze byc uchylony i niechce odpalac. J podstawowe pytanko jest to x18xe1 czy z18xe. Starsze zawory egr byly latwiejsze do czyszczenia , te nowe trzeba grzybek podgietym twardym precikiem podwarzac.Jezeli zawór ma wartosc powyzej 1,57v to zaczyna byc szrot. Jest jeszcze mozliwosc zapchania kata

    0
  • #12 26 Gru 2005 12:21
    maciejek
    Poziom 14  

    A najbardziej rozsadną opcją jest podłączenie się pod Tech-a i sprawdzenie jakie błędy wyskakują. Zapamiętane błedy wyjaśnią co jest popsiute

    0
  • #13 26 Gru 2005 13:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 26 Gru 2005 15:34
    janek26
    Poziom 14  

    egr jak zawiesi sie na mocnym uchyleniu to wierz mi mailem juz tak ze niechcial odpalac , mozna sprawdzic wyjmujac egr i zobaczyc czy niejest uchylony, ew zobaczyc czy w parametrach ma wiecej niz 1.57v. Znam przypadki z dosfiatczenia ze cewka niepalila na 1 na 3 na 2 garch, niema reguly. Niebedziemy sie sprzeczac bo niema sensu- najlepszym rozwiazaniem to tech2 lub inne urzadzenie. Pozdrawiam.

    0
  • #15 26 Gru 2005 18:22
    haker305
    Poziom 14  

    Hmmmmmm... A jak wymieniałeś wszystkie filtry to ten na ssaniu również...?
    Jest on często zaniedbywany i prowadzi do podobnych objawów.

    1
  Szukaj w 5mln produktów