Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 - Gaśnie przy 1/4 paliwa w baku.

13 Dec 2005 14:32 5611 11
  • Level 26  
    Witam.
    Auto gasnie gdy paliwa jest ok 10 litrów w baku.
    Aby powtórnie uruchomić silnik muszę sciągnąc przewody z pompy paliwowej, przekrecić kluczyk zeby pompa zassała paliwo. Nastepnie zakladam przewody na swoje miejsce i juz jest ok przez kilkanascie kilometrów. Jezeli zaleje tyle beznyzny aby pompa była zakryta chodzi OK.

    Rozebrałem pompę i przeczysciłem, wszystko wyglada ze jest ok, działa bez zarzutu na wodzie :).

    Wg. mnie wyglada to jakby paliwo nie wracało do zbiorniczka w pompie z silnika (???).

    Co sądzicie na ten temat, jakas nieszczelnosc ukladu paliwowego czy cos sie zapowietrza. Szczerze mówiąc troche mnie to irytuje :|
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 24  
    A może problem jest w baku? Rurka paliwowa nie dochodzi do dna i nie zbiera do końca? Gdy poziom paliwa zejdzie poniżej rurki, gaśnie.
  • Level 26  
    Mysle, że nie widzialeś jak to jest w seicento skonstruowane. Tam nie ma luźno latajacych rurek w baku :).
    Pompa paliwowa jest umieszczona pod tylnym siedzeniem i zanurzona w baku do samego dna (opiera się o dno). Z niej wychodzą dwie rurki. Paliwo OUT i powrót do baku. Paliwo wraca bezposrednio do zbiorniczka w pompie, po to aby dodatkowo dopełniać owy zbiorniczek.
  • Level 24  
    Fakt, przyznaje, nie wiem:) Ale chciałem dobrze, hehe. Po prostu pierwsze skojarzenie, ze skoro przy pewnej ilości benzyny gaśnie... A tak męcz sie sam:) Nie bede sie wymądrzał, bo u siebie bym miał pomysły gdzie szukać, a w seicento nie wiem jak to jest zbudowane.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 28  
    sprawdz oring w obudowie ,pompie , paliwo wracajac do pompy przeplywa przez tzw inzektor ktory powoduje zasysanie paliwa do komory pompy jest tam oring gumowy jesli bedzie jakas nieszczelnisc to nie zassie . niekiedy jest za cienki oring.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    sprawdz oring w obudowie ,pompie , paliwo wracajac do pompy przeplywa przez tzw inzektor ktory powoduje zasysanie paliwa do komory pompy jest tam oring gumowy jesli bedzie jakas nieszczelnisc to nie zassie . niekiedy jest za cienki oring.
  • Level 26  
    Oring raczej jest ok. (ciasno siedzi), nie sądzę zeby to była jego wina. Pompa zasysa dobrze, ponieważ sprawdzałem ją luzem w domu, w wannie. Zasymulowałem obieg paliwa. Połaczyłem wężykiem wyjscie z pompy z wejsciem i woda przeplywa bez problemu. Tak samo dziala jezeli otworze obieg, to pompa natychmiast zasysala wodę i wypluwa.
  • Level 28  
    w takim razie zwroc uwage ze przy wkladaniu pompy calosc jest sciskana do siebie moze cos wtedy nie gra ?? w ostatecznosci zrub dziurke w dnie obudowy

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdz czy przelewemz wtryskiwacza wracadostatecznie szybko moze filtr zapchany

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdz cisnienie jakie daje okolo 2 BAR
  • Level 12  
    Może masz po prostu korek w baku który nie odpowietrza baku bez dziury kupiony w sklepie spożywczym sprawdź bez korka zamiast przewody ściągać no i tak jak wyżej Pisza czy masz ciśnienie 2 bar po prostu podczas włączenia kluczyka przytrzymaj palcem nie powinieneś utrzymać palcem przewodu paliwowego wchodzącego do gaźnika
  • Level 19  
    Możesz mieć minimalną wydajność pompy i powrotem już nic nie wraca, wówczas nie napełni się zbiorniczek.Względnie powrót jest mniejszy jak zapotrzebowanie wtyskiwacza podczas jazdy.
  • Level 26  
    Oki dzieki za info, sprawdze to.
    Korek jest orginalny.
  • Level 14  
    sprawdż odpowietrzenie zbiornika paliwa w przewodzie wlewowym rurki /wyglądają jak peszel/mniejszej średnicy muszą być drożne jest też zawór do wyrównywania ciśnienia pomiędzy zbiornikiem a otoczeniem/powietrze wchodzi do zbiornika paliwa niwelując tym samym podciśnienie panujące podczas pracy pompy paliwa .rada sprawdz jak seicento śmiga bez korka wlewu paliwa powinno być oki
  • Level 26  
    Bez korka jest podobnie, choc odnosze wrazenie, ze gasnie juz przy mniejszym poziomie paliwa w baku. Wczesniej było to przy lekkim zapaleniu kontrolki a teraz juz przy ciągłym swieceniu. Jest to jakis trop!