Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z mondeo

geronimmo.80 13 Dec 2005 21:22 4292 15
  • #1
    geronimmo.80
    Level 14  
    Witam!!!
    Mam problem z fordem mondeo a mianowicie chodzi o kontrolke airbag.
    Konktorlka zapala sie i gasnie mryga sobie.
    Gdzie mam szukac przyczyny?
    Ktos mi powiedzial ze jak zdajde to sama zgasnie i nie trzeba jechac na komp. aby skasowac, czy to prawda?
    dzieki i pozdrawiam!!!
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    geronimmo.80
    Level 14  
    sigi dzieki!
    elektrit nie wiem ile blyskow, a czy to jest az tak istotne?
    jak tak to napisz ile blyskow co oznacza.
    dzieki i pozdrawiam
  • #5
    Dzekis
    Level 11  
    musisz dokładnie policzyć błyski. Inaczej nie dojdziesz do tego. Jest jeszcze jedna rzecz - w mondeo dość często śniedzieją kostki pod siedzeniem od napinaczy, to jest najczęstsza przyczyna mrygania kontrolki. Sposób jest taki: odłącz akumulator min. 15 minut przed rozłączeniem wtyczki (rozładowanie kondensatorów układu), potem rozpinasz kostkę (żółte coś pod siedzeniem, uboższe wersje jedna kostka, bogatsze, musisz dojść po przewodach od napinacza, która jest prawidłowa). Oczyść, zobacz czy nic nie wypięło i złóż. Podłącz aku i odpal silnik. Będziesz wiedział, czy podziałało. Nie zapomnij o zmapowaniu kompa od motoru.
  • #6
    geronimmo.80
    Level 14  
    oki.
    ale czy ktos mi powie ile blyskow co oznacza.
  • #7
    Dzekis
    Level 11  
    mam w domu książkę. Ale będę mógł odpowiedzieć dopiero wieczorem.
  • #8
    konio68
    Level 16  
    Najczęściej :
    4 błyski - usterka napinaczy pasów.
    Zły kontakt wtyczki pod siedzeniem kierowcy.
    A jak chcesz się więcej dowiedzieć o swoim mondku to odwiedz -
    www.mondeoklubpolska.org
  • #9
    greq
    Level 11  
    miałem podobny problem. Ale okazało się dopiero gdy wysiadł klakson.
    taśma w kierownicy do klaksonu i właśnie do poduszki w kierownicy była przełamana. zlutowałe je zakładając na siebie kawałki taśmy i jest OK.
    pozdrawiam
  • #10
    Dzekis
    Level 11  
    Migająca kontrolka poduszki powietrznej bardzo irytuje. Warto zatem poznać co może mieć do powiedzenia samochód, zanim zdezorientowani udamy się do warsztatu celem postawienia (kosztownej często) diagnozy.

    Oto kody migowe układu SRS

    1 błyśnięcie-obwód poduszki kierowcy.

    2 błyśnięcia-obwód poduszki pasażera.

    3 błyśnięcia-usterka w obwodzie części wspólnej poduszki kierowcy i pasażera.

    4 błyśnięcia-obwód napinaczy pasów bezpieczeństwa.

    5 błyśnięć-obwód bocznej poduszki kierowcy.

    6 błyśnięć-obwód bocznej poduszki pasażera.

    7 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.kierowcy.

    8 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.pasażera.


    Kody dotyczą większości Fordów do 2000 r.(zależy to jeszcze od modelu).

    Za mondeoklubpolska.org

    Tak w ogóle zapraszam z problemami Mondeo na powyższą stronę, tak jak kolega Konio napisał.
  • #11
    gls83
    Level 11  
    greq wrote:
    miałem podobny problem. Ale okazało się dopiero gdy wysiadł klakson.
    taśma w kierownicy do klaksonu i właśnie do poduszki w kierownicy była przełamana. zlutowałe je zakładając na siebie kawałki taśmy i jest OK.
    pozdrawiam


    Mam identyczny problem, czy ktoś mógłby mi napisać czy taka naprawa jest możliwa w warunkach domowych, czy istnieje jakieś niebezpieczeństwo (np. wystrzelenie poduszki???) i ewentualnie jak się do tego zabrać. Interesuje mnie również ile może kosztować taka naprawa w warsztacie??
  • #12
    didas
    Level 14  
    mozna to zrobic samemu tyle ze zwijak czyli tasma laczaca przy kierownicy kosztuje okolo 200 i wystepuje tylko w oryginale jak kupisz w salonie to wymiane masz za grosze. mozesz tez kupis uzywana tylkok nie wiadomo ile taka pociagnie moze miesiac moze rok wybor nlezy do ciebie. oczywiscie zeby to zrobic trzeba zdemontowac okolo kierownicy, odkrecic oslony kolumniy kierownicy i tyle czyli w sumie to 5 wkretow na oslonach sroba na kole kierownicy a sam zwijak na zatrzaskach .
  • #13
    marek1977
    Level 33  
    i nie zapomniec zeby jej nie zerwac :) trzeba policzyc ile obrotów ma kontakt i ustawic go na srodku z kołami ustawionymi na wprost. inaczej po zamontowaniu i skreceniu kierownicu na max mozna zerwac tasme. O tym oczywiscie nikt nie poinformował :D Nie jest konieczne zdjecie klemy z akumulatora, ale trzeba pamietac zeby kluczyk był wyjety.A impuls idzie z czujniaka uderzeniowego który mierzy przeciazenia.
  • #14
    didas
    Level 14  
    wszelkie naprawy tego typu powinny byc wykonywane po odlaczeniu masy z akumulatora. fakt ze mozna to zrobic bez tego i nic nie powinno sie stac aczykolwiek poduszka droga nie chodzi i ewentalne jej wystrzelenie moze byc bardziej kosztowne nizeli zdiecie klemy
  • #15
    marek1977
    Level 33  
    pomimo zdjeca klemy z akumulatora trzeba poczekac około 15 minut poniewaz zostaje napiecie szczatkowe. mozna zdjac kleme, zgadzam sie z tym, ale nie jest to konieczne.

    Pozdrawiam
  • #16
    momik12
    Level 31  
    przed wygłaszaniem tego typu teorii:nie jest konieczne odłączanie klem!!!!!! proponuję zapoznać się z zasadami bezpiecznej obsługi poduszek powietrznych.Sto razy się uda a za 101 połamie ci kręgosłup.Widziałem takie obrazki,na szczęście nie na żywo.Proszę mieć na uwadze życie i zdrowie autora postu!!!!!!!!!!!!