Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem-Siemens seria IQ

kemysz1 13 Dec 2005 23:14 2051 4
  • #1
    kemysz1
    Level 10  
    Witam. Mam problem z pralką Siemens seria IQ. Właściciel zbyt długo zwlekał z wymianą szczotek i skończyło się to trwałym uszkodzeniem silnika („podniósł” się jeden z wycinków komutatora).Próbowałem wymienić silnik na podobny (oryginalny to siemens xx.......AA6) ___AA4,__AA8.
    Ale bez rezultatów. Elektronika nie chce przyjąć „przeszczepów”. Próbowałem na programie wirowania –programator pozycjonuje się prawidłowo, ale po starcie silnika zaczynają mrugać diody, sygnalizując błąd i programator kończy program. Przypuszczam że winny jest moduł, ale nie mam pewności, bo silniki którymi dysponuję są w 100% sprawne, ale jednak nie identyczne z pierwowzorem. Jeśli ktoś napotkał podobny problem to bardzo proszę o pomoc.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    kemysz1
    Level 10  
    Dziękuję że kolega Skryn stara się mi pomóc.Właśnie dwie godziny temu wróciłem z pracy i sprawdziłem to co sugerował Skryn i rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tacho .Silniki które podpinałem Rzeczywiście "na pokładzie" miały hallotron! Więc przyłożyłem się i wygrzebałem kilka silników z prądniczką, żonglowałam nimi na wszelkie sposoby, ale niestety bez rezultatu.
    Jeżeli chodzi o tr.GBC30, to profilaktycznie wymieniłem go na inny(tzn.taki sam-wyjęty ze sprawnej Constructy), ale sytuacja bez zmian. Więc
    stoję w punkcie wyjścia.
    Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz, mianowicie miałem kilka lat temu przypadek z dużo starszym SIEMENSEM , w którym rozleciał się wirnik prądniczki tacho, podmieniałem go z innych silników podobnych typów i za skarby elektronika nie chciała go "przyąć", i wówczas wpadłem na pomysł aby sprawdzić ilość biegunów na obwodzie pękniętego wirnika i był to strzał w 10. Biegunów było 2x mniej (w oryginale) ,więc wybiłem kilka kłów na stojanie tacho i silnik pracuje bez zakłóceń do dzisiaj.Teraz zastanawiam się czy aby nie występuje kilka rodzajów wirników tacho ,i silnik z prądniczką głupieje gdy podmieni mu się wirnik i włoży taki, który współpracował z hallotronem. Muszę to sprawdzić ,bo do obecnej chwili nie miałem takiej potrzeby. Chyba że ktoś już to sprawdzał i mnie oświeci. Proszę!
  • #4
    PBK
    Home appliances specialist
    wiesz nie chce krakac ale wielce prawdopodobne ze dostała po dupie elektronika

    ja bym na twoim miejscu zrobił ten zwalony oryginalny wirnik

    ale nawiasem mówiąc kiedyś miałem taka sytuacje z boszem maxx
    był trafiony wirnik az komutator sie rozpadł i wyjarało ścieżkę na płytce
    ale wsadziłem na sprawdzenie ze starego silnika siemensa w którym oprucz długości koła pasowego wszystko pasiło
    i cholender poszedł
  • #5
    User removed account
    Level 1