Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kapilara zamrażarki -zatkana kapilara

14 Gru 2005 08:58 10242 9
  • Poziom 11  
    Witam
    Czy zna ktoś sposób na przytkaną kapilarę zamrażarki ,przy pierwszym napełnianiu była drożna.Okazało się,że musiałem poprawiać lut i sciągnąć czynnik .Po zalutowaniu i próbie napełniania zamrażarka zachowujesię jakby przytkała się kapilara.

    Dziękuje za pomoc
  • Specjalista AGD
    Musiałeś to zrobić niedbale i dostała się wilgoć do układu. Pompa prożniowa sprawna?
  • Poziom 13  
    Albo zalałeś kapilarę lutem?
  • Poziom 11  
    Proszę o informację
    -czy odwadniacze są różne do różnych czynników
    -ile powinna pracować pompa próżniowa'
    -jak szybko nabijać czynnik

    Z góry dziękuje
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    odetnij 5 cm kapilary
    wy lutuj rurę ssawną ze sprezarki
    podlacz pompe do tej wulutowanej rury i ją włącz
    włóż kapilare do zakretki (od butelki) napełnionej benzyną ekstrakcyjną niech "sie napije tej benzyny"
    jezeli nie chce pic to sprubuj ogrzać palnikiem kapilare i miejsce wejscia kapilary do parownika(delikatnie)
    jezeli to nie pomoze to trzeba podłączyc azot do rury ssawnej o cisnieniu max 15 atm
    potem zlutuj wszystko,zamontuj nowy filtr(filtry są najczesciej na wszystkie gazy)
    zrób próżnie (ja robie około 15 min chyba ze wiem żę układ jest zawilgocony to nieraz chodzi kilka godzin)
    w tym czasie kiedy chodzi pompa to włącz sprężarke
    nastepnie napełnij układ,napuszczaj powoli zeby cisnienie na ssaniu nie przekraczało ok 1,5 atm
    wpuść powiedzmy 30 % gazu i posłuchaj czy słychac "syczenie" rozpreżanie gazu.
    jezeli tak to dopelnij powiedzmy do 60% i zostaw na ok 1 godz .
    jezeli układ pracuje prawidłowo (tzn nie zapycha się nie zamarza) to dopełnij do 100%.
    Jeżeli nie to powtórzyć.
  • Poziom 15  
    Witam.
    Nie napisałeś jaka to zamrażarka bo jeżeli parownik jest n.p.w postaci płyty to 15 atm.rozwiąże Twój problem i po prostu wymienisz go wraz z kapilarą.Podobnie większość aluminiowych wężownic również się odkształci.
    Sądzę,że wystarczy solidna próżnia i odwadniacz ,ale nie jakiś 5 czy 10 gr.,a co najmniej 20 gr.
    Powodzenia
  • Poziom 17  
    Może taki prosty sposób: wylutuj tylko rurkę ssącą, włącz sprężarkę i zatkaj palcem rurkę tak długo jak będziesz potrafił utrzymać a potem gwałtownie puść i tak zrób pare razy. Powinno pomóc. Powodzenia. :D
  • Poziom 28  
    Przy niedrożnej kapilarze( a o to autorowi chodzi0 podpowiedź całkowicie pozbawina sensu!!!
    Jedyny sposób -najtańszy to złączka do podłączenia kapilary do butli z azotem, argonem - (tylko nie tlen!!) o ciśnieniu około 150 barów po wylutowaniu rurki ze ssania i jeśli to nie pomoże jest jeszcze przyrząd (Revco- ze Szwajcari za 10tyś Ichniejszych franków-może potaniał) dający 500 barów!- jesli to nie pomoże to tylko złomowanie .. albo wymiana kapilary- a przyczyna jest prosta- uszkodzony odwadniacz i zagiecie powstajace przy cieciu!!! kapilary- oraz odchylene od ideału kształtu kanału (otworu)w niej- niestety tolerancje są wszędzie obecne.
    Opowieści o przepchaniu sprężarka dającą 15 barów to złudzenie-jeśli taka spr przepcha to nie było zatkane!!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 17  
    witam

    w dawnych dobrych czasach.... ech
    jest takie urządzenie nazywane potocznie przepycharką olejową , miały ją wszystkie serwisy Polara, jeżeli jest to rzeczywiście zatkanie jakimś brudem ( w co wątpię) to podłączało się przepycharkę pod kapilarę( nigdy odwrotnie-w rurkę grubą) i pchało do oporu aż zanieczyszczenie puściło .
    Po udrożnieniu układu trzeba było tylko oczyścić układ z oleju i parownik był czysty jak z produkcji.
    Sądzę że układ jest po prostu zawilgocony i trzeba go przedmuchać azotem i wyciągnąć dobrą próżnię.
    pozdrawiam