Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Świece żarowe Astra - Isuzu

old50 14 Dec 2005 18:15 9250 15
  • #1
    old50
    Level 11  
    Witam Kolegów .
    Proszę o pomoc , świece żarowe nie wyłączają się - rozładowuje się akumulator - pobór ok.2,5 A. Być może to sklejony przekaźnik - gdzie go szukać ? A może coś innego. Gdy rozłanczam kleme słysze pyknięcie przekaźnika .
  • #2
    CAMARENA
    Level 23  
    napewno to nie to!
    być może lampka w bagażniku się świeci
  • #3
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam
    Kolega ma racje świeca żarowa nawet jedna ciągnie sporo więcj niż 2.5 ampera. wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdzisz co jest nie tak,
  • #4
    old50
    Level 11  
    Zaraz po załączeniu klemy od akumulatora na listwie łączące świece żarowe pojawia się napięcie .
  • #5
    berlingo
    Level 22  
    napisz czy silnik z turbo czy zwykły i jaka pojemnośc bo są różnice w schematach i z jakiego rocznika pozdrawiam
  • #6
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    To weź amperomierz w ręke i sprawdz ile ciągną poszczególne świece i ile cały układ z przekaźnikiem i wszystkimi świecami. A chyba bierzesz pod uwage to że jak masz włączony kluczyk i założysz kleme to włącza się gdzanie świec i idzie napięcie na listwe..
  • #7
    baraka
    Level 18  
    witam

    świece żarowe pobierają więcej prądu , gdyby grzały przez dłuższy czas to na pewno by się spaliły , to musi być coś innego , no chyba że już ci padły , a załącza się tylko sam przekaźnik od świec

    przy kadecie 1,6 D przekaźnik był na kielichu amortyzatora pod maską po stronie kierowcy , taki kwadratowy czarny trochę większy od zwykłego przekaźnika
    musisz poszukać



    pozdrawiam
  • #8
    ponar
    Level 21  
    Sterowanie świec w oplu isuzu jest takim komputerkiem o ile pamiętam z prawej obok nug pasażera,
    Co do pobierania napięcia to nie będzie nic ze świecami
    W tych modelach alternatory lubiały kraść prąd.
  • #9
    Remik71
    Level 24  
    Ciekawe jaka to żarówka w bagażniku pobiera 2,5 A?
    A teraz na serio, tak jak koledzy wyżej napisali-nawet jedna sprawna świeca bieże więcej prądu. Pozostaje Ci miernik(A) i metoda eliminacji. Również sugeruję zacząć od alternatora (odłączyć go i sprawdzić prąd pobierany z aku).
    Powodzenia.
  • #10
    romanzuker
    Level 14  
    Witam. Przekaźnik od świec żarowych znajduje się z prawej strony wnętrza przy nogach pasażera. Przekręć kluczyk powinna zaświecić ci się kontrolka świec żarowych odczekaj około minuty najpierw zgaśnie kontrolka potem powinien tyknąć przekaźnik od świec, jeżeli tak jest to przekażnik masz pewnie ok. W tych modelach podczas pracy silnika świece ciągle grzeją aż silnik osiągnie jakąś temperaturę steruje tym czujnik temperatury umieszczony patrząc na silnik z jego prawej stronie przy termostacie tam są dwa nie pamiętam teraz który. Jeżeli przekaźnik ci tyknął jest ok odpal silnik i weź miernik w dłoń. Podczas pracy silnika zmierz napięcie na świecach żarowych jeżeli jest to weź dotknij do masy przewód od czujnika i napięcie na świecach powinno zniknąć, a napięcie ładowania akumulatora powinno wynosić około 14V (podczas grzania świec jest około 12V). Jeżeli po nagrzaniu silnika świece ci grzeją a wcześniejsze próby zwarcia czujnika do masy zadziałały to czujnik do wymiany.
  • #11
    old50
    Level 11  
    Rzeczywiście , z napięciem na świecach nie ma już problemu, natomiast :
    - prąd nadal "ucieka" - dokładnym miernikiem 3,3 A . Wycigałem wszystkie bezpieczniki bez zmian, lampka ładowania po przekręceniu stacyjki nie pali się a zapala się po rozłączeniu okrągłej złączki od alternatora. Gdy podłanczam klemę słyszę pyknięcie przekaźnika z prawej strony w kabinie/bez włączenia zapłonu/. Podczas pracy silnika alternator ładuje, obrotomierz działa. W ciągu 5 lat jest to 3 poważny problem z alternatorem . Pierwszy raz diody ,rególator i uzwojenia. 2 razem diody i rególator. Wtedy był objaw czytelny - brak ładowania = brak wskazań obrotów. Jest to Astra combi '93 z isuzu.
  • #12
    romanzuker
    Level 14  
    Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
  • #13
    karp23
    Level 14  
    podłącz klemę przez żarówkę reflektorową i odłączaj po kolei wszystkie odbiorniki aż zgaśnie żarówka w ten sposób znajdziesz to zwarcie
  • #14
    berlingo
    Level 22  
    to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
  • #15
    old50
    Level 11  
    Kończąc temat . Poddałem się i autko wylądowało u mechanika. Stwierdził że uszkodzona jedna z diód - czyli wymiana całego zespołu . Padłem 180 zł . Pozdrawiam .
    PS
    pewno w Kaliszu założymy klub isuzowiczów:D
  • #16
    pablo97
    Level 10  
    Witam..
    Old50, czy pamietasz jaki dokladnie miales alternator w asterce kombi 93 isuzu???