Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.6 16V 1999r Za wysokie obroty na zimno !!!

snozer 14 Dec 2005 20:07 47713 11
  • #1
    snozer
    Level 17  
    Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na luz i trzyma mi 1800 obrotów 1500 czasem powolutku spadnie do 1100. Natomiast gdy sie rozgrzeje to prędkość obrotowa zazwyczaj spada do 1100 lub 750 i trzyma be problemu. Gdy schodzi z obrotów to tak do 1000 a po chwili jest 750. I mam pytanie czego to jest wina:
    a: nieszczelny układ wydechowy siatka za kolektorem wylotowym popuszcza
    b: może czujnik temperatury pada (pokazuje prawidłową temperaturę)
    c: może uszczelki są zwalone pod przepustnicą lub kolektorem dolotowym (plastikowy)
    d: coś innego

    Musze dodać że czyściłem przepustnice środkiem do czyszczenia przepustnic.
    Rozebrałem też chyba czujnik lub silnik krokowy od przepustnicy i sie nie zacina. Oczyściłem czujnik podciścnieneia.
    Także musze dodać że był z 4 razy odłączany przewód od wspomagania hamulca i teraz lekko się wciska w kolektor dolotowy.
    A i filtr powietrza był słaby i powpadały drobinki liści do obudowy przepustnicy ale wszystko jest wyczyszczone.

    I pytanie co zrobić
  • #2
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Nieszczelny układ wydechowy ma zasadniczy wpływ.
  • #3
    snozer
    Level 17  
    jak zrobie wydech to dam znać czy się poprawiło
  • #4
    snozer
    Level 17  
    Wydechu nie zrobiłem ale sprawdziłem uszczelkę pod przepustnicą! Niestety zasysa lewe powietrze tamtędy. Kupiłem środek do odpalania samochodów na zimno, prysnąłem nim w okolice uszczelki pod kolektorem (między kolektorem a przepustnicą).efekt - samochód wyraźnie próbował mi zgasnąć. Powtórzyłem tą czynność dla uszczelki pod kolektorem dolotowym i nie było takich problemów. Myślę więc że gdy silnik jest zimny to uszczelka jest skurczona i zasysa mi lewe powietrze w dużych ilościach. Efektem tego są podwyższone obroty. Natomiast gdy się rozgrzeje to guma pulchnie no i obroty się stabilizują. Za dwa tygodnie wymienię uszczelkę i powiem czy już jest wszystko dobrze :D
  • #5
    rafi999
    Level 16  
    witam,
    oczyść dokładnie silniczek krokowy. Może się zacinać
  • #6
    snozer
    Level 17  
    Silnik krokowy już nawet wymieniałem na nowy i optymalizowałem i nic jeszcze gorzej. Jadę po uszczelkę do salonu podobno 15 zł kosztuje.
  • #7
    Psiotrek
    Level 16  
    Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
  • #8
    snozer
    Level 17  
    A więc winą była uszczelka pod przepustnicą która stwardniała i zaczęła puszczać powietrze :D

    Problemy jak już wcześniej pisałem zaczęły się od obrotów ( dwa górne zdjęcia). Po wymianie uszczelki (dolne zdjęcie)
  • #9
    snozer
    Level 17  
    Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła).

    Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego:

    1. Przepustnica
    2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra
    3. Wymieniona USZCZELKA (między przepustnicą a kolektorem dolotowym)
    4. Śruby mocowania przepustnicy do silnika
    5. Czujnik wychylenia przepustnicy (taki sam jak na zdjęciu z pękniętą uszczelką)
    :D
  • #10
    snozer
    Level 17  
    Na Następnym obrazie możemy zobaczyć przepustnice gdzie zaznaczyłem kolejno:

    1. Zieloną strzałką - miejsce gdzie zostanie założona nowa uszczelka
    2. Żółtą strzałką - miejsce gdzie jest gruba uszczelka od strony obudowy filtra ( tzw ślepej kiszki)
    3. Zielona strzałka - śruba regulacji wychylenia przepustnicy
  • #11
    snozer
    Level 17  
    Na ostatnim obrazie możemy zobaczyć silnik z kolejno zaznaczonymi:

    1.Czerwona podwójna strzałka - kolektor dolotowy (plastikowy)
    2 Żółta podwójna strzałka - przepustnica
    3.Zielona podwójna strzałka - obudowa filtra ( ślepa kiszka)

    4.Niebieska linia - miejsca diagnostyki uszkodzonych uszczelek ( patrz dalej opis)
  • #12
    snozer
    Level 17  
    Jeśli chodzi o DIAGNOSTYKĘ USZCZELEK to jest ona prosta i podpowiedział mi ją znajomy mechanik.

    A sprawdzić tą usterkę można za pomocą spreju do czyszczenia przepustnic albo spreju do odpalania samochodów na zimno (wspomagający-używają go kierowcy do maluchów) lub jakiegoś spreju na bazie rozpuszczalników. Należy prysnąć takim serajem okolicę przepustnicy (linia koloru niebieskiego na powyższych zdjęciach) gdy silnik pracuje i jeśli przygaśnie to znaczy że jest nieszczelność i pewno uszczelkę trzeba wymienić. To samo
    możesz zrobić wokół kolektora dolotowego (linia koloru niebieskiego na powyższych zdjęciach) Jest on zazwyczaj plastikowy lub stalowy i pod nim też znajduje się uszczelka która może nie trzymać.

    Ja prócz wymiany uszczelki musiałem oczyścić przepustnicę acetonem i wyregulować ją ( za pomocą śruby regulacji przepustnicy) tak by się domykała i nie było widać prześwitów pod światło( np. żarówkę). Przy regulacji należy uważać by nie za bardzo odkręcić śrubę bo może to spowodować ze przepustnica będzie się za głęboko opuszczać i zacierać. Efektem tego może być to że pedał gazu będzie stawał w pozycji górnej i trzeba będzie go mocniej wciskać. Gdy pojawi się takie zjawisko przy rozgrzanym silniku to należy o pół obrotu wkręcić śrubę regulacji przepustnicy i jeśli się to jeszcze raz zdarzy to powtarzać czynność aż do skutku
    :D :D :D

    Dodano po 21 [minuty]:

    A jeszcze jedna uwga w serwisie oczywiście stwierdzili że to silnik krokowy i przesterowali mi go na komputerze z 40% na 80% efekt był taki że samochód zaczą o litr więcej palić a obroty i tak skakały. I jeśli ktoś przestawił silnik krokowy to radzę po wymianie uszczelki przestawić go spowrotem na komputzerze mi spowrotem ustawił sie na 45% i spalanie wruciło do normy

    Pozdrawiam Snozer :D