Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf III,1.6 monowtrysk-uszkodzony komputer

radcod 14 Dec 2005 20:45 7693 18
Texa Poland
  • #1
    radcod
    Level 11  
    golf III 1.6 monowtrysk.Założyłem gaz z komputerem emulującym BINGO.Wszystko było ok ale na benzynie,zwłaszcza rano miał problem-zapalał i gasł(trzeba było przytrzymać chwilę gaz)Mechanik montujący instalację stwierdził,że musi dać mixer z większą gardzielą poniewaz na ssaniu dostaje za mało powietrza.Po wymianie mixera,po odpaleniu motoru (ok 30 sek) zaczęło coś walić w okolicach cylindra.Zdjęto głowicę i znaleziono coś co przypominało pół podkładki:)Na szczęście nic się nie stało.Po ponownym złożeniu głowicy i podłączeniu przewodów nastąpił problem z uruchomieniem silnika(pasek i zapłon prawidłowo ustawiono) Kręcił ale nie zapalał.Poruszano przewodami i auto odpaliło.Po przejechaniu kilku kilometrów samochód zgasł i już nie zapala.Podłączono komputer diagnostyczny w celu zlokalizowania usterki i pokazuje że brak komunikacji(kiedy próbuje się skomunikować z kompem pokładowym to włancza się wtrysk i pompuje paliwo.(zapomniałem dodać,że kiedy auto zgasło to po ponownym przekręceniu kluczyka nie było słychać charakterystycznego cyknięcia)Sprawdzono wszystko i okazało się,że szlag trafił komputer pokładowy.Wizualnie widać upaloną nózkę na jakimś elemencie-nie jestem niestety fachowcem tylko właścicielem auta.moja prośba to:czy ktoś może mi zasugerować na podstawie tego opisu czy jak podłączę nowy komputer to czy ponownie go nie uszkodzę?Jaka mogła by być przyczyna uszkodzenia?(zwarcie?-dlaczego?) Komputer BOSCH 0 32 906 026 G silnik ABU.Czy można dać inny komp z auta 1.6 vw.? Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc.Mój adres email 1941(malpa)vp.pl
  • Texa Poland
  • #2
    badyl4
    Level 15  
    myślę że powinieneś najpierw przedzwonic instalację zanim podepniesz
    nowy sterownik sterowniki tak same się nie palą
  • #3
    adamjur1
    Level 41  
    A ja myślę że takiemu instalatorowi LPG co mu coś przez kolektor dolotowy wpada ( przez uniesiony zawór chyba do cylindra) to należałoby urwać j.......
    Miałem z komputerem podobna sytuację w Passacie. Niechlujstwo montażu wyszło po 2 latach - byle jak dolutowane do wiązki i nie zaizolowane przewody spowodowały zwarcie i uszkodzenie komputera sterującego silnikiem. Usterka była nie do naprawienia trzeba byłowstawić nowy komputer. Oczywiści po uprzednim wymienieniu popalonych kabliw wiązce w okolicy wtrysków. Moim zdaniem należy reklamować usługę gazowników i zmusić ich do naprawienia szkód powstałych ewidentnie z ich winy.
    A co do naprawy instalacji - choć jestem elektronikiem z 25 stażem naprawę zleciłem specjalistycznemu zakładowi elektroniki samochodowej. ( moi instalatorzy LPG już znikneli z rynku - czemu się z resztą nie dziwię)
    Pozdr.J.
  • #4
    manim
    Level 19  
    jest duze prawdopodobienstwo ze padł komputer ja miałem takie zachowanie w golfie2 po właczeniu zapłonu otwierały sie wtryski i poprostu lały paliwko
  • #5
    ponar
    Level 21  
    Zwarcie ale czego Auto odjechało i sie popsuło ?
    Często odłączenie klemy np. często pogubi pamięci i potem po podłączeniu lubi grać wariata a przy zdejmowaniu głowicy pewnie była klema zdjęta.
    Auto jezdziło na gazie wcześniej więc od instalacji chyba można odejść.
    Przed podłączeniem nowego(innego) kompa warto sprawdzić czy nie ma jakiś zwarć.
    Sterownik może być od innego auta grupy vw ale pasowało by od ABU
    i 032 906 026 G jest bez funkcji immobilajzera.
  • #6
    wentyl5
    Level 11  
    bron cie boze podlaczac drugi sterownik ztego co piszesz usterka tkwi w wiazce proponuje posprawdzac we wszystkich polonczeniach gdzie woieli sie gazowcy jak wszystko bedzie ok to radzil bym oddac auto na warsztat mialem kiedys przypadek ze gazownik montujac zawor wwiercil sie przez sciane grodziowo w wiache od sterownika z nimi nic nie wiadomo
  • Texa Poland
  • #7
    diesel5857
    Level 21  
    napewno sprawdż masę karoseria - silnik
    bardzo częsta przyczyna padnięcia kompa w VW
  • #8
    adamjur1
    Level 41  
    Z ciekawostek wwiercanych- mój autoryzowany gazownik w serwisie Polnis ( zresztą sprzedawca i gwarant tamtego samochodu) wwierciłą się w rurę wlewu paliwa i przez dwa miesiące nie mógł tego zlokalizować.
    NA stacji jak lałem paliwo z "grubej rury" to leciało pod samochód. A oni w serwisie lali z kanistra i dokręcali obejmy( chyba 5 razy). Sam musiałem to zlokalizować. Ale mistrzostwem świata było przykręcenie w Lanosie koła zapasowego długą śrubą przez oponę. I gdyby nie musieli jeszcze w trakcie montażu koła wyjąć ( a nie dało się, choć powietrze nie zeszło) to by się kierowca zdziwił na trasie.......
    Pozdr.J.
    PS
    Rurę wlewu ( wtedy mialem Espero 2,0 ) wymienili oczywiście na gwarancji samochodu, co przyczyniło sie pewnie do upadku Dawoo na naszym rynku........
  • #9
    radcod
    Level 11  
    TO JESZCZE RAZ WŁAŚCICIEL AUTA!
    Proszę pomóżcie-wszystkie wasze odpowiedzi są trafne ale może opowiem co dalej.Przyjechał spec od kompów sprawdził cała instalację i zlokalizował uszkodzenie.Padł komp.Przepalona dioda i wzmocnienie jakiegoś sygnału.Spróbował do tego oryginalnego przełożyć płytę z innego kompa,który powinien być kompatybilny.Po złożeniu auta samochód na zimko odpalił od razu,chodził dłuższy czas na benzynie(ustawiono zapłon).Przełączyłem go na gaz -wszystko ok.Pojechałem ok 3 km i jak wróciłem przełączyłem go na benzynę ---zaczą się dusić i zgasł(brak możliwości odpalenia) Ponownie zdjęto filtr powietrza i okazało się ,że leje wtrysk-daje bardzo dużą mieszankę.Wykręcono świece,przedmuchano.Odpalił i ponownie zalało go.To samo od razu przełączyłem na gaz i jest ok.Odłączono całkiem gaz i zrobiono tak jak mówi fabryka bez gazu-zalewa.Mam pytanie-płyta wsadzona z innego kompa jest nie kompatybilna?Kupić inny komp taki jak w specyfikacji i go podłaczyć(czy go nie uszkodzę) Czy to jest przyczyną?wszystko jest już ok-pompka chodzi,jest iskra tylko to lanie wtrysku(jednopunktowy).W instalacji gazowej jest założony emulator bingo(też daliśmy inny nowy)-nie zmienia się nic.Mechanik stwierdził,że to sterownik i kupi go(problem ze znalezieniem poniewaz mieszkam w Kłodzku a tu specy jak na lekarstwo)
  • #10
    jacekltd
    Level 13  
    Witam!
    wymień sterownik, na drugi z jakiegoś rozbitka, a instalację od tego gazu to lepiej odepnij, chyba emu wtryskiwacza tutaj bruździ.
    Z tąd takie jazdy.
    Pozdrawiam
  • #11
    ponar
    Level 21  
    A może na tym innym komputerze wypadało by poszukac przyczyny zepsucia starego kompa. Może w silniku jest jakaś usterka np. uszkodzony wtryskiwacz i dlatego zalewa auto paliwem.
  • #12
    radcod
    Level 11  
    Założony inny komputer od golfa s z grupy ABU.Auto chodzi (po odłączeniu sondy) Zamówiłem nową i napiszę co będzie dalej.Na zimnym chodzi super a jak się rozgrzeje to zaczyna kuleć.Jak włączy się wentylator to potrafi zgasnąc.ALE JUŻ JESTEM DO PRZODU.:) Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
  • #13
    radcod
    Level 11  
    Dzisiaj kiedy próbowałem odpalić auto to padł następny komputer! Zaholowałem auto do innego dobrego warsztatu celem sprawdzenia i po sprawdzeniu instalacji elek i odłączeniu gazu okazało się że wsztstko jest ok a komp padł bo padł! Ma ktoś jakiś pomysł? Może świruje wtrysk bo ponownie zalewa auto! Jak to sprawdzić nie mogąc odpalić auta?
  • #14
    adamjur1
    Level 41  
    Nie wiem jak jest w waszych stronach ale w Wielkopolsce oddaje się pojazd do naprawy fachowcowi ( szczególnie w tak skomplikowanym przypadku) i jego zmartwieniem jest co się dalej dzieje. Takie działanie metodą prób i błędów podnosi tylko koszty i do niczego nie prowadzi
    Mnie podobna awaria kosztowała ok 600 zł i dostałem gwarancję na pół roku........

    Pozdr.J.
  • #15
    radcod
    Level 11  
    U nas też oddaje się pojazd do serwisu ale jest to koszt,który na dzień dziesiejszy przekracza moje możliwości...a chciałbym już jeżdzić .Ale rada jest niewątpliwie trafna.
  • #16
    małek
    Level 21  
    jeden kolega wyżej napisał że emulator bruździ

    zobacz taki fakt : co się dzieje z przewodami prowadzącymi od emulatora do wtrysku w czasie pracy na lpg bo : miałem taki przypadek że jeden z tych przewodów zwierany był do masy lub plusa (nie pamiętam) a drugi był łączony przez opornik i też upalił w ten sposób stopień sterujący wtryskiem w sterowniku
  • #17
    radcod
    Level 11  
    Zamykam temat! Auto wstawiłem do serwisu BOSCH,który jest w Bierkowicach Kłodzkich.Zostałem obsłużony na najwyższym poziomie i za 2 godziny auto stało pod domem naprawione.Przyczyna usterki:przycięty kabel w kostce obok głowicy,dawał zwarcie.Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i okazaną pomoc.Mam nadzieję,że może komuś się przyda moja przygoda aby zdiagnozować swój wózek.
  • #18
    adamjur1
    Level 41  
    A może by tak dojść kto ten kabel przyciął- dziwnym trafem usterka bardzo podobna do tej opisanej w mojej pierwszej odpowiedzi Nawet miejsce podobne. Widać partaczą tak samo - może po jakimś zaawansowanym szkoleniu.....
    Pozdr.J.