Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SUPER FORTECA - Czujki na słupkach chyba są wadliwe ? ! ?

Raver 16 Dec 2005 08:56 5933 25
Optex
  • #1
    Raver
    Level 10  
    Witam

    Mialem problem z alarmem SUPER FORTECA byłem u elektryka no i naprawił to i wymienił takze czujki ruchu na slupkach bo centralka była popsuta i nie działały. Po tym fakcie wrócilem do domu postawiłem auto i co jakis czas alarm sam sie włącza. Zostawiłem auto w garazu, przychodze rano i przy otwieraniu poinformował ze w nocy tez wył. Odłaczyłem czujki na cały dzien i na noc i nie było problemy ani razu sie nie właczył. Przed chwila znowu je podłaczyłem ide klatka do domu i slysze jak znów wyje.

    Mam jescze mikrofale ale mikrofala tylko daje sygnal ostrzegawczy watie aby to ona włanczała alarm.

    Pomoze mi ktos z tym ? :(
  • Optex
  • #2
    gracus7
    Level 26  
    czujniki radarowe często się gryzą z mikrofalą!!!!!!!!!!!!!!!!!!! na PREALARM podłącz udar czyli wstrząsowy i po krzyku!! a na czyjnikaczh radarowych zmniejsz czułość.. często one reagują nawet na podmuch powietrza!!!
  • #3
    Raver
    Level 10  
    Witam

    Jestem zielony z tego i nie wiem jak to podłaczyc i nie zabardzo wiem jak podłaczyc pod prealarm moze jakis szczególowy opis ? :) Bo chciałbym zrobic to sam nie cche znów wydawac kasy na jakis elektryków.

    Załaczam prospekt podłaczenia alarmu i widze tu prealarm no i własnie tu jest podłaczona mikrofala i czujniki radarowe (te na słupkach tak ?). Pod jedna kostke wchodzacą do centralki alarmowej.

    Nie wiem jak mam to podłaczyc inaczej :)

    A mam jesczze jendo pytanie, czy to jest normalne jezeli alarm wyje to w centrali cos tyka, tak jakby jakis przekaznik.

    Pozdrawiam
  • #4
    gracus7
    Level 26  
    tak!! jak alarm jest wzbudzony i syrena wyje to w centralce tykaja przekaźniki od kierunkowskazów!!
    więc tak jak ci mówiłem wymontuj czujnik mikrofalowy a zamiast niego podłącz czujnik wstrząsowy czyli udar . podłacz go jako PREALARM czyli wyjście z tego czujnika do wejścia do alarmu a zasilanie do tych samych przewodów bo inaczej nie bedziesz miał funkcji załaczenia alarmu bez czujników dodatkowych...

    czujniki mikrofalowe wytwarzaja pole magnetyczne które jest odbierane przez czujniki radarowe stąd taki problem!!!! nie spotkałem sie jeszcze z alarmem który by miał takie czujniki jak u ciebie jednocześnie!!
  • #5
    Raver
    Level 10  
    Czyli czujnik mikrofalowy mam wyrzucic i zostawic tylko ten udarowy czyli te dwie czujki co sa na słupkach tak ?

    A jesli chce miec tez mikrofale w aucie to co wtedy nie da rady tego inaczej rozwiazac ? :(

    Juz wkrótce zabiore sie za to i zobacze co mi z tego wyjdzie.

    Pozdrawiam
  • #6
    jaro03
    Level 15  
    Te dwie czujki na słupkach to ultradźwięki . Jeśli masz czujnik mikrofalowy to go zostaw a usuń ultradźwięki. Dodatkowo możesz zostawić czujnik udarowy (wibracyjny). Napisz w jakim samochodzie jest to założone.
  • #7
    Raver
    Level 10  
    Witam

    Nie mam czujnika udarowego (wibracyjnego), mam tylko ultradzwieki (to te dwie czujki na slupkach) i mam czujnik mikrofalowy (reaguje na zblizenie sie do auta - tylko ze on nie włancza alarmu tylko daje sygnal ostrzegawczy). To jest tylko to co mam zamontowane. Jakis czas temu zmiejszyłem czujnik mikrofalowy do zera na czułosci i przed chwila znowu mi sie właczył sam z siebie, nie wiem o co chodzi.

    Ta kosta co wychodzi z centrali alarmowej do czujników dodatkowych czyli prealarmu to do niej własnie jest podpieta mikrofala i czujniki ultradzwiekowe a kabel czarny i czerowony od mikrofali ida sobie gdzie indziej bo to jest masa i plus bodajrze.

    To jest Fiat Punto 1.1 3D 1996r.

    Pomocy bo juz sam nie wiem :(
  • Optex
  • #8
    gracus7
    Level 26  
    tu nie chodzi o kable tylko o zasadę działania czujników!!!! czujnik mikrofalowy wysyła fale na podstawie których widzi czy nie znalazł się nowy obiekt w jego zasiegu a czujnik radarowy też ma nadajnik wysyłający fale odbierane przez odbiornik i te dwie fale nawzajem się zakłócają!!!!
    dla przykładu podam sytuację kiedy przypadkiem wypadłmi telefon z kieszeni w aucie a miał wyłaczony dzwonek kiedy sie obudziłem i zacząłem go szukać myslałem ze juz po nim bo wiedziałem o wyłączonym dzwonku ale zadzwoniłem na swój numer z drugiego telefonu i jakie było moje zdziwienie kiedy włączył się alarm w aucie!!!!!
    i faktycznie telefon był w miedzy fotelem a progiem a jego fale wzbudziły alarm!!!!!!!!
    więc wymieniaj ten czujnik mikrofalowy na udar bo nawet jak go skręcisz na minimum to i tak on wysyła fale a podłączasz go dokładnie w zamian
  • #9
    rafio21
    Level 13  
    witam Panowie od kiedy czujnik mikrofalowy pracuje na tych samych falach co ultradzwieki(w samych nazwach sie to juz wyklucza) zmniejsz czułosc ultradzwięków i powinno byc ok. Ja też mam fortece i mikrofale oraz ultradzwieki i wszystko jest ok.Zostaw tak jak masz czyli mikrofala do prealarmu a ultradzwieki na wej. czujników dodatkowych.Tylko zmniejsz czułosc ultradzwieków.Wrazie co pisz.POWODZENIA
  • #10
    Raver
    Level 10  
    Ale zmniejszyłem mikrofale prawie do zera i ultradzwieki tez sa bardzo zmniejszone i właczył mi sie dzisiaj raz.

    Moze mi ktos to wytłumaczyc ? Te kabel (kostka) co wychodzi z centralki do prealarmu jest tylko jedna i pod nia sa podłaczone: mikrofala i ultradzwieki wiec gdzie jest wejscie na czujki dodatkowe ?? Przeciez to wszystko sie podłacza pod prealarm (wpina sie w te same kable). Jesli kupie sobie jescze wstrząsowy albo stluczenia szyby to tez je podepne przeciez pod kable wychodzące z centrali do prealarmu. Ja rozumiem to tak ze moim prealarmem jest mikrofala a do kabli miedzy mikrofala a centralka sa dołaczone i zaizolowane kable od ultradzwieków na slupkach tak ??? Dobrze ???? No bo tak to jest zrobione.

    Pozdrawiam
  • #11
    gracus7
    Level 26  
    nie mówę że pracują na tych samych falach tylko ze oba wysyłają fale i wzajemnie na siebie mogą wpływać!!! tel. komórkowy też chodzi na innych częstotliwosciach a jednak zadziałały czujniki radarowe!!!!

    czytaj dokładniej!!!!

    i sprawdź oby czy napewno masz mikrofalę bo przy nim zakładanie czujnika ultradźwiekowego (radarowego) to ewidentna głupota gdyż czujnik mikrofalowy pokrywa zasiegiem większą część auta i montowanie drugiego czujnika o podobnym polu działania to bezsens!!

    jeśli chodzi o posta wyżej to dokładnie tak!!!! czujiki dodatkowe to dokładnie te które są podpięte na ta małą kostkę!!!!
    jest tam zasilanie i masa załączana alarmem i wejście czujnika dodatkowego i prealarmu!!!!!
  • #12
    jaro03
    Level 15  
    Gracus7, nie obraź się ale mieszasz człowiekowi swoimi radami i w dodatku gubisz się w nich już sam.
  • #13
    andrzejluczuk
    Level 17  
    No powazka Gracus, zamieszales sie troche. Gosc ma mikrofale ( wydaje sie jednostrefowa) i ultradzwieki. To gdzie ten radar na ktory cos ma wplywac??? Mikrofale nazywa sie radarem wiec juz nie ma co mieszac o nieistniejacym trzecim czujniku. Prawda natomiast jest to, ze mikrofala (radar) zle wspolpracuje z ultradzwiekami. Kazdy kto probowal spiac to razem doskonale o tym wie:) Nie ma sie co zaglebiac w zasade dzialania, czy czestotliwosci nadawania- po prostu nie wspolpracuja ze soba i kropka. No chyba, ze ktos przypadkowe alarmowania uznaje za dobra prace. W Twoim przypadku (widze ze zalezy Ci na sygnale przy zblizaniu sie do auta) proponuje Ci zakupic mikrofale dwustrefowa a ultradzwieki wyrzucic. A jesli sie myle i nie zalezy Ci na prealarmie to odlacz w cholere mikrofale i zostana Ci ultradzwieki. Mozesz tez sprawdzic nasza teorie i mimo wszystko poprobowac to jakos doregulowac, polaczyc choc wydaje mi sie to trudnym zadaniem:)
  • #14
    Raver
    Level 10  
    Witam

    A na czym polega mikrofala dwustrefowa ??

    Czyli jak odłacze teraz mikrofale to nic nie musze zmieniac z podłaczeniem ultradzwieków czy trzeba je inaczej wpiąc ??

    Dzieki :)
  • #15
    jaro03
    Level 15  
    Mikrofala dwustrefowa chroni auto wew i na zew. Może zastapić czujnik udarowy.
  • #16
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Jaro, teraz Ty mieszasz? Jak mikrofala moze zastapic czujnik udarowy? Udaru mozgu dostales? Udar to czujnik UDERZENIA(wstrzasu) a mikrofala dziala na RUCH. Dwustrefowa mikrofala kolego Raver to nic innego jak dwa mikrofalowe czujniki ruchu zabudowane w jednej obudowie. Dwie pr-ki do regulacji czulosci kazdej strefy z osobna umozliwiaja ustawienie czulosci w ten sposob, ze wzbudzenie strefy1 uruchamia alarmowanie, a drugiej (ustawionej na wieksza czulosc) prealarm czyli ostrzeganie jak intruz zblizy sie do auta. Tyle mowi teoria. Praktyka nie do konca potwierdza teorie, ale to juz inna bajka. W razie pytan zapraszam na GG.
  • #17
    jaro03
    Level 15  
    Zastępuje w tym sensie, że powinna zadziałać jak ktoś zbliży się do samochodu. Udar... wiesz jak działa, dlatego można go pominąć stosując mikrofalę dwustrefową. W celu sprostowania :) Mikrofala dwustrefowa to nie to samo co udar ale może go w zupełności zastąpić, chyba, że chcemy chronić autko przed kamieniami, donicami etc. A koledze Raver polecam odwiedzić dobrego instalatora. Pozdrawiam.
  • #18
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Popieram w stu procentach kolege Jaro! Nie sa to trudne rzeczy, ale wymagaja troszeczke wiedzy i doswiadczenia, wiec jesli nie czujesz sie na silach to udaj sie do instalatora i po klopocie. Pozdrawiam i milej niedzieli wszystkim forumowiczom zycze.
  • #20
    Raver
    Level 10  
    Witam

    Kzaw, mogę dostac do Ciebie jakiś namiar na numer GG lub numer tel. lub e-mail ?

    Najbardziej by mnie interesował numer Gg zeby spokojnie pogadac mam pare spraw i interesuje mnie cena :)

    Pozdrawiam
  • #21
    voyager2
    Level 11  
    Witam. Czytam to co tu piszecie i od niektórych wypowiedzi aż mnie skręca. Prawidłowy dobór alarmu, czujników oraz ich lokalizacji i regulacji w samochodzie jest podstawą prawidłowego działania. Lepiej unikać domorosłych elektryków samochodowych wyuczonych do zawodu na syrenkach i nysach. Bo uczynią wam wiecej szkód w waszych pojazdach i namącą niezdrowymi teoriami w głowach. Polecem autoryzowane serwisy gdzie technik zanim podejdzie do waszego auta zapozna was z systemami i cenami urządzeń, oraz dobierzecie własciwy alarm. Nie warto oszczędzać na doborze własciwego systemu, oraz auto oddać w ręce technika posiadającego wiedzę i dokumentację elektryczną i elektroniczną do waszego pojazdu. Z doświadczenia wiem ile kosztuje doprowadzenie do stanu pierwotnego instalacji elektrycznej w nowoczesnym pojeździe lub naprawa uszkodzonej elektroniki CAN, Naprawdę polecam wykwalifikowany personel techniczny, pamiętać należy,że alarm jest tym skuteczniejszy im lepiej został zamontowany. Wracając do czujników mikrofalowych to pracują one w paśmie od 915MHz, do 22 125MHz. W zaleznosci od czestotliwosci pracy detektory maja rózne charakterystyki. Wiekszość z nich pracuje na czestotliwosci 10 525MHz (l = 2,8 cm). Maksymalna moc emitowana przez czujki mikrofalowe ogranicza się do poziomu miedzy 1 a 10 mW. Detektory pracujące na czestotliwościach 915 i 2450MHz sa bardziej skuteczne - ze względu na większa zdolność przenikania (mniejsza czestotliwość, to wieksza długosc fal) - w ochronie pomieszczeń przedzielonych cienkimi ściankami działowymi.
    W celu wyeliminowania fałszywych alarmów stosuje się specjalne układy elektroniczne, np. procesor liczący, ustawiony na określoną liczbę impulsów (który redukuje fałszywe alarmy powstajace na skutek krótkotrwałych zaburzen).
    i nijak to się ma do częstotliwości ponad akustycznych czujników ultradźwiekowych pracujących w częstotliwościach powyżej 20 kHz do kilkuset. Czujki ultradźwiękowe przeznaczone są jedynie do zastosowań wewnatrz chronionych obiektów. Idealne dla nich są małe pomieszczenia. Fale ultradźwiękowe nie przenikają przez szkło. Stąd też ruch za oknem nie wywoła fałszywego alarmu. Ale fala akustyczna przejeżdzającego np. autobusu lub detonacja (dopalacz odżutowca) już mogą wywołać alarm. I jescze kwestia formalna w ubezpieczalniach są dostępne adresy autoryzowanych firm. Warto się zapoznać z tym tematem, oraz tematem wymogów unijnych dot homologacji E20 alarmów.
  • #22
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Nie bardzo wiem kolego voyager od czego Cie tu skreca...?? To o czym tutaj piszemy wynika z naszych zdobywanych latami doswiadczen w montazu alarmow (niekoniecznie w syrenach czy nysach). Wiesz co mnie skreca? Skreca mnie jak widze wymadrzanie sie teoretyka ktory naczytal sie literatury i popisuje sie miliwatami i megahercami a nie wie jak zdjac plastik w nowym autku nieuszkadzajac go przy tym. Milej niedzieli zycze
  • #23
    emel2
    Level 17  
    ,,voyager2" no niby tak jest ale....opinie o zakloceniu ultradzwiekowych czujnikow ruchu przez inne zrodła pola elektromagnetycznego sa zweryfikowane w ,,praniu"..:).Owszem ultradzwieki to fala innego rodzaju z tym ze centralka ultradzwiekow ma wzamacniacz o sporym wzmocnieniu.Dodatkowo sygnal wzmacniany (z przetwornika odbiorczego) to pojedyncze mV.Przy wzamacnianiu takich sygnalow pojawiaja sie problemy np. z szumami wlasnymi elementow-dlatego powinno sie stosowac lepsze wzmacniacze ,,maloszumne".Widzialem takie w ktorych poziom szumow wlasnych byl porownywalny z sygnalem wzamacnianym -dlatego czasami dzieja sie z nimi takie cuda.Jest na rynku pare modeli ,,ultradzwiekow" i maja rozna odpornosc na takie obce pola.Wiekszosc instaluje te najtansze...oczywiscie :).Poza tym...Niby przetworniki podlaczone sa przewodem ekranowanym ale ze skutecznoscia tego ekranowania roznie bywa - to srednio 2 m przewody i niezla antena odbiorcza.Suma sumarow to ze taki czujnik potrafi sie wyzwolic z obcego zrodla fal ,,niemechanicznych" wcale mnie nie dziwi..I to tyle na razie :)
    Pzdr.
    Mariusz
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    voyager2
    Level 11  
    Nie dziwią mnie komentarze 2 laików, parkujących w tym samym garażu :), którzy nie znają elementarnej wiedzy w temacie swoich wypowiedzi. Panowie z waszych wypowiedzi wynika, że latami zdobywacie praktykę w montażu i nadal wam nic poprawnie nie działa. Troszkę wiedzy by się wam przydalo. A wasza ripostę odbieram za atak odpornej na wiedzę ciemnoty agresywnej, która potrafi jedynie zdjąc plastik ponoć nie uszkadzając go przy tym. Powodzenia i miłej niedzieli życzę. I duuuużo klientów inne firmy będą zarabiać na reanimacji tego co popsujecie.
  • #26
    andrzejluczuk
    Level 17  
    Nastepnym razem jak bedziesz chcial odwiedzic forum kolego voyager 2 to zrob to jak bedziesz trzezwy. 2 laikow powiadasz? wpadnij do mnie, nie masz daleko i zobaczysz jak wyglada montaz zabezpieczen u mnie w warsztacie "u laika". Obrazasz mnie po prostu, od ciemnoty wyzywasz... wmawiasz, ze cos psuje... Nie chce mi sie nawet pisac z Toba czlowieku, uwazasz, ze wszystkie rozumy pozjadales a takich ludzi nie trawie. Wiesz po co jestem na forum? po to, ze mimo wieloletniego doswiadczenia tez duzo rzeczy nie wiem i tu sie ucze na przypadkach, ktore ktos juz przerabial. A Ty co? przeczytales w swoim zyciu dwie stare ksiazki o mikrofalach, uwazasz ze wiesz juz wszystko i chcesz mnie uczyc montazu alarmow? Czlowieku puknij sie w ta pusta glowe. Wiesz kiedy montowalem pierwsza mikrofale? to byl rok 1993, mikrofala ENFORCER, próbowalem ja spiac z ultradzwiekami SECOLARM slyszales kiedys o takich firmach? od tego czasu nie spinam razem tych czujnikow i nikt, kto montuje na wieksza skale tego nie robi. Piszesz, ze nie ma prawa sie zaklocac bo pracuja na innej czestotliwosci... A czestotliwosci harmoniczne to co? a zjawisko rezonansu? spotkales sie z tymi terminami w swoich madrych ksiazkach? Wiesz, nazwalem Cie teoretykiem, ale Ty nawet teoretykiem nie jestes jesli nie potrafisz wyjasnic tego broblemu od strony ksiazkowej. To co Ty jestes? Szkoda slow... Trzymaj sie kolego.