Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1,4 kat ben-gaz

italiano81 16 Gru 2005 21:38 1718 9
  • #1 16 Gru 2005 21:38
    italiano81
    Poziom 9  

    witam mam problem z autem:gaśnie mi w czasie jazdy,przy spadku obrotów.A najlepsze jest to ,że po wyłączeniu silnika ciągle coś pracuje pod "pokrywą" od wtrysku-silniczek krokowy?Proszę o jakieś wskazuwki na ten temat.Gdy odłączę akumulator to jakgdyby była lekka poprawa,przerywa stosunkowo później:arrow:

  • Fibaro
  • #2 17 Gru 2005 09:11
    RZezniol
    Poziom 17  

    Za mało danych ...
    Czy swieci ci kontrolka silnika ??
    Jak tak odczytaj kod - podaj model silnika.
    Gasnie ci na Pb czy na LPG ??

    Pozdro RZezniol

  • Fibaro
  • #4 19 Gru 2005 14:59
    italiano81
    Poziom 9  

    gaśnie i na benz. i na gazie,silnik C14NZ z 92r.kontrolka się nie zapala,a bardzo frapuje mnie to ,że mimo odłączenia zapłonu ciągle coś pracuje we wtrysku.

  • Pomocny post
    #5 20 Gru 2005 07:26
    RZezniol
    Poziom 17  

    ello

    Mowisz nie zapala ci sie kontrolka silnika .. a po przekreceniu kluczyka bez zapalania silnika swieci sie czy nie ???
    Powinna swiecic i zgasnąć po zapaleniu silnika ( chce wykluczyc przepalanie / odłaczenie kontrolki)
    To co we wtrysku ciagle pracuje to wlasnie wtrysk :).

    Najlepsze jest to że zasilanie gazem jest niezależne i przy zasilaniu gazem wtryskiwacz powinien byc odłączony - czytaj nie powinien pracować.

    Ciagle mało danych sprawdź kontrolke czy jest OK

    Pozdro RZezniol

  • Fibaro
  • #6 20 Gru 2005 11:34
    italiano81
    Poziom 9  

    No witam, po włączeniu zapłonu kontrolka się zapala lecz po uruchomieniu silnika gaśnie,więc kontrolka chyba jest ok.Teraz gdy odłączam na noc akumulator, odpala i pracuje bez zastrzeżeń(trochę wariują mu wolne obroty).lecz po przejechaniu ok20km ,zaczyna szarpać,a na wolnych obrotach gasnąć(no i po odłączeniu zapłonu dalej pracuje wtrysk).Dlaczego gdy już zgaśnie, traci iskrę?Czy to raczej układ elektr. , czy wtryskowy?Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #7 20 Gru 2005 12:32
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.

  • #8 20 Gru 2005 13:26
    italiano81
    Poziom 9  

    No dzięki,czy według ciebie awaria sondy mogłaby powodować te przerwy i nagłe gaśnięcie silnika?

  • Pomocny post
    #9 20 Gru 2005 14:15
    RZezniol
    Poziom 17  

    Taka troszke dziwna ta twoja awaria ...
    Na moje oko nie sądze zeby to była sonda lambda albo czujnik temperatury te usterki ECU powinno wykryc bez problemu ( swiecąsa sie lampka silnika)
    Mam silnik C18NZ i te problemy przerabiałem już nie raz .
    Sprawdz przebiegi na potencjometrze przepustnicy (możliwy powod szarpania) Sprawdż czy jest iskra po zgaśnięciu ale sprawdz przed i po rozdzielaczu zapłonu ( wykluczymy albo potwierdzimy usterke modułu albo układu rozdzielajacego).

    I to rze cos ciagle pracuje po wyłączeniu zapłonu dla mnie to jest conajmniej dziwne nie mam zielonego pojecia co to jest ... jaki to daje odgłos ??

    A i jeszcze jedno przeczysc silnik krokowy wolnych obrotów ale silnik i jego gniazdo.

    Pozdro RZezniol

  • #10 20 Gru 2005 14:32
    italiano81
    Poziom 9  

    We wtrysku coś jakby się obracało,ale dzieje się to niezawsze(jeśli samochód przerywa to po wyłączeniu zapłonu ciągle się coś w środku niego obraca???).

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo