Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 2000r - problem z zamkiem drzwi kierowcy.

Krzysztof T 18 Gru 2005 11:22 22782 10
  • #1 18 Gru 2005 11:22
    Krzysztof T
    Poziom 21  

    Witam.
    Od 2-3 lat posiadam problem z zamkiem od strony kierowcy. Problem nasila się z roku na rok i jest tym większy im niższa jest temperatura otoczenia. Zamek drzwi kierowcy nie rygluje od wewnątrz pozostałych drzwi, jak i przekręcanie kluczykiem od zewnątrz również ich nie zamyka. Zamykanie drzwi od strony pasażera odbywa się prawidłowo zarówno od wewnątrz jak i kluczykiem od zewnątrz, wszystkie drzwi są prawidłowo zaryglowane. W serwisie autoryzowanym otrzymałem informację o konieczności nasmarowania zamka. Spryskałem dokładnie, kilkukrotnie preparatem WD40 gniazdo zamka kluczyka lecz nie przyniosło to znaczącej poprawy. W sieci znalazłem informacje o uszkadzających się stykach w zamku. Czy jeśli tak to w jaki sposób można tę naprawę skutecznie i dokładnie przeprowadzić? Czy można wymienić sam styk czy cały zamek? Jakie są przy tym trudności?
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    1 10
  • #2 19 Gru 2005 23:40
    andrzej1982
    Poziom 17  

    No to masz problem. Zamki w focusach są dosyć awaryjne. Problem pewnie nie tkwi we wkładzie lecz w samym zamku. Są one naorawdę bardzo awaryjne (moim zdaniem). Psuje się często siłownik centralnego zamka który jest zintegrowany z zamkiem. Styki możes przeczyścić, może pomoże, ale na Twoim miejscu szykował bym się na wymianę zamka. Najlepiej podjedź do zakładu zajmującego się zamkami, może tam coś Ci pomogą. Sam prowadzę taki zakład, ale z doświadczenia wiem że lepiej go wymienić, będziesz miał na jakiś czas spokój. Koszt zamka z tego co pamiętam to około 400zł. Ale zanim kupisz naprawdę polecam pojechanie do speca od zamków i niech on zdiagnozuje usterkę, bo samemu możesz kupić nie to co trzeba.
    Pozdrawiam Andrzej

    1
  • #3 25 Gru 2005 19:23
    Krzysztof T
    Poziom 21  

    Raczej ten problem nie będzie związany ze stanem styków elektrycznych. Zauważyłem iż przy pewnej niskiej temperaturze gdy chcę zaryglować od wewnątrz drzwi kierowcy wciskając lekko przycisk, drzwi pozostałe nie ryglują się. Natomiast jeśli dość gwałtownie przycisnę ten sam klawisz nastąpi prawidłowe zaryglowanie wszystkich drzwi. Jednocześnie zauważyłem że nie działający prawidłowo zamek po pewnym czasie podczas jazdy słychać tak jak gdyby odbija i następuje jego odblokowanie. Według mnie rozwiązaniem byłoby dostać się do wnętrza zamka i wszystkie elementy dokładnie przesmarować. Powinno to pomóc. Tylko jak to zrobić prawidłowo?

    1
  • #4 25 Gru 2005 22:08
    andrzej1982
    Poziom 17  

    Przesmarowanie raczej nic nie pomoże. Zamki w fordach dosyć dobrze zabezpieczone są przed dostawaniem się brudu do wnętrza. Są dosyć dokładnie obudowane plastikiem. Problem może być z silniczkiem siłownika i jego stykami. Problem w tym że siłownik nie jest dostępny jako część zamienna występuje jako całość z zamkiem.

    0
  • #5 26 Gru 2005 13:02
    robdol
    Poziom 10  

    twój problem ma 100%-ach podłoże elektryczne . mikrostyk o którym mowa jest niewymienny. trzeba cały zamek zmieniać. miałem tą usterkę w swoim aucie i też dotyczyła drzwi od kierowcy, zimom nasilały się objawy m.in. zamek czasem sam się zamykał ( raz jak skrobałem szyby:!: - trza było awaryjnie otwierać) albo było tak jak opisujesz u siebie. Latem wszystko wracało do normy i zamek działał normalnie.

    0
  • #6 27 Gru 2005 18:18
    pejko
    Poziom 12  

    ja mam co prawda mondeo 1999r ale zamki są chyba podobne jesli nie takie same. u mnie tez szwankowały styki mikrowyłącznika w zamku. żadne działania nie dawały rezultatów. ostatecznie odłączyłem w/w mikrowyłącznik a wjego miejsce podłączyłem mikrowyłacznik /za 5zł/, który zabudowałem w odudowie wewnętrznej klamki otwierania drzwi. patent działa perfect. rozwiązanie musiałem zastoować również w dzwiach pasażera.

    0
  • #7 28 Gru 2005 01:09
    docent
    Poziom 15  

    na bank winę ponosi zamek drzwi kierowcy (mikrowyłącznik w siłowniku) . I jedynym normalnym sposobem jest jego wymiana . ostatnio nagminna usterka w focusach , mondeo (nowe ) jakoś mniej się kasztani w tym temacie

    1
  • #8 08 Sty 2006 21:05
    Krzysztof T
    Poziom 21  

    Czy samemu można ten zamek wymienić w przypadku zakupienia go przez serwis, oczywiście mając niewielką wiedzę na temat zamków samochodowych. Piszę tak gdyż jestem przerażony pracą serwisów samochodowych nawet tych autoryzowanych jakie babole potrafią odstawiać gdy im się nie patrzy na ręce. Poznałem to na własnej skórze już w kilku miejscach.

    2
  • #9 08 Sty 2006 22:56
    docent
    Poziom 15  

    można to zrobić samodzielnie byle być w miarę sprawnym manualnie i nie mieć sklerozy (połączenie elektryczne to tylko jedna wtyczka ) , trzeba trochę pokombinować jak wymontować zamek z drzwi . A z serwisami bywa różnie jak to w życiu.
    ASO FORD BIAŁYSTOK

    1
  • #10 09 Sty 2006 15:19
    misiek700
    Poziom 11  

    witam
    Miałem ten problem w swoim focusie, tylko z drzwiami pasażera.
    Centralny z pilota działał jak chciał(tazn. raz działał, a raz nie), zamykając kluczykiem od strony pasażera nie zamykał mi pozostałych drzwi.
    Zamykając od strony kierowcy nie było tego problemu.
    Pojechałem do elektryka, stwierdził że jest uszkodzony siłownik(nienaprawialny, a koszt nowego to ok 700zł, jak mi powiedzieli w ASO).
    Jednak elektryk, który wziął się za to uratował mi te 700zł+koszt wymiany, odłączając siłownik w tem sposób, że nie da się nim sterować pozostałych zamków. Działa to w ten sposób, że otwierając kluczykiem od strony kierowcy centralny mi działa, natomiast otwierając od strony pasażera(tam gdzie odłączony jest ten siłownik) otwiera mi tylko drzwi pasażera.
    Mi to nie przeszkadza, bo używam pilota do otwierania i zamykania, a w kieszeni zostało mi co najminniej 700zł.

    0
  • #11 17 Kwi 2006 09:34
    Krzysztof T
    Poziom 21  

    Witam,
    Powróciłem do tematu aby podzielić się rozwiązaniem problemu. Udało mi się wymontować ten zamek z drzwi i moje przypuszczenia potwierdziły się.
    Nie jest to kwestia uszkadzania się styków w mikroprzełączniku (jest on szczelnie zabudowany, a popychacz ma osłonkę gumową, a pomiar rezystancji styków nie wykazuje nieprawidłowości), a problem jest z prawidłową pracą jednego obrotowego cięgna ze sprężyną który to zauważyłem osobiście miał tendencję do zawieszania się. W takiej sytuacji mechanizm zostawał w środkowym położeniu i nie podawał napędu do przełączenia styków. Dokonałem dokładnego umycia i wyczyszczenia preparatem WD40 a następnie dokładnie naoliwiłem w/w mechanizm. Później testowałem go przez około godzinę i nie wystąpiło już ani jedno zawieszenie.
    Pozdrawiam.

    1