Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 2000r - problem z zamkiem drzwi kierowcy.

Krzysztof T 18 Dec 2005 11:22 31737 10
  • #1
    Krzysztof T
    Level 21  
    Witam.
    Od 2-3 lat posiadam problem z zamkiem od strony kierowcy. Problem nasila się z roku na rok i jest tym większy im niższa jest temperatura otoczenia. Zamek drzwi kierowcy nie rygluje od wewnątrz pozostałych drzwi, jak i przekręcanie kluczykiem od zewnątrz również ich nie zamyka. Zamykanie drzwi od strony pasażera odbywa się prawidłowo zarówno od wewnątrz jak i kluczykiem od zewnątrz, wszystkie drzwi są prawidłowo zaryglowane. W serwisie autoryzowanym otrzymałem informację o konieczności nasmarowania zamka. Spryskałem dokładnie, kilkukrotnie preparatem WD40 gniazdo zamka kluczyka lecz nie przyniosło to znaczącej poprawy. W sieci znalazłem informacje o uszkadzających się stykach w zamku. Czy jeśli tak to w jaki sposób można tę naprawę skutecznie i dokładnie przeprowadzić? Czy można wymienić sam styk czy cały zamek? Jakie są przy tym trudności?
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
  • #2
    andrzej1982
    Level 18  
    No to masz problem. Zamki w focusach są dosyć awaryjne. Problem pewnie nie tkwi we wkładzie lecz w samym zamku. Są one naorawdę bardzo awaryjne (moim zdaniem). Psuje się często siłownik centralnego zamka który jest zintegrowany z zamkiem. Styki możes przeczyścić, może pomoże, ale na Twoim miejscu szykował bym się na wymianę zamka. Najlepiej podjedź do zakładu zajmującego się zamkami, może tam coś Ci pomogą. Sam prowadzę taki zakład, ale z doświadczenia wiem że lepiej go wymienić, będziesz miał na jakiś czas spokój. Koszt zamka z tego co pamiętam to około 400zł. Ale zanim kupisz naprawdę polecam pojechanie do speca od zamków i niech on zdiagnozuje usterkę, bo samemu możesz kupić nie to co trzeba.
    Pozdrawiam Andrzej
  • #3
    Krzysztof T
    Level 21  
    Raczej ten problem nie będzie związany ze stanem styków elektrycznych. Zauważyłem iż przy pewnej niskiej temperaturze gdy chcę zaryglować od wewnątrz drzwi kierowcy wciskając lekko przycisk, drzwi pozostałe nie ryglują się. Natomiast jeśli dość gwałtownie przycisnę ten sam klawisz nastąpi prawidłowe zaryglowanie wszystkich drzwi. Jednocześnie zauważyłem że nie działający prawidłowo zamek po pewnym czasie podczas jazdy słychać tak jak gdyby odbija i następuje jego odblokowanie. Według mnie rozwiązaniem byłoby dostać się do wnętrza zamka i wszystkie elementy dokładnie przesmarować. Powinno to pomóc. Tylko jak to zrobić prawidłowo?
  • #4
    andrzej1982
    Level 18  
    Przesmarowanie raczej nic nie pomoże. Zamki w fordach dosyć dobrze zabezpieczone są przed dostawaniem się brudu do wnętrza. Są dosyć dokładnie obudowane plastikiem. Problem może być z silniczkiem siłownika i jego stykami. Problem w tym że siłownik nie jest dostępny jako część zamienna występuje jako całość z zamkiem.
  • #5
    robdol
    Level 11  
    twój problem ma 100%-ach podłoże elektryczne . mikrostyk o którym mowa jest niewymienny. trzeba cały zamek zmieniać. miałem tą usterkę w swoim aucie i też dotyczyła drzwi od kierowcy, zimom nasilały się objawy m.in. zamek czasem sam się zamykał ( raz jak skrobałem szyby:!: - trza było awaryjnie otwierać) albo było tak jak opisujesz u siebie. Latem wszystko wracało do normy i zamek działał normalnie.
  • #6
    pejko
    Level 12  
    ja mam co prawda mondeo 1999r ale zamki są chyba podobne jesli nie takie same. u mnie tez szwankowały styki mikrowyłącznika w zamku. żadne działania nie dawały rezultatów. ostatecznie odłączyłem w/w mikrowyłącznik a wjego miejsce podłączyłem mikrowyłacznik /za 5zł/, który zabudowałem w odudowie wewnętrznej klamki otwierania drzwi. patent działa perfect. rozwiązanie musiałem zastoować również w dzwiach pasażera.
  • #7
    docent
    Level 15  
    na bank winę ponosi zamek drzwi kierowcy (mikrowyłącznik w siłowniku) . I jedynym normalnym sposobem jest jego wymiana . ostatnio nagminna usterka w focusach , mondeo (nowe ) jakoś mniej się kasztani w tym temacie
  • #8
    Krzysztof T
    Level 21  
    Czy samemu można ten zamek wymienić w przypadku zakupienia go przez serwis, oczywiście mając niewielką wiedzę na temat zamków samochodowych. Piszę tak gdyż jestem przerażony pracą serwisów samochodowych nawet tych autoryzowanych jakie babole potrafią odstawiać gdy im się nie patrzy na ręce. Poznałem to na własnej skórze już w kilku miejscach.
  • #9
    docent
    Level 15  
    można to zrobić samodzielnie byle być w miarę sprawnym manualnie i nie mieć sklerozy (połączenie elektryczne to tylko jedna wtyczka ) , trzeba trochę pokombinować jak wymontować zamek z drzwi . A z serwisami bywa różnie jak to w życiu.
    ASO FORD BIAŁYSTOK
  • #10
    misiek700
    Level 11  
    witam
    Miałem ten problem w swoim focusie, tylko z drzwiami pasażera.
    Centralny z pilota działał jak chciał(tazn. raz działał, a raz nie), zamykając kluczykiem od strony pasażera nie zamykał mi pozostałych drzwi.
    Zamykając od strony kierowcy nie było tego problemu.
    Pojechałem do elektryka, stwierdził że jest uszkodzony siłownik(nienaprawialny, a koszt nowego to ok 700zł, jak mi powiedzieli w ASO).
    Jednak elektryk, który wziął się za to uratował mi te 700zł+koszt wymiany, odłączając siłownik w tem sposób, że nie da się nim sterować pozostałych zamków. Działa to w ten sposób, że otwierając kluczykiem od strony kierowcy centralny mi działa, natomiast otwierając od strony pasażera(tam gdzie odłączony jest ten siłownik) otwiera mi tylko drzwi pasażera.
    Mi to nie przeszkadza, bo używam pilota do otwierania i zamykania, a w kieszeni zostało mi co najminniej 700zł.
  • #11
    Krzysztof T
    Level 21  
    Witam,
    Powróciłem do tematu aby podzielić się rozwiązaniem problemu. Udało mi się wymontować ten zamek z drzwi i moje przypuszczenia potwierdziły się.
    Nie jest to kwestia uszkadzania się styków w mikroprzełączniku (jest on szczelnie zabudowany, a popychacz ma osłonkę gumową, a pomiar rezystancji styków nie wykazuje nieprawidłowości), a problem jest z prawidłową pracą jednego obrotowego cięgna ze sprężyną który to zauważyłem osobiście miał tendencję do zawieszania się. W takiej sytuacji mechanizm zostawał w środkowym położeniu i nie podawał napędu do przełączenia styków. Dokonałem dokładnego umycia i wyczyszczenia preparatem WD40 a następnie dokładnie naoliwiłem w/w mechanizm. Później testowałem go przez około godzinę i nie wystąpiło już ani jedno zawieszenie.
    Pozdrawiam.