Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer STX GDN 30-300-4-AP plus wzmacniacz Mosfet

dorix 10 Lut 2006 15:40 44985 120
  • #61 10 Lut 2006 15:40
    DUD3K
    Poziom 19  

    ja mam wrazenie ze moglaby byc troszke nizsza. jako ze to glosnik samochodowy to nie potrzebuje duzego litrazu

  • #63 10 Lut 2006 16:54
    DUD3K
    Poziom 19  

    wiemy - pisales

    p.s. - OHM nie OM :P lub OMÓW :P

  • #64 10 Lut 2006 18:13
    chomikaaa
    Poziom 18  

    bez przesady prosze :) studiuje elektrotechnike

  • #65 10 Lut 2006 18:17
    DUD3K
    Poziom 19  

    hyhyhy :P no ja jestem w elektrycznej szkole ...a chcialem do elektrinicznej ale tamto bylo liceum :( :(

    dobra koniec takich romwo to nie chat !:D

    wlasnie podlaczylem tranzystorka 2x80w na 2n3055 (4 sztuki) i moje stxy sie rozruszaly ;)

  • #67 06 Mar 2006 20:44
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Również dopisałbym się do grona forumowiczów zainsteresowanych skanami opisów zabezpieczeń z altrona :)
    (które autor tematu obiecał odostępnić ogółowi)

  • #68 13 Mar 2006 13:25
    xbuda
    Poziom 12  

    okej tak jak obiecałem bendą zdięcia bo właśnie otrzymałem głośnik
    opiszcze Tylko co mam sfotografować

  • #69 13 Mar 2006 23:55
    sMaD
    Poziom 22  

    xbuda napisał:
    okej tak jak obiecałem bendą zdięcia bo właśnie otrzymałem głośnik
    opiszcze Tylko co mam sfotografować




    o kórde i ja narzekam na poczte, pójde jutro do nich i ich po rękach będe całował, zamówiłeś głośnik z 3 tygodnie temu z tego co pisałeś, przez ten czas pewnie zrobiłeś super dopracowaną obudowe z jakimiś grafikami, porób zdjęcia głośnika z każdej mańki z góry od dołu, potestuj go na wolnych bitach hh DNB i szybkich dance Techno Klub

    czekamy

  • #70 14 Mar 2006 14:38
    xbuda
    Poziom 12  

    Oka są fotki !! glośniczek jeszcze nieprzetestowany bo nieskończyłembudować do niego holtona 400W. No można powiedzieć że prawie skończyłem i tu małe pytanko gdzie najtanej dostane rezystory 470ohm/1W i 82ohm ?? bo tylko tego mi brakuje reszta już złożona czeka na te rezystory :P Dobra zapodaje fotki oto one.

  • #71 14 Mar 2006 14:50
    Rademal
    Poziom 20  

    wygląda naprawdę solidnie solidnie musi grać :P

  • #72 15 Mar 2006 20:41
    Franklin
    Poziom 14  

    Widze pies nie moze uwiezyc własnym oczom:) bo glosnik gra bardzo fajnie ja go slyszalem w br ok 50l na ads-ie pa2150 i dawalo rade jak na moje przygluchawe ucho:) Wczesniej padaly prozby o skan zabezpieczen od altrona ale nie zaostaly zamiesczone. Zabezpiecznie wyglada identycznie jak w PA300 bo tez kupilem je u altrona a potem okazalo sie ze to to samo co w PA300. Pozdrawiam

  • #73 17 Mar 2006 21:41
    Franklin
    Poziom 14  

    Mam pytanie do autora tematu. Nie dziala mi ten uklad zabezpieczen niestety i mam pytanie jaki masz wzm operacujny bo ja nie mialem lm393 i wsadzilem tl082 i jakos strasznnie dziwniemi sie to zachowuje a reszte elementow mam jak w opisie.
    Pozdrawiam

  • #74 25 Mar 2006 22:45
    Eliminator
    Poziom 24  

    Naklei okleine i bedzie gitarka :)

  • #75 26 Mar 2006 12:23
    mlody_elektronik
    Poziom 27  

    Mam pytanko do xbuda. Chce sobie zbudowac taki wiekszy sub do domu. I zastanawiam sie nad glosnikiem. Napewno bedzie to STX. I teraz widze dokladne zdjecia tego glosnika GDN30-300-4-AP. Mam tez tuby estradowe na GDN-38-300-8-AE. Porownalem parametry obu glosników. I teraz tak :

    GDN30ap:
    MMS: 91g
    FS: 30hz
    Xmaxlin: 3,1mm
    SPL: 91db

    GDN38AE:
    MMS: 96g
    FS:26hz
    Xmaxlin: 7,2mm
    SPL: 94,5db

    Mialem stycznosc tylko z AE z posrod tych dwoch glosników. Który teraz wybrac prosze o porade.

    Ma to byc nisko strojony sub do muzyki oraz filmów.

    Aha jesli chodzi o skok. Moze mi ktos wyjasnic poco taki duzy resor zew. w AP jak AE ma 2razy wiekszy skok a nie ma takiego zawieszenia ??

  • #76 27 Mar 2006 23:30
    mlody1921
    Poziom 29  

    wlasnie jak sie ma ten glosniczek jak to gra ?? tez mysle o zakupie jego

  • #77 22 Kwi 2006 13:58
    SaYruS1
    Poziom 23  

    Ja też chyba kupie tego stx bo mam zamiar wymienić głośnik w subwooferze z LW1200 na stx. Tu jest ta konstrukcja na alphardzie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic462603.html

    W moich wymiarach głośnik wejdzie na styk jeśli chodzi o śr. Jest w objętości 42 l to la tego stx też bęzie dobre. Jeszcze obicie zmienie na czarne.

  • #78 10 Maj 2006 14:02
    basf_wrocław
    Poziom 12  

    Mam takie małe pytanko. Mam ten głośniczek. Według winISD zrobiłem dokładnie taką obudowę jak ta na początku tematu. Teraz pytanie do was. Jestem w tym całkowicie zielony, tzn robiłem już klika subów ale grały tak sobie. Tego robie koledze bo sobie kupił głośnik i zrobił obudowę na oko. Jak się stroi głosnik. Mam do dyspozycji obudowę i bassrefleks 10 cm. Co mam teraz zrobić. Skrzynia narazie nie ma dziury na br jest szczelnie zamknięta z włożonym głośnikiem. Jak usprawnić tego potwora ?

    Edit : Co myślicie o obudowie zamkniętej 21 litrów do tego głośniczka ?

  • #80 11 Maj 2006 23:37
    xbuda
    Poziom 12  

    mlody_elektronik AE to seria typowo estradowa, aco za tym idzie ma typowe dla estrady twarde brzmienie. Też myślałęm nad AE ale zkusiłem się na 30-300 i zrobiłem bardzo dobrze. Mam zrobiony na nim subwofer aktywny trzesie nim wzmak Holton 400W z trafkiem 2x55V 800 VA i filtracjia 20 000uF na strone. Trzesie niemiłosiernie smigam bez przedwzmacniacza bo z nim było zagłośno do kolumn 25w. Pokój tmczasowo 8m2. jestem bardzo zadowolony zniego:P aha wyhylenie jest dużo dużo większe niż 3,1 mm

  • #81 13 Maj 2006 20:53
    Umberto
    Poziom 14  

    Dziwne że jeszcze nikt nie zauważył że cewka w ap lubi gubic pole magnetyczne,ciekawe...
    Miałem go ponad miesiąc,poszedł w Polske w 45L na 40Hz.Jak dla mnie to łobuz nie głosnik,robi bałagan w całym aucie.U mnie dostawał "calego" carpowera w mostku i nic sobie z tego nie robił,tak kole 0,5 kW.Bardzo mocny skubaniec.
    Jednak do końca nie spełniał mych oczekiwań,za twardy,za dosadny.Brak mu plastyczności.Ale napewno wielu sie spodoba,i to głównie ze wzgledu na atrakcyjną cene.A swoja drogą,ten skromny xmax więcej w brzmieniu psuje niz daje...

  • #82 14 Maj 2006 10:20
    gregor10
    Poziom 27  

    umberto - gubi pole magnetyczne ? czym to sie objawia ,?
    podlanczalem go pod holtona i wychylenia byly duze , ale cewka raczej nie opuszczala szczeliny

  • #83 14 Maj 2006 10:45
    Umberto
    Poziom 14  

    Nie jest to jakis wielki feler i nie występuje notorycznie.Mnie jednak udało się kilkakrotnie do takich sytuacji go doprowadzić a głównie na materiale obfitym w cięzki bas.No i na mocach maksymalnych.
    Powstaje wtedy wrażenie jakby sie głosnik kończył,dźwiek sie momentami jakoś gubi.Troche trudno to słowami opisać.
    No ale raczej chyba nikt go tak non stop nie będzie katował ;]

  • #84 17 Maj 2006 13:43
    Pogromca
    Poziom 15  

    Witam buduje aktualnie wzmacniacz do subwoofera mam wszystko podlaczone oprocz końcówki mocy czy moglibyście napisac czy MMy Immortalt 200W ma naprawdedużą moc ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    MOSFET 200W :)

  • #85 28 Maj 2006 21:48
    mlody1921
    Poziom 29  

    ja juz mam glośniczek podłaczony w budzie 45litrow br 10cm dlugość 25 i powiem ze trzepie ladnie choc wzmacniacz maly bo 180 rms moze ma balagani skubaniec polecam potworka :D

  • #87 08 Cze 2006 14:09
    cool_gacek
    Poziom 12  

    wasik1989 napisał:


    wlasnie widzialem te filmiki i powiem ze jestem zaskoczony.widze ze nijak sie to ma do danych ze strony www. w sumie przekonaly mnie one ze jednak nie ma sie co obawiac o Xmax i kupuje ten glosniczek.
    dzia za filmiki
    pozdr

  • #89 08 Cze 2006 20:14
    mlody_elektronik
    Poziom 27  

    Tego nie wiem ale wiem jedno. Ze po danych ze strony a danych ze zdjec danych w tym temacie ewidentnie widac ze wychylenie liniowe to 3mm. A nie jak wskazuja na to filmy. Na filmach jest pokazane duze wychylenie. ALe to jest XMAX czyli maxymalne wychylenie glosnika. Tu ladnie wyglada duzy skok membrany. Jednak w dzwieku ma to duze znacznie bo amplituda dzwieku jaki wydaje glosnik jest nierowna. Rowna jest tylko wtedy kiedy nie przekracza sie xlin.

  • #90 08 Cze 2006 20:17
    jgrupa
    Poziom 15  

    Fajnie. Moglbys powiedziec ile kasy na to wydales??