logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Toyota Yaris mk2 – nietypowe okablowanie radia po przeróbkach, jak podłączyć nowe?

amadeuszkramm 13 Wrz 2025 14:31 198 1
  • #1 21688838
    amadeuszkramm
    Poziom 1  
    Dzień dobry,
    Chciałem wymienić radio w mojej Toyocie Yaris mk2 i, jak się okazało, poprzedni właściciel samochodu miał podobny pomysł.
    Wnętrze radia wygląda tak, jakby zamiast korzystać z przejściówek właściciel sam tworzył nowe wejścia, które, nie wiem, jak działają (poprzednie radio marki TomTom - dość archaiczne).

Chciałbym prosić o poradę: czy bawić się w szukanie jakichś przejściówek, czy całe okablowanie wewnątrz samochodu jest do gruntownego remontu. Chciałbym również zaznaczyć, że jestem raczej laikiem, nigdy niczego nie lutowałem i trochę przeraża mnie, co będę musiał tu zrobić, żeby podpiąć nowe radio.

Na zdjęciach z prawej strony wejścia, które spotkałem, a z lewej wejścia, które pasują do radia. W teorii mógłbym obskrobać scyzorykiem albo nożem do tapet białe wejście tak, aby pasowało, ale czy to ma sens?

Zbliżenie dwóch różnych złączy radiowych w aucie Toyota Yaris MK2
    Zbliżenie na dwie różne białe kostki z przewodami do radia samochodowego trzymane w dłoni.
    Wiązka przewodów z gniazdami 16-pin i innymi złączami w kokpicie Toyoty Yaris mk2
    Wtyczka 10-pinowa z kolorowymi przewodami wewnątrz deski rozdzielczej Toyoty Yaris.
    AI: Czy mógłbyś dokładniej opisać, jakie złącza i przewody są obecnie dostępne w aucie po tych przeróbkach? Na przykład: jakie mają kolory, kształty, czy są jakieś oznaczenia, czy wyglądają na oryginalne, czy całkiem przerobione?
    Obecnie w aucie jest przewód 16-pin, który nie pasuje do nowego radia przez nadmiar plastiku z górnej strony, oraz wejście 10-pin (osobiście doliczyłem się 8, ale wszędzie pisze, że to 10)