Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

maluch - żarzy sie lampka ładowania

kokosradom 21 Dec 2005 20:32 8449 26
  • #1
    kokosradom
    Level 11  
    jestem szczęśliwym posiadaczem fiata 126p. Mam pewien problem w czasie jazdy żarzy mi się lampka ładowania nasila się to gdy np. włączę kierunek lub wycieraczkę. Znajomy mówił że może akumulator jest już do wyżucenia ale ja tak nie sądzę sprawdzaliśmy naciąg paska i jest w pożądku. Proszę o pomoc i z góry dziękuję
  • #3
    gorny7
    Level 12  
    albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator
  • #4
    kokosradom
    Level 11  
    ale o co chodzi z tymi plusami
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    kokosradom
    Level 11  
    gorny7 wrote:
    albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator

    kumpel mechanik tez mówił że to może być dioda czy można ją wylutować z innego alternatora bo inaczej trzeba kupić cały mostek prostowniczy a on trochę kosztuje, a z ładowaniem też nie jestem pewien bo jak stoję na skrzyżowaniu to po jakimś czasie kierunek przestaje migać
  • #8
    vvaldek
    Level 28  
    wedlug mnie to moze byc , albo slabe poloczenie alternator - akumulator , albo przepalajace sie uzwijenie stojana . w 90 procentach udajesie to stwierdzic po wyjeciu szczotek i przyjzeniu sie zwojom , jesli widac ze niektore zwoje sa czarne to jest to ,
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    kokosradom
    Level 11  
    elektrit wrote:
    Uszkodzony stojan łatwo poznać,bo lampka przygasa stopniowo ze wzrostem prędkości obrotowej silnika,no i alternator po prostu wyje.

    No rzeczywiście w pewnym sensie masz racje lampka przygasa wraz ze wzrostem obrotów silnika ale jak jade i właczę np. wycieraczkę to przy każdym jej ruchu lampka żarzy się
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja, jak jeszcze miałem malucha (o auto mi chodzi :) ) też miałem problem z żarzącą się lampką. Wszystko było sprawne, ładowanie piekne. Powód był prozaiczny: skorodowane złącza na desce wskaźników. Są one od strony bagażnika i ulegają zawilgoceniu i korozji. Spróbuj może je odczepić, przeczyścić, spryskać jakims kontaktem...
  • #12
    adamzelt
    Level 12  
    kokosradom ja też jestem "szczęśliwym " posiadaczem F.126p i na początek radziłbym Ci sprawdzić szczotki w alternatorze czy czasami nie sa już wytarte
  • #13
    1robert
    Level 18  
    moim zdniem kol VValdek ma rację. Ja w swoim maluchu mymieniłem ten gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem (gdzieś był zaśniedziały - kupiłem nowy za 14 zł - najwięcej roboty z przekładaniem), wymieniłem kabelek pomiędzy prądnicą (ty masz alternator ;) ) a rozrusznikiem - tylko że maluch miał 20 lat ;) . W nowszym maluchu problem tkwił w tym złączu które łączy akumulator do wiązki przedniej - taki konektorek w plastiku - około 25 cm od akumulatora na czerwonym kabelku idącym od akumulatora w górę w kierunku licznika (tak na oko)
    Najlepiej wex miernik o zobacz gdzie masz jakie spadki napięcia = sprawdź napięcie między plusem na akumulatorze i plusem na alternatorze; następnie między plusem na aku i plusem w skrzynce bezpieczników (bezpiecznik np od awaryjnych = nie wiem jaki to maluch - w staym typie chyba pierwszy bezp. od dołu, albo drugi - jest tam plus bez załaczania stacyjki), następnie napięcie między tym plusem stałym w skrzynce a plusem załączanym stacyjką(drugi bezpiecznik)(elegaant i bis mają oznaczenia w skrzynce). Jak któreś z tych napięć przekracza 1 V to należy się przyjrzeć temu obwodowi którego to dotyczy - przyda sie schemat (generalnie jak spadek przekracza0.5 V to już waro sie przyjrzeć). Jak będziesz wiedział więcej to napisz - pomożemy :)
  • #14
    Adrian2000
    Level 12  
    ja bym tez spróbowal od alternatora moim zdaniem mogo to byc szczotki to bardzo prawdopodobne
  • #15
    hanse
    Level 12  
    sprawdź styk masy jest to taki miedziany kabel (u mnie byl pleciony płaski) jest pos silnikiem podpiety aobo do ramy albo do osłony silnika - do jednej ze śrub, jak nie ma masy to to czasem pomaga.
  • #17
    gorny7
    Level 12  
    naprawdę nie wymyślał bym 1000 przyczyn tylko zaczął od diod wymieniane miałem gdzieś rok temu ok35zł ( piszesz że to kosztuje?) z robocizna jeżeli mówią że znacznie więcej to lekko naciągają, rok temu miałem identyczny objaw
  • #18
    kokosradom
    Level 11  
    gorny7 wrote:
    naprawdę nie wymyślał bym 1000 przyczyn tylko zaczął od diod wymieniane miałem gdzieś rok temu ok35zł ( piszesz że to kosztuje?) z robocizna jeżeli mówią że znacznie więcej to lekko naciągają, rok temu miałem identyczny objaw

    jakieś 1,5 roku temu dowiadywalem się o cenę diód to w sklepie mi powiedzieli że ok. 50 zł za cały ten mostek prostowniczy i że samej diody nie dostanę a robocizna to małe piwo. A czy wogule dostanę jedną taką diodę i ile może ona kosztować???
  • #19
    iguś
    Level 17  
    Na poczatek to dolej wody do akumulatora i spr. klemy, później połączenia przy alternatorze a na końcu wymień diody wzbudzania (trzy małe zastapić możesz szybkimi 1 amper ) w prostowniku alternatora.
  • #20
    1robert
    Level 18  
    kiedyś widziałem taki efekt przy urwanym kablu przy zacisku rozrusznika.. ktoś już pisał wcześniej o tym jak sie urwie cienki to wtedy na alternatorze masz do 30V na wyższych obrotach
  • #22
    kokosradom
    Level 11  
    Marcin Z. wrote:
    Witam!
    Zrób to co napisał Elektrit i bedzie ok.
    Pozdrawiam.

    czyli co do poprawy połączenie elektryczne na elektromagnesie rozrusznika może to pomóc?
  • #23
    gregor1978
    Level 12  
    witam sprawdz mase na silniku i polaczenie z nadwoziem oraz przewód glownego zasilania oraz przewod miedzy rozrusznikiem a alternatorem mozliwe jest tez to ze wysiadly diody wzbudzenia jest mozliwe to zeby je wymienic luzem wrazie mozliwosci postaram sie pomoc jak to niepomoze to pisz i ci pomoge zycze wesolych i szczesliwych swiat i nowego roku:D
  • #24
    sumo22
    Level 11  
    Witam wszystkich ja mam bardzo podobny problem
    Gdy jade na światłach i dodam gazu kontrolka ładowania w moim maluszku zaczyna ćmić.
    Czym mcniej wciskam pedał w podłoge tym bardziej ćmi.
    problem znika gdy wyłącze światła lub zmienie je na postojówki.
    wymieniłem już djody i szczotki w alternatorku, regulator napięcia, pasek,
    akumlator i ciągle to samo!!!!!!!!!!!!!!!
    Prosze o pomoc .z gury dziękuje.
    A bym zapomniał na wolnych obrotach kątrolka nie ćmi
  • #25
    adam.p123
    Level 19  
    Wymień szczotki i będzie oki
  • #26
    artisz
    Level 11  
    Sąd tylko dwie przyczyny tego typu zjawiska ,albo spalona dioda na mostku ( ta Mała ) albo brak prz jścia na kablu między alternatorem a rozrusznikiem