Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF III montaż sterownika(komputera)-zasady-PROSZĘ O POMOC!

22 Gru 2005 17:21 11380 15
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich! Nie ukrywam,że nie jestem fachowcem w dziedzinie samochodów ale niestety muszę wziąsć sprawy w swoje ręce dlatego proszę o pomoc wszystkich tych użytkowników,którzy mają doświadczenie z komputerami BOSCH w samochodach z grupy vw a szczególnie GOLF III 1.6 z 1994 roku Motor ABU.Jak zainstalować w aucie nowy sterownik aby go nie uszkodzić? Jakie czynności wykonać(słyszałem,że trzeba poczekać z włączoną stacyjką aby się zaprogramował?)-nie chciałbym popełnić błędu aby nie spalić sterownika(jeden został uszkodzony(prawdopodobnie przy demontażu głowicy nastąpił brak masy).PYTANIE nr 2 to czy jeżeli w oryginalny sterowniku po ciągu liczb jest litera G a w drugim dokupionym litera ta to D czy może to mieć coś wspólnego z odpaleniem auta? SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE WSKAZÓWKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    jak masz immo to tylko z vagiem to zdzialasz...
  • Poziom 10  
    To jest model bez immo.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Napiszę może więcej:Dostałem dziś inny sterownik odłączyłem przewody od aku a następnie podłączyłem komputer,potem założyłem aku i przekręciłem kluczyk.Po 3 sek odpaliłem auto -zapaliło i mo kilku sek zgasło.Wszystkie ponowne próby nic nie dały.Po zdjęciu filtra powietrza wtrysk prauje-podaje jednorazowo dawkę paliwa-prawdopodobnie prawidłową a następnie nie podaje już nic.Iskra jest,przewody ok.Wcześniej jak napisałem padł komp i sztukmistrz przełożył do niego inną płytę niby kompatybilną.Na tym sterowniku jest odwrotnie-wtrysk leje jak głupi i zalewa .Najprawdopodobniej nie z tego modelu płyta.To cały mój problem.Wiem,że nie obejdzie się bez wizyty w jakimś porządnym serwisie ale może coś żle robię z tem komputerem?Nadmieniam że w sobotę będę miał komputer spełniajacy wszystkie wymagania tzn z modelu ABU bez immo z golfa 1.6 z końca 1993 roku.Chciałbym jednak zrobić jeszcze jedną próbę.Temat uszkodzenia komputera opisałem już na elektrodzie.(przypomnienie-podczas wymiany uszczelki pod głowica po ponownej próbie uruchomienia auta samochód miał problemy z odpaleniem -odpalił przełączył się na gaz a podczas próby przełączenia ponownie na paliwo umarł-nie chodziła nawet pompa paliwowa,,bzzz,,Teraz wszystko to już jest ale chyba diabeł tkwi w szczegółach.Wszystkie porady mile widziane.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Do tego co napisałem -po wymianie uszczelki napisałem że był problem z odpaleniem auta-może trzeba było zrobić adaptację z uwagi na to że komputer był bez zasilania ponad 24 godziny.Może za szybko na gaz go przełączyłem i zwariował a następnie umarł-sam już nie wiem a Święta tuż tuż.Jak uda mi się uruchomić auto i zlokalizować przyczynę to napiszę na tym forum co się stało.Ku przestrodze!
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    moze drugi sterownik jest z immo
    Przy sterowniku bez immo nie ma zdnych procedur Geol555 dobrze ci pisze przyczyna moze tkwic w czym innym ( moze nie taki sterownik)
  • Poziom 10  
    Mój oryginalny sterownik był BOSCH 0 261 203 647/648 0 32 906 026 G.
    A ten który założyłem Bosch 0 261 203 i tu o ile dobrze pamiętam 345/346 czyli coś innego a dolne numery 032 906 026 D czyli inna litera
  • Poziom 10  
    Dokładne nr nowego sterownika 0 261 203 324/325 a dolny nr 032 906 026 D Chcę go założyć do silnika ABU 1.6 golf 75 km monowtrysk bez imma.Oryginalne nr jakie były podałem wyżej.Czy będzie to pasować?
  • Poziom 21  
    0 261 203 648 to 032 906 026G lub 032 906 026AX - to jest motronic 1.2.3 czyli taki do VW 1,6 ABU.
    0 261 203 346 to 032 906 026F i jest fakt do silnika ABU w seacie z funkcją immo w sterowniku.
    0 261 203 324 To sterownik do jakiegoś volvo
    0 261 203 325 to sterownik do Fiata
    032 906 026D to 0261 203 315 to jest do silnika AEA lub AAU

    Więc trochę namieszałeś z tymi numerami Zanim prosisz o pomoc sprawdź dokładnie co masz i czego szukasz a wtedy ktoś pomoże.
  • Poziom 10  
    Dziękuję i przepraszam za zamieszanie ale trochę wymiękłem.Dziś założyłem kompa 0 261 200 764 0 32 906 026 A Auto odpaliło ale okazało się,że siedzi jeszcze sąda lambda.W trybie awaryjnym dojechałem do domu i po świętach wymienię.Znam też prawdopodobną przyczynę:poluzowana klema od masy.(po przykręceniu wyglądała ok ale na wybojach odskakiwała.:((( Dziękuję wszystkim! i pozdrawiam!
  • Poziom 21  
    Sonda lambda została zalana nadmiarem paliwa z innych zepsutych komputerów ten samochód powinien na benzynie bez sondy chodzić ok., a samą sonde powinno przepalić po jakiś 100 - 200 km i powinna chodzić.
  • Poziom 10  
    AUTO ODPALA I Z GAZEM CHODZI ALE NASTĘPNIE GAŚNIE.Ma założoną instalację gazową 2 tygodniową i najpierw chcę ją całkiem odłaczyć (powrócić do dawnych ustawień kabli).Piszesz o sondzie,że powinno się przepalić.W instalacji odłączyłem komputer bingo i zrobiłem na krótko wtryskiwacz -auto chodzi.Po podłączeniu sądy gaśnie-kazano mi kupić sonde.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Najgorsze jest to że nie mam pojęcia o tej całej elektryce.Myślę,że podczas demontażu wiązki kabli od gazu coś tam ciekawego znajdę.Coś co też może robić zakłócenia.Napiszę o tym w następnym odcinku po Świętach.;;jak miałem fajne auto i jak paddło::(((
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Coś to mało prawdopodobne że przez sonde zgaśnie auto to raczej nie możliwe auto ma jakiś tryb awaryjny, podepnij ten inny komp bez sondy i zobacz na efekty.
  • Poziom 10  
    Dziś właśnie wpadłem na ten pomysł(z racji ,że są Święta i mechanik świętuje)Odłączyłem przewody od sondy i auto odpaliło na dotyk.Jest niestabilne ale dopóki było zimne to chodziło fajnie potem trochę kulało -tak jak by byłyo coś ze świecami.Czy należy zmienić świece po takim zalewaniu ich paliwem?
  • Poziom 21  
    Tak proponuję uruchomić auto beż sondy aby było wszycho ok a następnie wymienić sonde.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj kolejny klops! Poszedł następny komputer-instalacja gazowa jest odcięta-dałem auto do innego warsztatu z dużym doświadczeniem.Gośc sprawdził instalację elektryczną i auto-stwierdził,że wszystko jest ok ale uszkodzony jest następny komputer.Leje z wtrysku jak cholera.Ma ktoś jakiś pomysł co dalej?
  • Poziom 10  
    Zamykam temat! Auto wstawiłem do serwisu BOSCH,który jest w Bierkowicach Kłodzkich.Zostałem obsłużony na najwyższym poziomie i za 2 godziny auto stało pod domem naprawione.Przyczyna usterki:przycięty kabel w kostce obok głowicy,dawał zwarcie.Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i okazaną pomoc.Mam nadzieję,że może komuś się przyda moja przygoda aby zdiagnozować swój wózek.:)