Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G...

mf18 24 Dec 2005 15:08 3738 17
Bosch
  • #1
    mf18
    Level 12  
    Witam,
    od dłuższego czasu zmagam sie z pewnym problemem: podczas jazdy na V biegu, kiedy przyspieszam autem i obroty przekraczają wartość 3000obr/min, zapala się kontrolka silnika, odłączona zostaje turbina. Po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu, wszystko wraca do normy. Dodam, że na pozostałych biegach auto kręci do 4500obr/min i nic sie nie dzieje. Czym to może być spowodowane, czy wina moze leżeć po stronie czujnika temperatury, który podawać może mylne informacje do komputera np. o przegrzaniu silnika? Proszę o pomoc.
  • Bosch
  • #2
    T/J
    Level 21  
    Witam
    Tego się nie da określić bez podłączenia do TECHa .Trzeba podjechać do ASO lub do warsztatu co posiada tester do Opla TECH2 i to zdjagnozować na pewno w pamięci ECU będzie ten błąd zapamiętany i TECH go odczyta.
    To najrozsądniejsze wyjście aby nie szukać w ciemno.
    Pozdrawiam i Życzę Wesołych Świąt
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    niekoniecznie tech 2
    moze być fast box, mega macs lub inny tester który sie połączy. podjedz do elektryka
    wesołych świat wszystkim życze
  • #4
    macherr
    Level 12  
    witam proponuję sprawdzić elektrozawór ograniczenia ciśnienia doładowania powinien mieć około 5 om ewntualnie jego mech. uszkodzenia
  • Bosch
  • #5
    hacckker
    Level 18  
    sprawdz tez zawor egr bo moze nie domykac ewentualnie przeplywomierz powietrza
  • #6
    janek26
    Level 15  
    ewentualnie elektrozawory sterujace dolotem`do turbiny, lubia nawalac.w atrze g . wesolych swiat., jak wyzej koledzy napisali terz moze byc przeplywka - ok 850zl , ostatnio mialem taki efekt ze jak jechales jednostajnie to nagle tracil moc ,zwalnial i mial problem z przyspieszaniem. bledu nie bylo ale parametry przeplywki byly zle , wymienilem i bylo ok. wesolych swiat
  • #7
    mf18
    Level 12  
    przepływomierz odpada, pozostaje sprawdzenie elektrozaworów

    Dodano po 10 [minuty]:

    tak na marginesie odnośnie EGR, jak zareagowałby silnik na jego usunięcie?
  • #8
    Jacek79
    Level 37  
    komp zapalil by lampke na desce i przeszedł w stan pracy awaryjnej
  • #9
    mf18
    Level 12  
    Jeszcze jedno pytanie: zamierzam kupić klocki hamulcowe na tył, w sklepie wyświetliło w katalogu dwa rodzaje (zamieszczam rysunki).Są to klocki Delphi-Lockheed. Które z nich pasują do Astry G model 2000, koła mocowane na 5 śrub, ABS, silnik 2.0DTL. Szczerze mówiąc nie mam czasu na zbadanie tego tematu samemu, dlatego, jeśli ktoś już to "przerabiał", to bardzo proszę o pomoc.
  • #10
    janek26
    Level 15  
    klocki zaokraglone na blachach. nowsze dopiero weszly bodaj w 2002r.-i byly prostokatne na koncach blach sa zaciski boscha i lukasa
  • #11
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Zdecydowanie polecam walke z przepływomierzem objawy typowe.
  • #12
    mf18
    Level 12  
    janek26 wrote:
    klocki zaokraglone na blachach. nowsze dopiero weszly bodaj w 2002r.-i byly prostokatne na koncach blach sa zaciski boscha i lukasa


    Czyli mam rozumieć, że będą to klocki o symbolu LP1307 wg katalogu, który załączyłem?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepływomierz został wyjęty i umyty (wcześniejsze posty), siedziała w nim masa czarnego pyłu, coś w rodzaju szlamu. Po tym zabiegu silnik pracował dobrze, jednak po przejechaniu ok. 300km, problem wrócił.
  • #14
    mf18
    Level 12  
    Witam, z tego co się dowiedziałem, to firma Delphi Lockheed produkuje zamienniki, wykorzystywane przez GM w ASO. W mojej astrze do tyłu założono klocki tej firmy o symbolu katalogowym LP1553, przód LP1309. Mam na nie rok gwarancji.
  • #15
    poland
    Level 13  
    mf18 wrote:
    Witam,
    od dłuższego czasu zmagam sie z pewnym problemem: podczas jazdy na V biegu, kiedy przyspieszam autem i obroty przekraczają wartość 3000obr/min, zapala się kontrolka silnika, odłączona zostaje turbina. Po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu, wszystko wraca do normy. Dodam, że na pozostałych biegach auto kręci do 4500obr/min i nic sie nie dzieje. Czym to może być spowodowane, czy wina moze leżeć po stronie czujnika temperatury, który podawać może mylne informacje do komputera np. o przegrzaniu silnika? Proszę o pomoc.

    Witam!
    Nie napisałeś jaki masz silnik?
  • #16
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Poland a jak byś dokładniej przeczytał.Silnik 2.0 DTL
  • #17
    poland
    Level 13  
    Witam!
    Nie wiem czy coś pomogę, ale opiszę mój przypadek. Otóż w mojej Astrze 1.7DTI zapalała się kontrolka check engine powyżej 3000 obrotów. Wyglądało to na przepływomierz, albo coś z podciśnieniem sterującym turbiną, albo zacięty EGR a to po prostu była nieszczelność na inercoolerze.
    Dokręciłem objemkę i wszystko było ok.
    Pozdrawiam-Poland
  • #18
    mf18
    Level 12  
    Jednak winny jest przepływomierz, wcześniej udało mi się go "wskrzesić" myjąc go z osadu, ale teraz już to nie pomaga i, niestey, czeka mnie wydatek.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.