Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuning rowerowy :)

insom87 21 Sty 2006 21:24 77952 216
  • #31
    tommy 112
    Poziom 23  
    jesli chodzi o pobieranie pradu to dynamo laduje akku 3 V szescioma Voltami a poza tym laczac równolegle akku zwieksza sie ich pojemnosc ledów w mojej konstrukcji niemal ze nie ma ale rzeczywiscie przy wlaczonym radiu i wzmacniaczu 1,5w pobór jest co do ksenonu to mysle nad przetwornica do prawdziwego palnika np od lampy blyskowej starego aparatu efekt by byl nie wiem jak z trwaloscia takiego palnika
  • #32
    insom87
    Poziom 17  
    daniel93 napisał:
    Mógłby ktos podać linka do pełnego prawa dotyczącego rowerów ?


    Wiesz jakie jest prawo ??:) Mam znajomego policjanta. I mowi że zasadniczo to nie maja nic przeciwko LEDom w rowerach, bo im rower bardziej oswietlony tym lepiej. ALe sa przypadki że wyjątkowo upierdliwy policjant moze Cie zatrzmac za niebieskie ledy z przodu lub tyłu.
  • #33
    daniel93
    Poziom 29  
    Nie moze bo w tyle potrzebne jest światło czerwone.
    Raczej za jego brak mogą się doczepić ;)
  • #34
    insom87
    Poziom 17  
    daniel93 napisał:
    Nie moze bo w tyle potrzebne jest światło czerwone.
    Raczej za jego brak mogą się doczepić ;)


    No tak:) Ale mnie chodziło o to, że jak masz np tak jak ja, z przodu białe światło, z tyłu czerwone, a do tego, np z tyłu jeszcze niebieskie lub inne to sie nie doczepią.
  • #35
    tommy 112
    Poziom 23  
    co do tuningu to moznaby jakies pseudo neony wyprodukowac z wezyka gelu no i oczywiscie ledów
  • #36
    czisi
    Poziom 11  
    bez obrazy ale ja też niejestem zwolennikiel "tuningu" roweru a przynajmniej nie taiego w stylu blue led . jezeli chodzi o moje modyfikacje oświetlenia rowerowego to zamieżam zrobić 3 x 10mm led biała (front) mysle jeszcze nad dodaniem 2x5mm led na widełkach 2x 5mm czerwona(back) prosze o doradzenie mi w jaki sposób moge to zasilić prądem wystarczą 2 baterie z nokii 3210 3.6v 700mAh moje drugie pytanie jest następujące czy jest wam znana jakaś mozliwośc ładowania takiej baterii z dynama rowerowego np podczas jazdy (baterie siadają przełanczam sie na dynamo które oświetla mi droge jednoczesnie ładując baterie prosze o sugestie pozdro 600:D
  • #37
    tommy 112
    Poziom 23  
    wystarczyla by jedna bateria 3.6v to wystarczające napięcie do zasilania kilku led-ów ładowanie przez diode i odpowiedni rezystor
  • #38
    lisek_19
    Poziom 11  
    A ropo bateri od telefonów NOKIA to jak połączyć diodę żeby świeciła bo próbowałem chyba na wszystkie sposoby ponieważ tam są trzy płytki w tym środkowa jest podzielona na dwie więc mam baterie od noki 3310 i mam wielki problem z podłączeniem prosze o odpowiedz z góry dziekuje :D
  • #39
    tommy 112
    Poziom 23  
    dwa skrajne styki jeden to + a drugi to - dokladnie nie wiem
  • #40
    lisek_19
    Poziom 11  
    dzieki juz mam podłączone. A mam pytanie jakie kolory mają oporniki które dajecie do diód zeby można na 12 V podłączyć. Mam fajny pomysł na umieszczenie kabli w ramie bedzie to bardziej estetycznie wyglądać a i jeszcze nie radze tego robic osobom z nowymi rowerami ponieważ szkoda ramy a ja mam stary rower wiec sobie na takie przeróbki moge pozwolić :d juz gdzies o tym pisałem ale to wyszło jak ja bym juz miał tak zrobione taz na elektrodzie tylko w innym temacie.
  • #41
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    Do CORSE i reszty :) : WITAM!! Jestem PIO TUNING z bike.pl. Dlaczego mówisz, że kiedyś był TEN ROWER jak jest nadal :). Zapraszam wszystkich na moją wizytówkę na bike.pl i na prywatną fotogalerię: http://www.bike.pl/forum/usrinfo.php?id=1524&rid=1524&a=a. Proszę o komenty.

    PS: z tarczówki narazie zrezygnuję, bo przysłaniałyby moje felgi szescioszprychowe odlewane, które super sie prezentują (czytaj niżej). Mam w planie wykonanie tarczówki z kartonu, które będą miały klocki hamulcowe a nawet linke hamulcową zaczerpniętą z przerwanej linki z v-breaków, ALE TO JEST NA RAZIE PLAN : )

    CORAZ WIĘCEJ ZMIENIAM.
    Teraz postaram się uwzględnić wszystkie zmiany jakich dokonałem po zakupie roweru (nie piszę chronologicznie):
    NIEKTÓRE ZMIANY PASUJĄ I DO TEGO I DO DRUGIEGO TUNINGU JAK: BŁOTNIKI - ŁADNIE WYGLĄDAJĄ I USTRZEGAJĄ MNIE PRZED BŁOTKIEM : ).
    NIEKTÓRE ZMIANY WYKONUJE NAJPIERW W TUNINGU WIRTUALNYM - NA KOMPUTERZE.

    TUNING TECHNICZNY
    - wymiana hamulców z metalowych V breków na v BREKI ALU DEORE,
    - zakup amora RST,
    - wymiana napędu wielotrybu, łożysk, łancucha, piast,
    - wymiana manetek z grip shift na revo shift,
    - wymiana linek hamulcowych i "przerzutkowych"
    - zakup rogów,
    - zakup stopki.

    TUNING OPTYCZNY

    - zakup 3 błotników -przemalowalem, wymyślałem zamocowania (nie tylko taśmą izolacyjną - w zależności od rodzaju zamocowania). Do odblaskow użyłem małych śrubek i taśmy, gdyż one wystarczały, a do blotnikow mocnych śrub, tudzież w połączeniu z nylonowymi opaskami).

    - ELEKTRYKA - 2 niebieskie diody-2 WYŁĄCZNIKI trzypozycyjne.
    - USTAWIENIE NA ŚRODKU - nic nie świeci.
    - prawy przęlącznik w góre - świeci tylko 1 dioda w przód,
    - prawy przełącznik w dól - swieci tylko 1 dioda w dol.
    - lewy przełącznik w dół - święca 2 diody- jedna w przód a druga oswietla dolną rame i część ziemi.,

    - wmontowanie dwóch diod niebieskich do lampki rowerowej halogenowej (Cyklop), oraz przełącznika dwupozycyjnego.


    - umiejscowienie tylnej lampy rowerowej w tylnej części błotnika. Tu zmagałem się z tym aby mimo przechyłu błotnika, lampa byla ustawiona pod katem prostym do jezdni.

    UWAGA! Wykonałem dodatkowe ulepszenie tylnej lampki i POLECAM JE WSZYSTKIM. Ponieważ miałem trudny dostęp do włacznika tej tylnej lampki, szczególnie podczas jazdy, poprowadziłem od niej kabelek aż do kierownicy i zakonczyłem go dwupozycyjnym przełącznikiem. PO PROSTU LUKSUS!

    - poprowadzenie po oponach linii korektorem. Miedzy linią korektora aż do obręczy, które są ściskane klockami ham. - opony pomalowane niebieską farbą.


    - kartonfelgi - SZTYWNY karton z bloku technicznego, pomalowany i "zaimpregnowany" farbą olejno - ftalową ogólnego stosowania i zamocowane co dziesiątą szpryche. Woda im nie straszna.

    UWAGA! WŁAŚNIE WYPOSAŻYŁEM SIĘ W ODLEWANE CZARNE FELGI ALUMINIOWE SZEŚCIOSZPRYCHOWE I GRZEJĄ SIĘ JUŻ W POKOJU :) więc kartony pójdą w odstawkę = P! CZEKAM TYLKO AŻ ŚNIEGI STOPNIEJĄ.

    - obręcze i szprychy również pomalowane tą samą farbą

    - dobranie odblasków i odpowiednie zamocowanie ich.


    POZDRAWIAM : )

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    insom87!!! JEST NAS KILKU : ). Kurcze... myślałem, że na BIKE.PL bedą tacy maniakalni tunerzy jak ja, a okazało sie, że nie ma ich tam wogóle. I TYLKO KRYTYKUJĄ : /. Ale naszczęscie znalazłem elektroda :)

    Przeglądałem internet szukając wyrażenie: TUNING ROWEROWY... patrze a tu Corse wypowiada sie o moim rowerze!! :D. SPOKO.

    Narazie fotki mam na bike.pl - klubowicze-szukaj: PIO TUNING.
    Ale jak tylko połapie się jak można tu fotki wrzucić to zapodam :)

    insom87 - tuning elektryczny masz bardzo rozbudowny. Dla lepszego efektu proponuję te niebieskie diody pod spodem (żeby nie były takie gołe) w takie oprawki specjalne do diód je wsadzić tak jak ja mam. Widać to na fotce "BAD LOOK STYLE" - dioda ta jest położona na dolnej rurce ramy (tej skośnej) i oświetla rame i ziemie.

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH TUNERÓW : )

    Dodano po 5 [godziny] 59 [minuty]:

    LUUUUDZIE!!!!!!!!!! JAK WKLEIĆ FOTKI??????????? HEEELP!!!!!!!
  • #42
    insom87
    Poziom 17  
    PIO TUNING napisał:
    Hm... nic... próbuję sam zamieścić fotkę ale nie wiem czy mi to wyjdzie. Nikt nie chce mi pomóc mimo tego, że tego posta odwiedzają non stop osoby :(.»»»



    Nom, widziałem Twój rowerek. Powiem szczerze, że nieżle to wykonałeś. Pomysłowo i fajnie. Tylko ja jestem zwolennikiem "delikatnego" tuningu. Żeby w dzień jak najbardziej przypominał zwykły rower, a w nocy ... UFO :D
  • #43
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    HEHE DZIĘKI :). Rozumiem. A mój rower w dzień przypomina ścigacza a w nocy UFO :). W sumie ma 4 niebieskie diody (2 w lampce, jedna oświetla rame i ziemie i kolejna dioda świeci w przód). Zamierzam równierz dodać 2 czerwone superświecące diodki i dać je z tyłu na ramce, w miejscu gdzie się kończy ośka tylnego koła po obu stronach. Powstanie efekt trójkąta. Użyję diód i wcześniej wspomnianych czarnych oprawek.

    W sumie jeśli chodzi o tuning elektroniczny to moge poszaleć - moi rodzice pracują w sklepie RTV :D więc mam wszystko za darmo HIE HIE

    POZDRAWIAM
  • #44
    veteran5
    Poziom 14  
    Jak nadejdzie wiosna, to też biorę się za tuning mojego STREET bike'a(ni to kolarka, ni to góral, ni to treking - wszystkiego po trochu). Na pierwszy ogień pójdzie kupno akku gelowego 12V 7.2 Ah i zrobienie tylnej czerwonej lampy na 5 jasnych ledach 10mm, dwie niwebieskie diody na widełkach z przodu skierowane w przód. a jako główną lampę mam pomysł zastosować HID'a (ksenona)35W z przetwornicą z auta(w tym celu mogę przejechać nawet 100km na rowerku). Takiego HID'a 35W można jasnością porównać do halogena 150W, albo mocniejczego(sam widziałem). To będzie dopiero UFO z taką latarnią :lol: 8=O :D :twisted: :P :D 8=O :lol: 8-) :wink:
  • #45
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    SPOKO8-). Skoro mowa o głównych lampach... czy nadał by sie akumulator NIMH AAA 800 mAh 1.2 V? Planowałbym nimi zasilić kilka diodek. Chyba za słabe będą nie? No tak... Teraz do 2 niebieskich diod w lampce używam płaskiej 9V baterii z opornikiem. Do pięciu diodek 12 V może wystarczy : P.
  • #46
    veteran5
    Poziom 14  
    Reflektor znajdzie się ;-), myślę nad takim o średnicy 10-12cm. :lol:
    Co do przetwornicy i palników mam coś na oku(mi by 10W pasowało, ale mniej niż 35W), ale nie mówię, żeby nie zapeszać. Cena, w końcu nie taka duża :laughing:, akumulator żelowy kosztuje jakieś 20-30zł. Na początku będzie reflektorek halogenowy 12V, 20W i jakieś 35stopni; a ksenon'y później(załatwię sobie je choćbym miał całe lato zbierać owoce, warzywa lub wykonywać jakąś inną pracę sezonową ;-) ) - najciężej będzie o przetwornicę, ale jak będę sobie"załatwiał" to od razu sprawię sobie trzy przetwornice wraz z palnikami(opętało mnie żeby w moim pokoju, w domu w którym zamieszkam najprawdopodobniej latem zrobić sobie zamiast lampy sufitowej na 230V, albo halogenów konstrukcję HID'ową zasilaną zasilaczem z toroida 300W i 12V, mostka gretza i baterii kondensatorów). :D :lol:
    Jednak na to wszystko mam czas, i do tego czasu wszystko stanieje:D.
    Pozdro.
  • #48
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    Insom87 - nio w przedniej lampie mam niebieskie diody. Dwa w jednym - oświetlają droge i fajnie wyglądają.
    Poniżej zamieszczam najświeższe fotki. Rower ma narazie tylko z przodu alufelge, bo sam nie jestem w stanie z tyłu jej założyć i dam go do serwisu.
    Czerwonej lampce z tyłu musze wymienic baterie, bo okazało się, że lampka była przez tydzień włączona :/ . Cud, że nadal świecą - mają 2 lata:).
  • #49
    insom87
    Poziom 17  
    PIO TUNING - Nom, nieźle, ale nie lepiej zrobić to wszystko pod jeden akumulator ? Tak jak ja mam? MOntujesz go pod siedzeniem i nic nie widać, przełącznik robisz na kierownicy i masz sterowanie wszystkim, z jednej baterii. Odczepiasz ją, ładujesz i śmigasz dalej. Pomyśl nad tym :>
  • #50
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    PS: Niektórzy mogą pomyśleć, że te diody słabo świecą. Tak naprawde to są mocne i specjalnie ustawiałem kamere, żeby nie świeciła prosto w obiektyw, bo by oślepiła mnie a na zdjęciu wyszłaby niebieska plama :P
  • #52
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    Insom87 - hm... mam tak: w lampce mam 1 baterie na 2 diody i łatwo bateryjke wymnienić. Trzecia dioda pod lampką i dioda co oświetla rame i ziemie są podpięte do akululatorka AAA. Obawiam się, że jak dam wszystko pod jeden akumulator i nagle bede chciał wszystko włączyć, to jakość świecenia będzie nie najlepsza. Zauważyłem coś takiego u mnie w przypadku LED podpiętych do akumulatora: gdy włączam jedną diode to świeci mocniej niż jak włączam 2 diody naraz. [/b]
  • #53
    insom87
    Poziom 17  
    PIO TUNING - z całym szacunkiem Piotrek, bo to Twój rower, ale ja zrobiłbym ro inaczej. :D:D:D.

    1. Panel kontrolny na kierownicy : Trzy przełaczniki dwu-pozycyjne. a)przód, b) tył, c) podwozie. Dioda biała 3mm oświetlająca włączniki.
    2. Przednia lampa : Zdjął bym te odblaski. Kupił nową, zwykłą lampę z odblaskiem na środku. Zamiast żarówki, wsadziłbym diodę LED niebieską 10mm 16 000mcd albo 20 000mcd (jasność). W odblasku zrobiłbym dziurkę na 10mm i wsadził tam kolejna diode, ale nie niebieską, tylko białą 10mm 16 000/20 000mcd. A wokół odblasku 10 diód 5mm też dosyć jasnych. Dzięki temu, masz prawie że Xsenon biały z przodu, a niebieska dioda 10mm wśrodku klosza, daje Ci niebieski odcień lapmy, gdy patrzysz z odległości ok 1m.
    3. Lapma tylna: Listwa diodowa z 8 albo 6ciu diód LED FLUX 3mm (to takie kwardatowe), albo 6 lub 8 diód LED 5mm. To wszystko w jakąś ładna oprawkę, np. coś jak światło STOP'u (do kupienia w BRICO MARCHE za 13zł, ale jest pod 12V ).
    4. Podwozie: 4 lub 5 diód 10mm niebieskich 20 000mcd, zamontowanych na listwie, w odległości ok 1,5cm. Efekt? Wyje****e UFO na podwoziu.
    5. Zasilanie : Akumulator, np taki jak mam ja 9,6V 700mAh - starcza spokojnie na kilka dni jeżdżenia po nocy.
    6. Instalacja : Wszystko połączone czanym kablem, mało widoczne w dzień, estetyczne.

    To co napisałem wyżej, to doskonały plan budowy wypasionego rowerku, który w dzień wygląda niepozornie, a w nocy, wygląda jak coś godnego podziwu. Nie nafaszerowany diodami jak choinka szmelc, lecz normalnie oświetlony rower, z dodatkiem UFO i xesnonu z przodu. Ale to tylko mój pomysł.

    Myślę, że ktoś może skorzystać z niego i pokaże efekt pracy :). Ja zrobiłem rowerek opisany wcześniej, na początku tego forum i juz mi się nie chce :). Szkoda mi kasy na takie zabawy :). Teraz trzeba inwestowac a autko :) :) :). Jednak chętnie służe pomoca, więc prosze pytać o pomysły, rozwiązania :)

    Pozdrawiam.


    P.S. Piotrek, jak podłączysz wszystko odpowiednio, ostatecznie używając oporników na 12V, to wszystkie diody będą świecić Ci tak, jak je fabryka wyprodukowała :P. Bez efektów ubocznych , czyli słabszego świecenia.


    W załączniku fotki światła STOP. Czyli tego, kóre możęcie uzyć jako tylniej lampy. Ma 14 diód, łatwe w montarzu, z tym, że jest na 12V, ale to nie problem. Mój braciszek ma je w motorowerze jako światło tylnie i efekt jest porażający.
  • #54
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    INSOM87 -> HEHE od razu poznać prawdziwego KONESERA rowerowych przeróbek :P.

    Hm... dla mne troche za dużo tych LED ;), ale bardzo mi sie podoba pomysł z lampką, tyle że nie "obklejałbym" dookoła odblasków ledami. Bardziej skromnie - może jedną lampe przerobiłbym i dał w miejsce odblasków. Jeszcze pomyślę hie hie ;>

    Dzieki za pomysł. POZDROWER :)
  • #55
    insom87
    Poziom 17  
    PIO TUNING napisał:
    INSOM87 -> HEHE od razu poznać prawdziwego KONESERA rowerowych przeróbek :P.

    Hm... dla mne troche za dużo tych LED ;), ale bardzo mi sie podoba pomysł z lampką, tyle że nie "obklejałbym" dookoła odblasków ledami. Bardziej skromnie - może jedną lampe przerobiłbym i dał w miejsce odblasków. Jeszcze pomyślę hie hie ;>

    Dzieki za pomysł. POZDROWER :)



    Ja miałem raczej co innego na myśli :]. Zdemontować całkowicie te dwa odblaski. Kupić zwykłą lampę rowerową, ona ma w środku odblask, i wokół niego wywiercic dziurki, i od środka wsadzić diody :]
  • #56
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    INSOM87 - no rzeczywiście ;) . W takim razie SUPER pomysł :). A jaką lampke preferujesz do takiego tuningu? Taka jaką mam obecnie za 20 zł CYKLOP bedzie się nadawał? Czy może lampke co ma oryginalnie kilka LED w środku?
  • #57
    insom87
    Poziom 17  
    PIO TUNING - lampka taka jak u mnie na fotkach. Kupujesz w rowerowym zwykłą lampke, tyle że ona ma na środku biały odblask. Taka zwykła lampla "lejek". Do tego masz uchwyt do zamontowania na widełkach ( w dziurce ). Klosz tej lampki jest odkręcany w lewo ( jeden raz kręcisz ). Zostaje Ci miejsce na żarówkę. Jutro za dnia postaram się zrobić fotki tej lampy, gdyż mam taką. Zrobię fotki z bliska, bys wiedział dokładnie o co B. :) :) :)
  • #58
    PIO TUNING
    Poziom 12  
    INSOM87-Mam pytanie. Ilu woltowej baterii użyć dla jedenastu LED, do tej lampki? Najlepiej, żeby nie trzebabyło oporników stosować.

    Ładnie oświetla drogę ta Twoja lampa? :)
  • #59
    insom87
    Poziom 17  
    Zależy jak chcesz miec to podłączone :?. Diody maja napięcie od 3,5V do 4,5V( to górna wartość ). Najlepiej kup sobie taki akumulator jak ja mam, 9,6V. Diody połączysz wtedy szeregowo np.: 3 diody połaczone szeregowo, 3,5V każda, czyli razem daje to 10,5V ( łącząc je -+-+-+ ). I w ten sposób zrób 4 komplety po 3 diody, co razem da Ci 12 diód. Potem te cztery komplety ( 10,5V każdy ), łączysz ze soba równolegle, czyli ----++++. I na wyjściu masz 10,5V ( cały komplet 4x3diody ). POdłączasz to do napięcia 9,6V i spokojnie świeci mocno:). Podłączając diody do akumulatora, zawsze pamiętaj by zostawić "zapas" napięcia na diodach, czyli by napięcie diód było wyższe niż akumulatora. Unikniesz w ten sposób spalenia diód, co jest wkurzające po ciężkiej pracy.

    Dodano po 47 [minuty]:

    Tu masz schemat, jak podłączyc 8 diód na napięcie 7V. Te diody ( cały komplet ) możesz śmiało podłączyć do napięcia 6V i nic sie nie spali. Nie potrzeba żadnych oporników. To 4 komplety połączone równolegle.
  • #60
    insom87
    Poziom 17