Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

rex999 08 Gru 2008 22:34 325370 913
  • #511 08 Gru 2008 22:34
    Pajda_GTI
    Poziom 2  

    pawel01 napisał:
    ja robie test oświetlenia na 10 bateriach 1,2volt i żarówce z komarka, jak narazie oświetla cały pokój żarówka ta ma moc 16W 6. niedawno testowałem H4 z fiata 126p i baterie po 10 minutach padły.



    jutro to oświetlenie bedzie w rowerze, teraz jeszcze mi świeci i chce sprawdzić czy będzie dłużej świecić od tej z fiata.

    Jak tam testy??:D

  • Fibaro
  • #512 09 Gru 2008 16:58
    pawel01
    Poziom 24  

    na drodze idealnie swieci za niedługo dołacze zdjęcia

  • Fibaro
  • #513 09 Gru 2008 18:24
    Venom007
    Poziom 27  

    pawel01 :arrow:
    Chyba normalne że żarówka z komara 16W świeci dłużej na bateriach od tej H4 która ma 55W :|

    Powoli mi szkoda tego tematu.

  • #514 09 Gru 2008 18:56
    Jurek424
    Poziom 1  

    Witam ja do roweru zrobiłem neon niebieski z 4 diod i wmontowalem je w plekse a z przodu zrobiłem 9 białych diod tak że świeca na ok 5 m i to bardzo dobrze a jak stoi samochód w odległości 50m to już go można zauważyć bo rejestracja zaczyna odbijac światło więc tyle światła mi wystarczy a co do tych niebieskich diod to wygląda to jak oryginalny neon i daje niezły efekt a wszystko zasilane dwoma akumulatorami z nokii każdy po 1.2 A h polaczone rownolegle dają 2.4 A i to wystarczy

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ja do swojego roweru dałem 9 białych diod na przód które świeca na ok 5-10m a rejestracja od samochodu widać z 50m i do tego mam neon z 4 diod wmontowanych w kawalek pleksy co daje efekt pradziwego neonu i planuję dać jeszcze czerwone diody do tylu i zrobić oświetlenie STOP

  • #515 09 Gru 2008 20:09
    Pajda_GTI
    Poziom 2  

    Venom007 napisał:
    pawel01 :arrow:
    Chyba normalne że żarówka z komara 16W świeci dłużej na bateriach od tej H4 która ma 55W :|

    Powoli mi szkoda tego tematu.


    Pytałem kolegi o czas, wiem że słabsza żarówka świeci dłużej!!!!

  • #516 09 Gru 2008 22:11
    pawel01
    Poziom 24  

    dołanczam zdjecia z mojego oświetlenia

    akumulator
    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

    lampa z przełącznikiem na długie i krutkie
    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.


    na długich
    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.


    na krutkich
    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

    i właśnie nie wiem co zrobić żeby żwiatło świeciło na szerokośc drogi, obracałem różnie kloszem i nic nie dało, zmiana konta nachylenia też nic nie dala.

  • #517 10 Gru 2008 00:22
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Wymień reflektor. ;)
    Ja na twoim miejscu poszukałbym na szrocie paru reflektorów od starych samochodów typu stara Łada, Fiat 125, Wartburg itp.
    Miały one symetryczne reflektory o identycznym rozkładzie strumienia. Na szkle, takie reflektory oznacza się dwukierunkową strzałką. Nowe samochody mają przeważnie reflektory asymetryczne. Najlepiej użyj reflektora prostokątnego.

  • #518 11 Gru 2008 14:46
    pawel01
    Poziom 24  

    Mam jeszcze jakis plastikowy z malucha od światla wstecznego, bedzie sie on nadawać??

  • #519 11 Gru 2008 15:13
    bruns
    Poziom 30  

    Madrik napisał:
    Wymień reflektor. ;)
    Ja na twoim miejscu poszukałbym na szrocie paru reflektorów od starych samochodów typu stara Łada, Fiat 125, Wartburg itp.
    Miały one symetryczne reflektory o identycznym rozkładzie strumienia.
    Akurat te wszystkie reflektory mają światła asymetryczne ale to nie jest problemem w oświetleniu roweru .
    Pawel twój problem ze złym świeceniem jest taki że użyłeś wkładu reflektora od Fiata i żarówki od komara . Ta żarówka jest innego typu i nie pasuje do elementu optycznego fiata czyli nie stoi w ogniskowej odbłyśnika i dla tego nie uzyskasz dobrego skupienia wiązki swiatła .
    Jak chcesz mieć dobre i dalekie światło to wyjścia są dwa .
    Do żarówki od komara musisz zastosować oryginalny odbłyśnik i szkło z lampy komara . Lub poszukać halogena na żarówkę H3 i dokupić do niego żarówkę H3 6V (są dostępne w mocach od 10 do 55W )
    Wady i zalety ; na żarówce z komara masz światło krutkie i długie ale problem jest z zamocowaniem do roweru .
    Halogen łatwo zamontować bo ma gotową obudowę ale tylko jeden rodzaj światła . Możesz zastosować halogen dalekosiężny lub przeciw mgielny .

    Dodano po 58 [sekundy]:

    pawel01 napisał:
    Mam jeszcze jakis plastikowy z malucha od światla wstecznego, bedzie sie on nadawać??
    Nie.

  • #520 14 Gru 2008 04:00
    Pajda_GTI
    Poziom 2  

    Kto zarzuci jakimś schemacikiem ,żeby naładować akumulatorek 12V 2AH. Bo mam ładowarkę ale coś mi się psuje.

  • #521 14 Gru 2008 09:07
    pawel01
    Poziom 24  

    Naładuj to zasilaczem 14,8v ale jeszcze podaj typ akumulatora.

  • Fibaro
  • #522 17 Gru 2008 16:57
    Lisu93
    Poziom 13  

    Witam, dorzuce coś od siebie :),
    posiadam tzw. górala, na przodzie mialem zarówę od dynamo, na początku wsadzilem w przedni klosz 10 diod zmontowanych na płytce i zlutowanych "na stale" ,ale jakość oświetlenia była bardzo mizerna.
    Wsadzilem do tylnego klosza 6 diód czerwonych , 4 3 mm podłączone do tylnych szczęk w momencie hamowania , i 2 diody czerwone 10mm, w przednim kloszu zainstalowalem małą oprawkę na żarówkę 6 v , mozna łatwo wymienić gdy sie spali.W liczniku KM/h zainstalowalem dwie niebieskie 3 mm diody mocnoświecące, zapalają sie one w momencie włączenia świateł ,przełącznik mam zainstalowany na kierownicy roweru razem z czerwoną diodą kontrolną.
    Cała instalacja jest podłączona do 7 akumulatorów "paluszków" 1,2v o pojemności 2100 - 2300 mAh umieszczonych pod bagażnikiem ,i są wsadzone do dwóch koszyczków po 4 sztuki (nie wiem dokladnie jak te "koszyczki" sie nazywają , ale myśle że wiecie o co mi chodzi) razem napięcie wynosi 9,6 - 9,8 v ,a pojemnośc 16100 mah , moim zdaniem rozbłysk żarówki jest tak mocny że z pewnośćią wystarczy na mocno zaciemnione ulice.Jest też niestety minus tego patentu taki , że przy takiej pojemności akumulatorków , napięcie starcza na nie caly tydzień jeżdzenia non-stop na włączonych światłach.Żarówka owszem daje bardzo mocne światło, lecz niestety co zarazem idzie bardzo zżera prąd,
    zrobiłem "diodożarówe" diody wmontowalem w roztłuczonej identycznej wielkosci żarówce , uzywam te "diodo-żarówke" na czarną godzine , gdy zapomnę naładować akumulatorów, albo skonczy sie zywot żarówki.
    Zastanawiam się nad ładowniem tych akumulatorów podczas jezdzenia dynamem, ale boję sie że dynamo rozwali mi te baterie.
    Wszystko jest tak fajnie pomaskowane , że nie musze sie martwić "co ludzie powiedzą" :).
    Co sądzicie o moim projekcie ? wszelkie uwagi mile widziane.
    Pozdrawiam.

  • #523 17 Gru 2008 17:02
    bandzior2
    Poziom 26  

    Lisu93 napisał:
    Witam, dorzuce coś od siebie :),
    posiadam tzw. górala, na przodzie mialem zarówę od dynamo, na początku wsadzilem w przedni klosz 10 diod zmontowanych na płytce i zlutowanych "na stale" ,ale jakość oświetlenia była bardzo mizerna.
    Wsadzilem do tylnego klosza 6 diód czerwonych , 4 3 mm podłączone do tylnych szczęk w momencie hamowania , i 2 diody czerwone 10mm, w przednim kloszu zainstalowalem małą oprawkę na żarówkę 6 v , mozna łatwo wymienić gdy sie spali.W liczniku KM/h zainstalowalem dwie niebieskie 3 mm diody mocnoświecące, zapalają sie one w momencie włączenia świateł ,przełącznik mam zainstalowany na kierownicy roweru razem z czerwoną diodą kontrolną.
    Cała instalacja jest podłączona do 7 akumulatorów "paluszków" 1,2v o pojemności 2100 - 2300 mAh umieszczonych pod bagażnikiem ,i są wsadzone do dwóch koszyczków po 4 sztuki (nie wiem dokladnie jak te "koszyczki" sie nazywają , ale myśle że wiecie o co mi chodzi) razem napięcie wynosi 9,6 - 9,8 v ,a pojemnośc 16100 mah , moim zdaniem rozbłysk żarówki jest tak mocny że z pewnośćią wystarczy na mocno zaciemnione ulice.Jest też niestety minus tego patentu taki , że przy takiej pojemności akumulatorków , napięcie starcza na nie caly tydzień jeżdzenia non-stop na włączonych światłach.Żarówka owszem daje bardzo mocne światło, lecz niestety co zarazem idzie bardzo zżera prąd,
    zrobiłem "diodożarówe" diody wmontowalem w roztłuczonej identycznej wielkosci żarówce , uzywam te "diodo-żarówke" na czarną godzine , gdy zapomnę naładować akumulatorów, albo skonczy sie zywot żarówki.
    Zastanawiam się nad ładowniem tych akumulatorów podczas jezdzenia dynamem, ale boję sie że dynamo rozwali mi te baterie.
    Wszystko jest tak fajnie pomaskowane , że nie musze sie martwić "co ludzie powiedzą" :).
    Co sądzicie o moim projekcie ? wszelkie uwagi mile widziane.
    Pozdrawiam.




    Nie mogą mieć taką pojemność bo skoro podłączyłeś baterię szeregowo to zwiększyło się tylko ich napięcie a nie pojemność :)

  • #524 17 Gru 2008 18:19
    Usunięty
  • #525 17 Gru 2008 18:35
    Lisu93
    Poziom 13  

    Jeśli to prawda, to co zrobić aby zwiększyć ich pojemność ?
    jestem lajkiem , myślałem o jakiś kondensatorach albo akumulatorze małym, lecz czy produkują takie akumulatory o dużej pojemnościi optymalnej wielkosci i o napieciu ku moim potrzebom ?
    Pozdrawiam.

  • #526 17 Gru 2008 20:12
    bandzior2
    Poziom 26  

    Możesz kupić akumulator 12V 4Ah co o wiele zwiększy Ci pojemność niż te akumulatorki tylko będziesz musiał zastosować oporniki do diód led.

  • #527 19 Gru 2008 00:33
    Lisu93
    Poziom 13  

    fajne nawet te akumulatory , lecz mnie chodzi bardziej o jakiś akumulator miniaturowy , starczający na długo , nie rzucający się w oczy , bo z tych co ja widze to one się nadają bardziej do motorów, wiem że do szukania służą google, używam ich cały czas, ale gdyby ktoś rzucil tu jakiegos linka z akumulatorem bardziej przystosowanym do roweru było by miło :)
    Pozdrawiam.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Oj Wybaczcie , nie przyjrzałem się temu akumulatorowi dość dokładnie, ma on wymiary: 90x105x70mm, i chyba najbardziej nadaje się do roweru, dzieki bandzior2, sorki za walnięcie ostatniego postu ;)
    Pozdrawiam.

  • #528 22 Gru 2008 17:32
    elekrtyk
    Poziom 9  

    witam co powiedzie o wentylkach swiecących na allegro

  • #529 22 Gru 2008 20:30
    bandzior2
    Poziom 26  

    Nie opłaca się. Szybko się psują i efekt znikomy. Lepiej założyć neonki na szprychy to jest o wiele lepiej. Baterię dajesz do piasty koła wraz z włącznikiem.

  • #531 22 Gru 2008 21:12
    Usunięty
  • #532 22 Gru 2008 23:42
    Damian R.
    Poziom 17  

    Za dużo nackane , koła wcale mi sie nie podobają i to oświetlenie jak choinka na kołach , zbyt przesadnie za dużo tych lampek / diód.

  • #533 23 Gru 2008 16:23
    rafx2055
    Poziom 11  

    Siema ja też mam zamiar ztuningować swuj rower.A mianowicie jakiś głośniczek może i wzmaczniczyk tda2003 zasilany bateria 9 V albo 18v 2 baterie podłączone szeregowo do tego lampa z okolo 19 diod białych połączonych równolegle światło stopu. Chciałem też zamontować diody w kołach i myślałem żeby zrobić otwory w obręczy koła (otwory takie jak na wentyl) z 3 takie otwory w obręczy w równych odstępach i teraz mam takie pytanie czy to nie osłabi koła?? I drugie pytanie jak to zasilić jeśli koło się ciągle obraca??

  • #534 23 Gru 2008 18:16
    bandzior2
    Poziom 26  

    Baterię możesz dać do piasty koła.

  • #535 23 Gru 2008 19:23
    rafx2055
    Poziom 11  

    Aha ale czy te diody mogę zamontować w obręczy koła czy to nie osłabi wytrzymałości koła??

  • #536 23 Gru 2008 21:20
    kotuniunia
    Poziom 28  

    Baterie, akku czy jak tam(ale najlepszy akku) to trzeba zrobić samemu.5xakku odpowiadającemu bat. R6 wkładamy do rury pcv lub z innego tworzywa do ramy pod siodłem. ogniwa łączymy szeregowo(5x1,2V=6V) lutując,wsuwamy do rury a potem dobieramy nast. rurę by w ramie nie tłukła się i nie przesuwała. Biegun - do ramy a +(dziurka 1mm w rurce ruchomej siodełka) do wyłacznika.I tym sposobem mamy schowany ładnie akku.Do wykorzystania nadają się też stare ogniwa bat. z tel kom. Po rozebraniu takiej wpakowujemy ogniw w rurkę łączymy na interesujace nas napięcie i mamy gotowy akku. Mi taki pracuje już z 5 lat(stara motorola),a pozwala świecić światłem ciągłym 2,5h(10mm led 10000mCdx 12szt i tył czerwone 5mm x 3 szt).

  • #537 23 Gru 2008 23:54
    Lisu93
    Poziom 13  

    Wpadłem na pomysł, nie wiem czy to was zainteresuje, ale mam ochotę się z wami o tym podzielić.
    Mam zamiar kupić halogeny 12v 4 sztuki .
    2 będą zamontowane pod kierownicą roweru ,
    a następne 2 sztuki bedą zamontowane na przednich widełkach.
    Halogeny te bedą zaizolowane kawałkiem dętki rowerowej, i zamocowane za pomocą metalowych pasków potocznie zwanymi "cybantami".
    Ta stronka podsunęła mi pomysł który wam właśnie opisałem http://pranagal.ovh.org/060908lampa/index.html
    Pozdrawiam.

  • #538 24 Gru 2008 01:26
    Damian R.
    Poziom 17  

    Diody na kołach bardzo prosto , sam tak mam od 3 lat , bateria 9 V przyczepiona z piastą 2 opaskami uciskowymi , zaczep baterii i 2 NIEBIESKIE diody w szeregu. Mocowane owinięte przewodami na przeciw siebie i na końcu też 2 opaski uciskowe.

    Co do wzmacniaczy rowerowych to pisałem już wiele razy że , nie ma potrzeby robic czegoś co już jest gotowe i tanio kosztuje.

    Mianowicie spójrzcie na allegro w zakładce RTV & AGD --> Sprzęt Audio Przenośny --> Głośniki Przenośne.

    Wesołych Świąt.

  • #539 24 Gru 2008 01:48
    Lisu93
    Poziom 13  

    teraz pytanko:
    1.po jakim czasie padnie mi akumulator żelowy który właśnie kupiłem 12V 4Ah przy halogenach :
    a)12v 35 watt
    b)12v 100watt
    2.czy jest widoczna różnica świetlna przy halogenie
    a)35 watt
    b)100watt ?
    Pozdrawiam.

  • #540 24 Gru 2008 11:51
    rafx2055
    Poziom 11  

    Ponawiam pytanie bo nikt mi nie odpowiedział: Aha ale czy te diody mogę zamontować w obręczy koła czy to nie osłabi wytrzymałości koła??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME