Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

rex999 14 Maj 2006 20:04 335144 915
  • #94 15 Cze 2006 11:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #95 18 Cze 2006 22:21
    rowerektuning
    Poziom 12  

    Powiedz mi jakie ma wymiary taki akumulator i ilo watowy/????

  • #96 20 Cze 2006 00:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #99 28 Lip 2006 09:30
    Calypsett
    Poziom 23  

    Może i to fajny pomysł, ale trzeba się dobrze zastanowić jak przymocować diody do błotnika i co zrobić, aby przewody nie przeszkadzały podczas jazdy. ;)

  • #100 01 Sie 2006 09:43
    mafiozoboss
    Poziom 2  

    podobaja mi sie rower stuningowane sam mam neonki zamontowane wlasnej roboty fajny efekt jeszcze jak wyjade na ulice to wszyscy sie ogladaja to jest zdjecie mojego rowerka troche nie wyrazne ale jest (zdjecie robione z lapa glyskawa rece mi sie czesly)Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje. neony mam pod siadelkiem i przy tylnym kole

  • #101 02 Sie 2006 00:20
    Robert_32
    Poziom 2  

    Diody przymocowałem na klej a baterie umieściłem w kerownicy:D

  • #102 06 Sie 2006 14:41
    pikus_121
    Poziom 1  

    dajcie jakiś projekt jak przyczepić te diody do rowera bo nie mam zadnych pomysłów!!!

  • #103 06 Sie 2006 16:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #104 06 Sie 2006 18:12
    Calypsett
    Poziom 23  

    O nieżle musi ważyć ten Twój wehikuł.

  • #105 06 Sie 2006 19:40
    marcinosko
    Poziom 13  

    jak kupicie układ k-33 z jakieś firmy "tele-serwis" i jest tam 16 ledów podzielonych na 4 kanały po 4 diody. zmienic ilość i jakość ledów na 4 komplety po 2 diody led i zamontować je parami pierwsza parę w widełkach na dole drugą parę miej więcej na środku ramy trzecią pod korbą a czwartą parę koło śrub od łożyska tylniego koła efekt jest jak by samolot startował zasilanie dałem pod siedzonkiem a kable przeprowadziłem w rurce od siedzonka na dół a reszta kabla jest przyklejona gorącym klejem
    jeszcze mam zamontowane dwie 5mm diody pod błotnikiem tylnim ale wcześniej wsadziłem je do pudełka od karty pamieci sd :) dzieki temy nie robi sie zwarcie i widać jeden 4 cm pasek w którym są 2 jaśniejsze punkty z przodu mam 2 diody 5mm i jedna 10mm to terz pod błotnikiem a zasilanie jest pod błotnikami to są akumolatorki od auta zdalnie sterowanego
    jak narazie mam jeszcze jedną modyfikacje w planie ale opisze ja jak powstanie

  • #106 15 Sie 2006 13:29
    mafiozoboss
    Poziom 2  

    macie moze jakis pomysla jak stuningowac rower zeby ładniej wygladał i szybciej jeździł??

  • #108 16 Sie 2006 00:31
    me_super
    Poziom 29  

    SP5IT napisał:
    Ok maniacy światełek, kto pierwszy wyjedzie w Polsce na ulice z czymś takim?


    Myślę nad zrobieniem czegoś takiego. Kluczem jest wiadomośc nt. prędkości obrotowej koła, wtedy można wyliczyć opóźnienia i tworzyć obraz kolumnami. Wystarczy na promieniu kola umieścić np. 8 ledów; jeśli chcemy wyświetlić literkę "A" to należy zapalić na chwilę kolumnę nr 1, odczekać aż koło obróci się o 360 stopni, dodać chwilkę czasu i zapalić na chwilę kolumnę nr 2; następnie tak jak wcześniej czekamy na obrót koła o 360 stopni i chwileczkę i zapalamy kolumnę nr 3.... Jeśli dojdziemy do końca napisu to odczekujemy odpowiedni kawałek czasu -- wiemy, ile trwa powrót kolumny w to samo miejsce, bo znamy prędkość kołową, także wiemy ile dotychczas kolumn było wyświetlonych więc możemy wyliczyć za ile kolumna pojawi się na początku napisu. Następnie znów wyświetlamy napis.

    Aby wiedzieć coś o prędkości obrotowej koła możemy zastosować gotowy, scalony akcelerometr; znamy przyspieszenie dośrodkowe, więc możemy policzyć prędkość kołową. Można zrobić także inaczej: na widelcu zamontować podczerwonego LED'a lub magnes a na kręcącej się linijce fotodiodę lub rurkę kontaktronową (+filtr całkujący), będziemy mieli impuls co obrót. Narysowałem to na rysunku.

  • #109 16 Sie 2006 08:02
    pdmk
    Poziom 18  

    me_super napisał:
    Wystarczy na promieniu kola umieścić np. 8 ledów; jeśli chcemy wyświetlić literkę "A" to należy zapalić na chwilę kolumnę nr 1, odczekać aż koło obróci się o 360 stopni, dodać chwilkę czasu i zapalić na chwilę kolumnę nr 2; następnie tak jak wcześniej czekamy na obrót koła o 360 stopni i chwileczkę i zapalamy kolumnę nr 3.... Jeśli dojdziemy do końca napisu to odczekujemy odpowiedni kawałek czasu -- wiemy, ile trwa powrót kolumny w to samo miejsce, bo znamy prędkość kołową, także wiemy ile dotychczas kolumn było wyświetlonych więc możemy wyliczyć za ile kolumna pojawi się na początku napisu. Następnie znów wyświetlamy napis.


    Ok, ok, ok... hmmm?
    Kolumna i obrot? hmmm...
    Kolega mega sportowiec czy moze rekordzista jakis?

    Twoje "A" sklada sie z 4rech kolumn = 3 obroty kola. Kolo zakladamy 26".
    D=66.04cm; razy pi = 207.470779 <---- obwod naszego kola w cm. =2,07m
    Odswierzanie 1Hz literki "A" wg Twojej "recepty" to inaczej pokonanie 2,07m*3=6.21m ====> Nasze V=6.21m/s lub 22.33km/h

    Dobrze Panowie to wyliczylem? :)

    To jakbym chcial sobie wyswietlic PDMK :D to cos czuje ze zblizylbym sie do predkosci malucha jadacego z gorki ze wspomagaczem w roli wiatru w plecy :)

    Ale myslisz dobrze... :)

    Tez chcialem sobie taki bajer zrobic, poniewaz diod mam az za duzo, leza i sie marnuja, bylaby okazja do dalszej nauki programowania... ale jakos tak okazji ku temu nigdy nie ma :|

    Jak narazie zmeczylem PCB do przetwornic lambdy... wkrotce odpalimy 2 luxy 3W :D, pozniej moze jakies PWM do tego sie dorobi na procu, zeby byla ladna regulacja jasnosci :)

    Tu taki przykladowy sznurek do projektu POV ;)
    http://www.ladyada.net/make/spokepov/

  • #110 16 Sie 2006 11:59
    me_super
    Poziom 29  

    pdmk napisał:

    Twoje "A" sklada sie z 4rech kolumn = 3 obroty kola. Kolo zakladamy 26".
    D=66.04cm; razy pi = 207.470779 <---- obwod naszego kola w cm. =2,07m
    Odswierzanie 1Hz literki "A" wg Twojej "recepty" to inaczej pokonanie 2,07m*3=6.21m ====> Nasze V=6.21m/s lub 22.33km/h


    Można także wyświetlić napis podczas jednego obrotu, dbając aby odłeglości (czas) pomiędzy kolumnami byly odpowiednie.

  • #111 16 Sie 2006 20:41
    pdmk
    Poziom 18  

    me_super napisał:
    Można także wyświetlić napis podczas jednego obrotu, dbając aby odłeglości (czas) pomiędzy kolumnami byly odpowiednie.


    O! Widze ze Kolega poprzegladal inne projekty :)
    Wczesniejszy pomysl Kolegi na rozwiazanie z gory niestety odpadal.

    Powodzenia w konstruowaniu, mnie sie tego nie chce robic; btw, rower by mi pewnie zaraz gwizdneli z takim bajerem ;)

  • #112 06 Wrz 2006 22:39
    Rafi_1991
    Poziom 1  

    Temat od dłuższego czasu stoi, aja chce odpowiedzeć na odwieczne juz w tym temacie pytanie co zrobić, żeby rower byl szybszy.

    Mianowicie w terenie nic wam to nie da i tylko przeszkodzi, ale na asfalcie napewno sie sprawdzi.
    sposobem na rozwinięcie nieco większej prędkości to wtmiana... opon!!! Chodzi konkretnie o opony typu slick czyli praktycznie z golym bierznikiem.
    Dlaczego?
    na równej twardej nawierzchni goła opona redukuje bardzo tarcie dzięki czemu mniejsza ilość Energi kinetycznej przechodzi w energie cieplną.
    Jednak ma to swoją wadeę w terenie i w piachu rower moze się zakopywać i skutecznie utrudniać jazde. No i tacy psyhole jak ja którzy lubią jeździc w śniegu na slickach zobaczycie twardy lód pod tyłkiem dzięki drobnej chwili nie uwagi.

    Kolejna sprawa to kaseta 9cio biegowa pozwlająca na wyższe przełożenie co za tym idze większe prędkości, ale do tego już trzeba mieć pożądne przerzutki (proponuje Shimano Deore, a jak kogoś stać na model XTR to może być dumny ze swoich przerzutek.) większość osób ma SISy do 7ego biegu więc już dochodzi także zmiana manetek.

    Jeśli naprawde chcecie walczyć drobiazgowo o prędkości to jest jeszcze jedno wyjście. usunięcie przedniego amortyzatora (co się równa za zmianą widełek na jak najlżejsze). Rame też wypadałoby wymienić na jaknajlżejszą. O tylnim amortyxatorze nawet zintegrowanym ze sztycą, bo już zbędne kilogramy. maniaklanie można także wymienić srubki i nakrętki na duraluminiowe wtedy to już jest wehikuł czasu nie rower, a koszta są olbżymie, ale można mieć radoche, że pojedzie się znacznie szybciej.

    Jak już mówiłem trzeci akapit jest już maniakalny. Drugi wymaga posiadania kapitału i to sporego, ale slicki to dobry pomysł. Wkońcu zawsze można mieć dwie pary opon ^^.

    Pozdrawiam.

    Mam nadzieje, że jednak coś będzie dało się zyskać na moim poście.

    Szczęść Boże.

  • #113 08 Wrz 2006 15:40
    Mati_99
    Poziom 2  

    A ja mam swoj pomysł. to kilka zdjęc mojego roweru ;) Światło przednie ma białą diode 10mm ale mam zamiar moze kupic do tego jeszcze 2 diody 5 mm . Cała centralka i bateria jest w lampce na kierownicy.Pod rama mam niebieską diode a z tyłu lampke z 7 diodami ;) Pozdro i co myślicie o tym. P.S mozna z takim podświetleniem jezdzic?Zakazane to nie jest ;]Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

    Oświetlenie rowerów-modernizacje, naprawy, tuning, własne konstrukcje.

  • #114 08 Wrz 2006 16:18
    Yamakasi_A50
    Poziom 13  

    Nawet mi się podoba, ja mam mini stroboskop zrobiony z dwóch białych ledów. Jednak wolno miga gdzieś 2 razy na sekunde lub(2,5 :D) a chciałbym z 5.

  • #115 09 Wrz 2006 10:02
    Mati_99
    Poziom 2  

    Może jeszcze jakieś obrysówki zrobie ;) mała diody pomarańczowe :]acz kolwiek co za dużo to niezdrowo :P

  • #116 09 Wrz 2006 12:31
    pidpawel
    Red. Komputery FAQ

    ja proponuję przy ośkach dać po 1 diodzie z każdej strony(przy przednim i tylnym kole) i skierowć na podłogę tuż za kołem. Każdy będzie widział gdzie się kończy nasze koło.

  • #118 11 Wrz 2006 10:34
    portal2
    Poziom 14  

    Ja zamierzam kupić 2 lapmki diodowe (5 LED) na allegro "power beam" czy coś takiego, ale widziałem już 6 diodowe za podobną cenę. Zamierzam jedną pozostawić bez zmian a drugą przerobić... tzn zamienić diody na ultrafioletowe albo coś innego.
    Do podświetlania biegu manetek wykorzystałem diody SMD (od telefonów komórkowych). Jest przy tym trochę dłubaniny ale warto. Oświetlać licznika nie muszę bo mam już seryjne poświetlenie tarczy ;)

    Myślę jeszcze nad tylnią lampką ale nic poza wymiana diód na jaśniejsze nie zdziałam.
    Obecnie mam przerobioną lampkę tylnią zakupioną na rynku od braci ze wschodu, taka prostokątna. Wymieniłem diody na FLUXy a jako źródło zasilania wykorzystałem standardową, używaną baterię od SIEMENSA CX65/M65/S65 itd. kupioną na allegro za 5zł Cały sezon świecenia bez ładowania. Baterię ładuję w ładowarce biurkowej. Idealnie się mieści w obudowie. Oczywiście co nieco musiałem wyciąć :)

    Pozdrawiam

  • #119 12 Wrz 2006 04:03
    Neverhood
    Poziom 16  

    Coś słabe macie te oświetlenie roweru.
    Ja mam kolarzówkę ( turystyczną a nie wyczynową) i lubię szybko nią jeździć. Tak samo lubie jeździć w nocy.

    Kilka lat temu zrobiłem tak :
    zasilanie -> akumulator 12V 3 - 7,2 Ah przednia torba na kierownice (jedyna w rowerze)
    światło mijania -> 21W żarówka samochodowa od stopu w lampce rowerowej na kierownicy
    światło drogowe/przeciwmgłowe -> radziecki halogen przeciwmgłowy z żarówką 12V 55W (wymiary lustra 180x120x70) przed kierownicą na wysięgniku.
    Dodatkowo wskaźnik napięcia akumulatora na 3 diodach.
    No i rewelacja. W nocy można oglądać pobocze.

    Dzięki temu oświetleniu nareszcie mogłem zasuwać tak jak w dzień omijając dziury.

    Niestety nie chciało mi sie dokończyć mocowania halogena -> brak widełek takich jak przy mocowaniu przedniego błotnika, no i ułamało się mocowanie :-(. Teraz mam tylko 21W, które przytopiło tą lampkę rowerową :-(.

    Z tyłu mam szeroką fabryczną lampkę rowerową na 10 ledach w 1 listwie. Oczywiście zasilanie podciągniete z akumulatora głównego 12V + stabilizator 5V i jest mrugające.
    Niestety słabo coś świeci (ostatnio sprawdzałem z migającą lampka za 4 zł na 5 ladech no i dużo jaśniej). Ale ta lampka ma już swoje lata -> wtedy to była nowość.

    Z tyłu mam jeszcze duuuuży czerwony odblask i jestem szczęśliwy (byłem).


    Rower jest do remontu (2 kapitalny). Wymiana wszystkiego + malowanie , no i nowe oświetlenie (regeneracja odbłyśników - skorodowały trochę.

    Co do tuningu mechanicznego to weźcie wywalcie błotniki i inne duperele i zobaczycie jak rower może "iść" na drodze

  • #120 17 Wrz 2006 17:29
    tuningparty
    Poziom 10  

    Najbardziej stuningowany rower w Kaletach. Tuning rowerowy jest moją pasją. Posiadam rower Amazonka typu retro full tuning. 150 nitów aluminiowych w czarnych błotnikach, neony niebieskie od spodu roweru, świecący wintyle, migacze z lampa stop w których są największe diody i najjaśniejsze z allegro. Migacze migaja tak jak w samochodzie (z taką częstotliwością). Posiadam stacyjkę na kluczyk a wniej 3 diody niebieskie 5 mm. Pierwsza świeci jak się przekrąci kluczyk w stacyjce czyli taka kontrolka, druga maga tak jak sie ustawi program za pomocą przycisku który jest z boku stacyjki. Trzecia dioda maga samoczynnie gdy włączy sie układ radiowy który jest potrzebny żeby otworzyć skrzynkę która jest na bagazniku. Można ja też otwożyć za ponacą przycisku umieszczonego w dzwonku, ale jeśli jest przekręcony kluczyk w stacyjce. Podczas otwarcia skrzynki emituje się sygnał dzwiękowy czterokrotny. Całośc układów w moim rowerze jest zasilana z akumulatora NI-Cd 3,6 V, pojemności 1,5 Ah. Na kierownicy jest głośnik na szynach, a w skrzynce wtyczka Jack 3,5 mm do której dopinam wzmacniacz zrobiony z głośniczków komputerowych. Do wzmacniacza dopinam MP3 lub Discmana i juz jest muza. W skrzynce jest możliwość dopięcia drugiego głośnika i już jest stereo. Jeśli ktoś chce się podzielic swoimi pomysłami lub zasięgnąć porady proszę o kontakt GG 9940143. Tuning Party.:D