Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilka pytań dot. budowy subwoofera.

Amplith 26 Gru 2005 14:39 1128 2
  • #1 26 Gru 2005 14:39
    Amplith
    Poziom 9  

    Planuje zbudować subwoofer na jakimś głośniku 30cm., 150+ watt. Zanim się za to zabiore chce mieć pewność, że nic nie zepsuje. Planuje podłączyć go pod wzmacniacz. Tak jak w temacie:

    1) Co z elekroniki niezbędne do działania suba?

    2) Jak podłączyć suba pod wzmacniacz? (Radmor 5102) Mam w nim wolne 2 tylne wyjścia i nie wiem czy da rade podłączyć suba pod 2 naraz.

    3)Czy musiałbym coś wymienić we wzmacniaczu? Kolumny po przełączeniu na tylne wyjścia jakoś słabiej grały i nie odtwarzały części dźwięków.

    4)Jaki głośnik najlepiej by się nadawał (do 120 zł.)

    Bardzo proszę o wyrozumiałość i orientacyjnie ile poszczególne elementy kosztują.

    Z góry dziękuje.

    0 2
  • #2 27 Gru 2005 18:11
    IrekKo
    Poziom 32  

    1) Min. to aktywny filtr dolnoprzepustowy o odcięciu w granicach 80-120Hz i wzmacniacz mocy z odpowiednim zasilaczem.
    2) Najlepiej wykorzystać wyjście na korektor.
    3) Nie.
    4) Hmm... trochę mało ale coś się znajdzie.
    Cena całości powinna się zamknąć w kwocie 350-400zł. (przy głośniku za 120zł.)

    0
  • #3 10 Sty 2006 23:08
    Stodal
    Poziom 13  

    Tak jak kolega wczesniej napisal musisz posiadac filtr aktywny niskotonowy + koncowka mocy z wydajnym zasilaczem.

    Jesli chodzi o glosnik hmm, w cenie do 120zl jest nawet jako taki wybor
    (tanich glosnikow) ale moze napisz cos wiecej o upodobaniach muzycznych, wielkosci pomieszczenia, czy ten sub to ma byc do muzyki czy do kina domowego.
    Trzecie sprawa z podlaczeniem suba do radmora:
    Mozesz podawac sygnal ze sluchawek - ale to wtedy jak masz caly wzmacniacz do suba. Pozwoli ci to po przelaczeniu potencjometru od glosnikow w pkt "0" na sluchanie samego suba. Tylko tu nie wiem czy sygnal ze sluchawek nie bedzie zbyt maly do wpelni wysterowania danego wzmacniacza. Do mostka na TDA 7294 bylo ciut za malo. Jesli chodzi o sygnal ze sluchawek to mozesz sobie wyprowadzic cinche z tylu obudowy, a kabelki sygnalowe dolaczysz do tych cinchow z odpowiednich pinow na tej czarne zlaczce wew radmora.
    2-gi sposob i moim zdaniem lepszy to pusc sygnal z wyj/wej glosnikow ale tu przydaloby ci sie cos w rodzaju czwornika. Chodzi mi o to by ten czwornik mial wejscia na glosniki i zamontowane cinche na sub-a. Glosniki podlaczasz do tego czworniak i potem do radmora, i wtedy na cinchach masz sygnal do suba. Wielkosc tego syngalu bedzie odpowiednia do wysterowania w zasadzie kazdego wzmacniacza.
    Apropo tych cinchow z tylu uwazaj na obroncow Radmora 5102, bo jak sie dowiedza, ze zrobisz takie cos to Cie zlinczuja hehe.

    pozdrawiam i powodzenia przy budowie

    0