logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Skąd pobrać Turbo Pascal 6.0 lub inną wersję działającą pod Windows XP?

angro 20 Maj 2026 10:38 156 5
REKLAMA
  • #1 21906795
    angro
    Poziom 12  
    Ocena: 4
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem w tym dziale nowicjuszem i mam problem ze znalezieniem programu Turbo Paskal w wersji 6.0 lub innej dającej się uruchomić pod Windows XP.
    Wiem, że są nowsze platformy, ale ja chcę się nauczyć podstaw programowania od początku.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc w znalezieniu lub podesłaniu wersji do instalacji.
  • REKLAMA
  • #2 21907232
    dt1
    Admin grupy komputery
    Ocena: 8201
    Witaj.

Możesz się zainteresować: https://www.freepascal.org/ i ewentualnie IDE do niego: https://www.lazarus-ide.org/

Swoją drogą jeśli chcesz się uczyć od początku to warto zacząć chyba jednak od C, jest bardziej powszechne i bardziej przydatne. Ogólną wiedzę z Pascala możesz wykorzystać do nauki innego języka, ale tak samo możesz wykorzystać ogólną wiedzę z języka C. Przy czym nauka C będzie bardziej przydatna (z tego języka nadal się korzysta w wielu miejscach), a podstawy C nie są wcale trudniejsze od podstaw Pascala.
  • REKLAMA
  • #3 21907237
    quish
    Poziom 16  
    Ocena: 26
    dt1 napisał:
    Witaj.

Swoją drogą jeśli chcesz się uczyć od początku to warto zacząć chyba jednak od C, jest bardziej powszechne i bardziej przydatne. Ogólną wiedzę z Pascala możesz wykorzystać do nauki innego języka, ale tak samo możesz wykorzystać ogólną wiedzę z języka C. Przy czym nauka C będzie bardziej przydatna (z tego języka nadal się korzysta w wielu miejscach), a podstawy C nie są wcale trudniejsze od podstaw Pascala.

Pascal bardziej "sztywny" ale za to trudniej popełnić głupie błędy. Do gołego C różnice w możliwościach raczej niewielkie, a kod przenośny - chyba nawet gcc kompiluje.