Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem. Renault Megane 1997r.

27 Gru 2005 17:01 3162 6
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Mam problem jak myślę z elektroniką. A mianowicie: po przejechaniu ok 10 km (czasami i więcej, a czasami mniej) zapala mi się kontrolka usterki elektronicznej ( tak to się chyba nazywa, zygzak na pomarańczowym tle). Kontrolka ta podczas jazdy gaśnie i zapala się w różnych odstępach czasu.
    Silnik pracuje raczej normalnie, przynajmniej nic nie zauważyłem.Dodam że samochód posiada instalację gazową (fabryczną, holenderską). I jeszcze na dodatek dzisiaj wyłączył mi się komputerek z temperaturą i godziną i jakby tego było mało za każdym razem przy uruchomieniu na nowo silnika resetuje mi się licznik przejechanych kilometrów.

    Proszę pomóżcie bo nie mam pojęcia co to jest !!!!!!!!!!!!

    Błagam !!!!!
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    sprawdz bezpieczniki, alumulator, podlacz go pod kompa
  • Poziom 12  
    Bez testu komputerowego cięszko co kolwiek powiedzieć
  • Poziom 14  
    może byc to wina lambdy bo jak nie ma z niej sgnału to silnik moze pracowac normalnie, a jedynie zaświeca sie lampka serwisowa (po jakims czasie)
  • Poziom 10  
    Najlepsze jest to że 1,5 tyg temu auto było sprawdzane w serwisie renault też pod komputerem i wszystko było OK. Ale pewnie wybiorę się jeszcze raz tylko już nie do serwisu :D. Napiszę jak mi sie rowiązać problem. A póki co czekam na inne rady. Dzieki z góry

    Dodano po 5 [godziny] 10 [minuty]:

    Odnosnie tego komputerka to spalił sie bezpiecznik. Czy jest możliwe że ta kontrolka (zygzak) świeciła się przez to że nadpalał sie bezpiecznik ?
    Może głupie pytanie ale jestem laikiem. Wybaczcie :D
  • Poziom 26  
    Nie mozliwe :-) zygzak (MIL) dziala na polecenie kompa wtrysku lub przekladni automatycznej w Megane i Scenic. Moze byc lambda. Jedz na clipa,bedziesz mial blad w pamieci,a przy okazji w parametrach Ci seriwsant luknie jak lambda chodzi.
  • Poziom 10  
    Problem chyba rozwiązany.
    Ale jescze muszę chwilę pojeździć czy napewno.
    Powodem świecenia było zwarcie przy przewodach emulatora wtrysku.
    Sonda jest ok.
    Wystarczyło poizolować kable (w niektórych miejscach guma była popękana.
    Mam nadzieję żę to już koniec problemu.
    Dzięki za rady.