Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator + diody LED- pytanko

kermittt 27 Gru 2005 21:23 969 2
  • #1 27 Gru 2005 21:23
    kermittt
    Poziom 11  

    Witam

    Chcialbym dowiedziec sie czy moge zrobic cos takiego jak na rysunku zalaczonym do wiadomosci. Wentylator mam juz jakis czas podlaczony pod 12V jednak wyjalem 3 diody z lampki rowerowej i chcialbym cos nimi podswietlic. Czy 5v bedzie odpowiednie bez zadnych opornikow dla tych lampek? Jestem kompletnie poczatkujaca osoba wiec zabardzo sie nie znam a nie chce nic popsuc:/

    Z gory dzieki za pomoc

    Pozdrawiam:!:
    kermittt:D

    0 2
  • #2 27 Gru 2005 21:37
    radziejsz
    Poziom 16  

    czesc niedawni tak samo sie bawiłem i tak soamo kompletny laik ze mnie był puki nie popytałem ale i tak zrobiłem . tak ze do zasilania 12v podłaczyłem diode i w szereg opornik 200ohm do kazdej diody

    0
  • #3 27 Gru 2005 23:26
    Krzysiekmad15
    Poziom 14  

    Najlepiej by było jakbyś podłączył 3 diody szeregowo i dopiero pod 5V, a jeżeli by słabo świeciły to podłącz 2 ledy szeregowo i bedzie ok. Na rysunku są podłączone równolegle.

    0
  Szukaj w 5mln produktów