Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nietypowych problemów ciąg dalszy LPG+Autronic

28 Gru 2005 08:30 1542 3
  • Poziom 17  
    Witam!
    Mam problem z instalacją gazową w aucie Peugeot 309 z instalacją gazową. Parownik Zavoli, komputer gazowy autronic Al700. Silnik o pojmności 1,6 l monowtrysk.
    Auto jak na moj gust pali dobre ilości gazu, ok. 10l, ma siłę, ale na biegu jałowym są straszne problemy. Obroty pływają, spadają do 500 obr na min. albo rosną do 900. Potrafi zgasnąć przy pracy na LPG. Przy pracy na Pb nie ma najmniejszego problemu. Silnik regulacji wolnych obrotów pracuje prawidłowo - na Pb silniczek bez zarzutu.
    Bardzo ciekawy jest dla mnie fakt: kiedy podłącze komputer gazowy do laptopa i patrząc na wskaźniki lambda reguluje parownik. Gdy parownik jest juz idealnie wykalibrowany auto pracuje dobrze na biegu jałowym !! Lecz po przejechaniu ok 10 km znowu zaczynają sie takie same problemy jak wcześniej... Miałem kiedyś problem z zaciętym silnikiem krokowym regulacji wolnych obrotów (pomógł mi wtedy Pan mkos któremu jestem bardzo wdzięczny :) RESPECT !!). Wczoraj znowu mi sie owy silniczek zaciął i co ciekawe, obroty na LPG spadły do ok. 600 ale BYŁY STABILNE! Po oczyszczeniu silniczka obroty znowu zaczęły pływać. Wtedy w czasie działania silnika na LPG odłączyłem sil. krok. i obroty stabilizowały sie...
    Nie wiem co z tym zrobić. Gazownicy rozkładają ręce. Pan mkos proponował mi różne ustawienia autronica ale nic nie pomagało. Zwiękaszałem prędkość autuatora i nic. Wymieniłem filtr powietrza, przewody zapłonowe, swiece...
    POZDRAWIAM I PROSZĘ O POMOC
    Jacek


    PS. A może zrobić jakieś odłączanie silnika krokowego regulacji bieg. jał. przy przejściu na LPG (równocześnie z wyłączeniem wtryskiwacza PB?)?
  • Poziom 30  
    Te reduktory do najtrwalszych nie naleza i moze wymiana go pomoze. Ile to auto przejechane ma na tej instalacji gazowej?
  • Poziom 17  
    Instalacja jest dosyć "świeża". Zakładana w sierpniu 2005. Nie przejechałem od tego czasie za wiele km.
  • Poziom 12  
    Nie wiem czy to pomoże ale podpowiem jak ja to zrobiłem. Kupiłem samochód który zawieszał się na 2000 obr, a czasami miał falowanie na poziomie 400-800obr. Oczyściłem krokowca, po czym zrobiłem adaptację/kalibrację. NA bence odpaliłem tester i ustawiłęm wolne obroty. Miałem jak się okazało źle ustawione parametry odczytu wolnych rpm. Zamias 4 cyl i jedna cewka, miałe 4cyl i 4 cewki. Zmieniłem i jest ok. Teraz jest wporządku. Przeprowadziłęm pełną regulację układu, zapisując poprzednią w pliku. Jak się okazało gazowiec który bawił się w regulację, miał niesamowitą wenę twórczą. Nie pamiętam tych nastwów, bo można byłoby je podać dla poprawienia humoru.
    Ale się rospisałem.
    Sprawdź ile masz cewek HV i porównaj z nastawami AL700.
    Zastanowiłbym się jeszcze nad szybkością działania krokowca. Zmieniasz to w Zastrzeżonych. Ale o to lepiej zapytaj bezpośrednio kolegę mkos1. Z tego co czytam jego posty, ma pojęcie o sprawie
    Jak nie da to zrób screeny z autronita, i daj znać na gg. Będziemy kombinować.:D[/b]