Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAP sensor 2.5 td

28 Gru 2005 20:10 3854 9
  • Poziom 11  
    Czy złe wskazania czujnika ciśnienia bezwzględnego MAP w kolektorze dolotowym (Manifold Absolute Pressure Sensor) w Omedze 2.5 TD może powodować w moim autku następujący objaw: :?:
    -po odpaleniu wkreca sie super na obroty podczas jazdy jest tez ok dopoki nie zmieniam biegu wtedy zapali sie pomaranczowa kontrolka z silnikem samochod zaczyna stawac tak jak by mu odcielo paliwo ale kiedy puszcze pedal gazu do zera to odrazu kontrolka gasnie i znowu wszystko jest ok.Co sie dzieje??Na wolnych obrotach nierówna praca silnika.
    Tester wykazał błąd 64-sygnał z członu istalającego ilość (zaworu suwakowego). :|
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam. To nie MAP sensor. Gdyby on byl uszkodzony nie mial bys mocy w autku kontrolka tez nie sygnalizowalal by tego bledu. 99% masz uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej i to raczej pewne. Pozdrawiam.
  • OptexOptex
  • Poziom 34  
    Przemo się na tym zna,od siebie dodam nie jeżdzić na opale.
  • Poziom 11  
    Przemo 123-
    Mechanik zmiejszył dawkę paliwa podkręcił troszeczkę silnik i kontrolka nie zapala się ,lecz gdy autko pochodzi na wolnych obrotach z 10 sekund zaczynają obroty falować (nie chodzi na wszystkie cylindry)lub gdy przytrzymam pedał gazu na stałych obrotach np.1000/min i puszczę pedał gazu- silnik spada z obrotów tak jak gdyby mniał zgasnąć,po chwili wraca na nierówne obroty.:?::?:Dlatego moje pytanie czy to nie ten czujnik?,autko na ciepłym jak i na zimnym silniku pali super.
    Jak się upewnić ,że to nastawnik w pompie bo pewnie żeby usterkę usunąć trzeba dać pompę wtryskową do regeneracji:cry::cry:

    Do Stanisław Chwalisz:Autko sprowadzone dwa lata temu więc tam chyba opału nikt nie lał:!:,a mi się nie opłaca lać opału ,gdyż posiadam firmę(wolę zatankowąć ropę- w sprawdzonych stacjach:!: na f-k VAT bardziej mi się to opłaca).

    Dzięki za zainteresowanie się moim problemem.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witam. Troszke dziwi mnie Twoj problem z tego wzgledu ze to o czym piszesz czyli "jakby sinik nie pracowal na wszystkie cylindry", nie powinno miec miejsca w Twoim samochodzie. Taki objaw wystepowal raczej w nastawnikach z czujnikiem potencjometrycznym a Ty masz w soim czujnik indukcyjny. Z dzisiejszego przykladu wiem ze wszystko moze sie zdazyc z elektronika. Zeby nie wpedzic Cie w duze koszta sproboj najpierw przeswietlic wiazke pomiedzy EDC a pompa wtryskowa spradz kazdy kabelek najlepiej pradem min 5A, to pomorze wyluczyc ewentualne sniedzi w przewodach lub na stykach. Ja robie to za pomoca zarowki reflektorowej, jak dotad niezawodny sposob. Jesli cos bedzie mic jakas mala przerwe odrazu sie przepali i wiadomo ze trzeba nawa wiazke zrobic. Jesli natomiast wszystko bedzie oki, wtedy pozostaje wymontowanie pompy wtryskowej i oddanie jej do kogos kto sie na tym naprawde zna. Nie chce tu obrazac tego machanika ktory ruszal nastawnikiem w Twoim autku ale to co zrobil jest raczej troche niemadrym posunieciem. I nie mysl wiecej o tym MAP sensorze:!: pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Dzięki Przemo 123
    Jutro sprawdzę wiązkę i poinformuję o wynikach .-myślę iż wiązka jest OK!
    Przed ustawieniem dawek paliwa i podkręceniem,autko na wolnych chodziło oki tylko przy zmianie biegów zapalała się kontrolka od silnika,tak jak pisałem wcześniej musiałem puścić pedał gazu na chwilę żeby kontrolka zgasła i ponownie wcisnąć pedał gazu i autko jechało dalej-po wizycie u mechanika brak jest tych objawów (związanych z kontrolką silnika)ale na wolnych omega chodzi tak jak opisywałem wcześniej .

    Można zwiększyć obroty w tym autku o 200 do 300 obrotów na min - będzie chodziła szybciej ale równo (wolę to jak ma tak rzucać silnikiem).
    I czy potrzebne jest do tego podpięcie autka pod komputer????
  • Poziom 12  
    Niestety, tak. Bez dobrego kompa diagnostycznego lub jakiejs serwisowki nie zrobisz adaptacji. Nie wiem czy da rade podniesc obroty o tak duza wartosc. Zazwyczaj mozliwe jest to w granicach maks ±150 obr. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam
    Autko chodzi Ok!!
    Piszę bo może ta wiedza komuś-kiedyś będzie potrzebna!!!
    Na forum Los Omegas Bestiales kolega doradził spryskanie WD40 wszyskich połączeń silnika z komputerem.
    Przetarłem oczy ze zdumienia ale naprawdę to pomogło!!!!

    Wszystkiego dobrego w nowym roku!!!!
  • Poziom 9  
    Witam, podpinałem kiedyś autko do kompa. Fotki:

    MAP sensor 2.5 td
    MAP sensor 2.5 td

    Rozczytałem się dzisiaj o map sensorze. Na biegu jałowym w Opel Scannerze pokazuje mi cały czas ciśnienie 0.99Bar. Nie ma żadnych błędów. Czy ktoś może mi napisać czy oznacza to padnięty map sensor? Można jakoś go sprawdzić np odłączając rurkę i zaślepiając ją? Wartość ta nie zmienia się gdy dodam gazu.

    Jeszcze chciałem się zapytać odnośnie pozycji 10tej tj. MAX FUEL QUANTITY, którego wskazania wynoszą 20,9mg/strk. Znalazłem w sieci, że powinno tu być 19,4mg/strk. Obniża się to w programie za pomocą suwaka. Ktoś może potwierdzić tą maksymalną dawkę?

    silnik (X25DT)

    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Trance_Mattew, robisz ten sam błąd, który ja kiedyś uczyni łem, a mianowicie zaznaczasz sczytywanie wszystkich wartości. Odznacz all i zaznacz tylko tą lub te, które Ciebie akurat interesują - czym mniej na raz tym z większą częstotliwością się aktualizują. Odnośnie ciśnienia, to wprowadź Omcie na obroty i potrzymaj chwilę, to wartość Ci się zaktualizuje.