Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z uruchomieniem zimnego diesla

petrek12 03 Sty 2006 00:18 51727 45
  • #31
    radek1977
    Poziom 2  
    witam!

    Mam podobny problem w Oplu Zafirze 2.0 DTI 16V. Wlasnie mi stoi pod domem bo od rana nie moglem uruchomic.
    Tyle, ze moj czasem rano zapali od razu bez problemu (np. przy -7) a czasem przy 0 najpierw zalapie nie na wszystkie cylindry zakrztusi sie i gasnie. Po 2-3 probach juz w ogole nie lapie tylko kreci, kreci i nic. Po paru(nastu) probach pada akumulator, wolam sasiada, podlaczamy kable i znow krece az za ktoryms razem odpala.

    Najgorsze, ze wlasnie zmienilem silnik, bo w poprzednim pekl mi dopychacz zaworow i pokiereszowal glowice. I teraz nie wiem czy to problem z "nowym" silnikiem czy tez byl wczesniej.. (mialem problemy z odpalaniem ale nie az takie - okazalo sie ze swiece mialem spalone)
    Tak czy owak mechanik zmienil mi silnik, policzyl swoje i teraz rozklada rece. Mowi, ze swiece sprawdzal i ogladal pod katem zapowietrzania.

    Moze ktos spotkal cos podobnego w oplu?
    Pozdrawiam,
    Radek
  • #32
    petrek12
    Poziom 10  
    Byłem w serwisie i powiedziano mi: możliwa przyczyna to: zakłócenie sygnału czujnika koła zamachowego, lub też usterka związana z częściowym uszkodzeniem rozrusznika przy ciągłym działaniu wynoszącym ponad 15s.Czy to możliwe?
  • #33
    georger1
    Poziom 13  
    A czy próbowaliście przed uruchomieniem silnika kilka razy zagrzać świece?? Wiele diesli z niemałym przebiegiem nie ma już oryginalnej kompresji i zaczynaja mieć problemy z rozruchem przy niskiej temperaturze... Wystarczy przed uruchomieniem kilka razy włączyć stacyjkę, poczekać aż zgasnie kontrolka świec, wyłaczyć stacyjkę i ponownie właczyć. Wiele diesli paliłem w ten sposób bo z jednego grzania nie chciały zaskoczyć.....
  • #34
    radek1977
    Poziom 2  
    petrek12 napisał:
    Byłem w serwisie i powiedziano mi: możliwa przyczyna to: zakłócenie sygnału czujnika koła zamachowego, lub też usterka związana z częściowym uszkodzeniem rozrusznika przy ciągłym działaniu wynoszącym ponad 15s.Czy to możliwe?


    Byles w autoryzowanym serwisie? Odczytywali Ci bledy zarejestrowane przez komputer? cos wykazalo?
    Czy to znaczy, ze nie mozna krecic rozrusznikiem "na raz" dluzej niz 15 sekund?? Inaczej: czyli lepiej 4 razy po 5 sekund niz raz 20 sekund?

    Gdzies jeszcze wyczytalem (a propos Opli):
    1. sprawdzic podgrzewacz filtru paliwa
    2. odwodnic filtr paliwa (w sumie to raz do roku powinno sie to robic)
  • #35
    petrek12
    Poziom 10  
    podgrzewanie świec kilka razy nic nie daje, efekt jest ten sam,kręcisz i masz wrażenie tak jakgby nie było paliwa.Na domiar złego są dni kiedy normalnie zaskoczy a innym razem nie
  • #36
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    znajomy miał podobny problem w scenicu, ciężko było zapalić silnik na zimno. Przyczyna był czujnik temperatury ropy czy cos takiego. Steruje on ssaniem i w sumie to racjonalne wytłumaczenie.
  • #37
    chumik
    Poziom 13  
    No dobra ale kontrolka silnika gasnie! i Komputer usterki nie znajduje! Ja myślę że jak jest bo nie wiem podgrzewacz paliwa albo zle cisnienie wtórne pompy - zawór regulacyjny pompy wtryskowej. Miałem to w starszym Transicie.
    Pozdrawiam
  • #38
    chumik
    Poziom 13  
    Po pierwsze musisz podpiąc pod kompa to ci wszystko pokaze, dawki,cinienia itp a jak nie to sadze ze
    masz uszkodzony albo czujnik pierwszego wtrysku albo
    regulator cisnienia pompy wtryskowej a najprawdopodobniej po prostu leją ci wtryski.
    Pozdrawiam
  • #39
    petrek12
    Poziom 10  
    Podłączenie do pomputera wykazało że wszystkie czujniki i inne elementy w silniku które widzi kmp sa ok.Obnizono mi tylko czujnik koła zamachowego(kiedys mieli podobny przypadek). Na razie sprawdzam ,czy jest jakas zmiana.
  • #40
    radek1977
    Poziom 2  
    U mnie tez komputer nic nie wykazal.
    Ale wykrylem zaleznosc: gdy jest zimny - zawsze odpala na chwilke i gasnie.

    Kolejny mechanik sprawdza go pod katem zapowietrzania. Dodatkowo wymienia filtr powietrza i uszczelki pod wtryskiwaczami (mimo, ze uszczelki byly 2 tygodnie temu wymienione...).
    Zobaczymy.

    A moze to pompa wtryskowa "wpuszcza" powietrze ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    mialo byc: "gdy postoi troche" a nie "gdy jest zimny"
  • #41
    zxl
    Poziom 10  
    Witam
    Miałem identyczny problem z moim już co nieco leciwym Truckiem.
    Namęczyłem się trochę z tym a rozwiązanie okazało się banalnie proste - wymieniłem akumulator chociaż stary kręcił całkiem ładnie. Była to porada starego mechanika ale ja miałem przejechane ponad 300 000 km co jeżeli okaże się skuteczne także w tym przypadku sugeruje raczej jednoznacznie że poprzedni właściciel podrasował konkretnie licznik. Stary akumulator włożyłem do osobowej benzyny i kręci do dzisiaj....
    Pozdrawiam
    Zbyszek
  • #42
    romanzuker
    Poziom 14  
    Witam. Zacznij od wymiany filtra paliwa. Pozdrawiam.
  • #43
    radek1977
    Poziom 2  
    U mnie okazalo sie, ze mechanik byl niedokladny.
    Jednak sie zapowietrzal....
    Pozdrawiam
  • #44
    petrek12
    Poziom 10  
    Po obniżeniu czujnika kola zamachowego autko nawet przy -10 st.odpalal normalnie(jedno grzanie świec).ale ten stan nie trwal długo, po paru dniach problem znowu powrócił.Wykręciłem więc ten czujnik, rozpiłowałem mocniej otwory w obudowie(odłegłośc między czujnikiem a kołem zamachowym sie zmnieszyła) i znowu normalnie pali. Kilka dni znowu kłopot. Jak mozna sprawdzic czy jest on dobry? .Filtr paliwa wymieniłem, a szczelnośc uładu srawdzona.
  • #45
    scenicdti
    Poziom 16  
    Witam mam dokladnie identyczny problem z takim samym scenikiem tez niechce palic rano jak jest zimny a jak stoi w garazu w domu to pali bez problemu tez wszystko sprawdzilem co bylo mozliwe i nadal niepali auto ma przejechane 102tys mam go od nowosci rok temu bylo wszystko ok palil w zime bez problemu po diagnozie ktsem wyswietlilo dwa bledy glowny przekaznik rozrochowy zapozno wylacza i cos z katem wtrysku dodam ze rozrzad byl wyienianyi nic niebylo ustawiane ale po wymianie w zime palil normalnie teraz byl na ktesie ustawiony kat i tez nic to niepomoglo mam jeszcze pytanie czy zbyt luzny pasek rozrzadu moze miec wplyw na kat wtrysku , podczas pracy silnika jak obserwoje wartosci kata wtrysku na ktsie to niejest to stala wartosc tylko dosc znacznie wartosci skacza prosze o pomoc jesli ktos mial podobny problem i poradzil sobie z nim
  • #46
    petrek12
    Poziom 10  
    na 99% przyczyna ,to czujnik położenia wału, a konkretnie jego wtyczka.Problem zanika kiedy poruszam przewodami dochodzacymi do tegoz czujnika