Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorynka Romet, brak mocy.

wikotka 29 Gru 2005 18:30 11885 23
  • #1 29 Gru 2005 18:30
    wikotka
    Poziom 15  

    Witam, mam problem z moim romecikiem a mianowicie pali od kopa wchodzi na obroty bardzo dobrze...ale...jak bym nie ustawił zapłonu to i tak będzie bardzo słaba:( aha kompresje ma ładną, gaźnik też jest w porządku więc co mam z nią robić?? pomocy!!
    za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam!!

  • Pomocny post
    #2 29 Gru 2005 21:31
    domex32
    Moderator Samochody

    Najszybciej przytkana rura wydechowa albo kanal w cylindrze. sprawdz tez rodzaj paliwa. odkrec rure wydechową i zobacz czy sie poprawiło a jak nie to kolanko i sprawdz otwór wylotowy z cylindra. napisz czy to to jak nie to bedziemy szukac dalej

  • #3 30 Gru 2005 16:23
    wikotka
    Poziom 15  

    otwur wylotowy z cylindra odpada bo czyściłem ale za to zaraz pujde sprawdzić kolanko. Jak wruce to napisze czy to coś dało!!

    Dodano po 1 [godziny] 53 [minuty]:

    kolanko ma nagar ale nie jest zatkane wydech taksamo..

  • Pomocny post
    #4 30 Gru 2005 16:26
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na początku jednak wyczyść kolanko i tlumik z nagaru.
    A silnik słabnie, czy kręci się żwawo, tylko motorek nie chce jechać? Moze to sprzęgło sie skończyło? Sprawdzałeś odstęp na przerywaczu? Wymieniałeś świecę? Jak sprawdzałeś kompresję?

  • #5 30 Gru 2005 20:01
    wikotka
    Poziom 15  

    a si9lnik kręci się dobrze na obroty wchodzi jak trzeba sprzęgło jest prawie nowe i dobrze wyregulowane...kompresja :D:D palec w miejsce świecy i sprawdzam:D:D a i co jeszcze dziś rozwierciłem dysze żeby więcej paliwa dostawała i chodzi tak samo :( więc niewiem co jeszcze... acha kolanko i tłumik czyściłem i teraz dobrze przelatują spaliny ale dalej to samo

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    zastanawiam się czy bardzo mocno naciągnięty łańcuch może na coś wpływać?? może tak... a może to jeszcze coś innego??niewiem codziennie będe sie starał informować o żeczach kture zrobiłem i o postpach... mam nadzieje że się uda zrobić tą bestyjke... a jedyne z czego jestem zadowolony w tej motorynce to to że pali na dotyk, wprost idealnie. ale co z tego jak mocy niema:D

  • Pomocny post
    #6 30 Gru 2005 20:41
    lgy1
    Poziom 21  

    sprawdz czy przypadkiem nie nasz mniejszej zębatki na tylnim kole bo będzie motorek szybszy ale strasznie mułowaty sam to kiedyś przerabiałem nie wiem czy go masz od początku czy od kogoś kupiłeś

  • Pomocny post
    #7 30 Gru 2005 21:06
    domex32
    Moderator Samochody

    Nie wiem czy wiesz ale łańcuch powinien byc naciągnety z luzem na wysokośc 1,5 cm minimalnie. jak jedziesz po dziórach to on sie mocniej naciaga i dlatego jest słaby a rozwiercanie dysz nic cie nie da poza wiekszym zuzyciem paliwa, siweca tez nie ma nic do zeczy, odkręc rure i przepal na samym kolanku. jak chcesz tuningowac to najlepiej przetocz tłook na 3 pierscienie zetnij rurre pod kontem 45 stopni na końcu wstaw mniejsze przełozenie zebatek. ale ten łańcuch popusc bo wysypiesz łozysko w tylnum kole i w karterze na wałku zdawczym. pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak masz cisnieniomierz samochodowy to go wkrec i popchnij zwawo na jedynce. dla dwusuwów powinno między 4,5-7 atmosfer. przez łańcuch mocno naciagnięty tez moze byc słaba

  • #8 31 Gru 2005 11:43
    wikotka
    Poziom 15  

    hmm motorynke kupiłem w ostatni dzień tych wakacji!! ale w tedy to dopiero z nią zabawy było nie wchodziła na obroty i nie zawsze paliła... okazało się że wał był krzywy i tłok mocno tarł o cylinder, więc tłok cylinder, wał, łożyska i zimeringi wymieniłem i teraz chodzi luźno. i pali od kopa ale niema mocy. acha i gażnik wymieniłem. dzięki za pomoc dziś pujde i sprawdze ten łańcuch bo wiem że on jest napięty bardzo mocno. a co do tego ciśnienio mieża to niemam nic takiego mam tylko taki do kuł ale on chyba się nie nada:D:D a co do zębatki to są dobre.

  • #9 31 Gru 2005 13:42
    domex32
    Moderator Samochody

    A dobrze ją dotarłes?? w jaki sposób docierałes?? Po wymianie tylu elementów współpracujacych ze soba trzeba to robic bardzo ostroznie aby nie przegrzac

  • #10 31 Gru 2005 14:41
    wikotka
    Poziom 15  

    problem w tym że niejest dotarto bo po wymianie tych elementów nie miała mocy więc niemiałem jak nią jeździć i docierać:(

    Dodano po 47 [minuty]:

    a no i łańcuch popuściłem i nic:( ale ide jeszcze pobawić się z nią jak wruce to napisze co zrobiłem:)

  • Pomocny post
    #11 31 Gru 2005 18:06
    Witold5
    Poziom 29  

    Witam.Myślę że załatwimy tą sprawę.Wymień fajkę na świecy i po sprawie.Wewnątrz (znaczy w fajce) jest opornik,dostać się do niego nie jest łatwo a kosztuje grosze.Zanim ją założysz zdejmii metalową obudowę z tej fajki (kopki),bo ona często robi przebicie.

  • #12 31 Gru 2005 19:12
    wikotka
    Poziom 15  

    yyy może się nieznam ale co mi to da?? przecież teraz mam iskre wporządku.. czyli co mam wymienić opornik w fajce?? a nie lepiej całą fajke tylko co mi ona da?? a matorek wchodzi na obroty żwawo ale jak na takich średnich do magneta docisne palec od gury to słabnie słabnie i gaśnie w końcy a palcem nie powinienem tego zatrzymać.

  • #13 31 Gru 2005 19:30
    domex32
    Moderator Samochody

    jesli fajka miała by przebicie silnik by przerywał. szybko silnik sie zagrzewa??

    Dodano po 3 [minuty]:

    ustaw zapłon na 7 mm przed górnym martwym punktem sprawdz czy nie ma przedmuchu czy między głowica a cylindrem jest sucho, jakiego oleju uzywasz do mnieszanek?? i jaki masz w skrzyni?? sprawdz czy motorek na luzie toczy sie bez oporow jak podniesiesz koło i zakrecisz powinno stanąc wętlem do dołu. sprawdz i napisz;] załatw sobie końcówke nakrecana na swiece i wstaw kabel od malucha taki z metalowa końcówko nakładana na swiece wtedy masz opór z głowy i nie gwizna ci fajki jak motorysia bedzie stała gdzies sama ;]

  • Pomocny post
    #14 31 Gru 2005 19:50
    Upens001
    Poziom 11  

    piszesz,że... "okazało się że wał był krzywy i tłok mocno tarł o cylinder, więc tłok cylinder, wał, łożyska i zimeringi wymieniłem i teraz chodzi luźno"...nasuwa się pytanie czy kupiłeś cylinder i tłok jako komplet czy jako osobne elementy-chodzi mi o to czy tłok i cylinder są mają rozmiar nominalny czy może cylinder jako szlif a tłok nominał ?

  • #15 31 Gru 2005 22:22
    Witold5
    Poziom 29  

    Uszkodzony opór nie powoduje zaniku iskry tylko osłabienie jej mocy.

  • #16 02 Sty 2006 17:35
    wikotka
    Poziom 15  

    mixol do paliwa leje w skrzyni jest jakiś samochodowy niewiem dokładnie bo ja go nie lałem tylko brat mój. A mam pytanie co się zmieni jeśli będzie większa iskrra?? doda mocy?? ona jeste taka słaba że z ledwością wjeżdża pod krutką gurke o małym nachyleniu!!

  • Pomocny post
    #17 02 Sty 2006 17:45
    marcin_oizo
    Poziom 28  

    Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no ja miałem na 2 lata a jeżdże prawie co dzień).
    Co do iskry... załóż kabel WN od Malucha bez tej badziewnej fajki z opornikiem! Iskra będzie miodzio :)
    Pozdrawiam

  • #18 02 Sty 2006 18:59
    domex32
    Moderator Samochody

    Spóśc ten olej zalej ropy do silnika odpal na chwilke spóśc rope i zalej lux bo spadek mocy moze byc na nie wlasciwym oleju i slizgajacych sie tarczach sprzegłowych. dobrze wypłucz silnik zanim zalejesz lux bo jak zmieszasz to juz koniec. bedzie sie slizgac jak piorun. Jak składałes silnik to dobrze nabiłes łozyska nawał?? chodzi mi o to czy wał nie toczy sie z oporem. acha i jeszcze jedno sprawdz czy kosz sprzęgłowy ma zebatki w dobrym stanie bo to tez ma jakis wpływ. i sprawdz konfiguracje przełozenia, jak ktoś wyzej wspomniał moze byc szybka ale bardzo słaba jesli masz za małą zebatke tylna i z duza przednia. mocna iskra nie da ci mocy, moze sprawic ze sielnik bedzie lepiej odpalał, ale poprawa mocy bedzie lecz nie odczuwalna. ustaw gażnik : iglice daj na 2 stopien czyli na srodek i powietrze czyli srube z boku ustaw na około 1-1,5 obrotu. i powiedz czy dało to efekt

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spóśc ten olej zalej ropy do silnika odpal na chwilke spóśc rope i zalej lux bo spadek mocy moze byc na nie wlasciwym oleju i slizgajacych sie tarczach sprzegłowych. dobrze wypłucz silnik zanim zalejesz lux bo jak zmieszasz to juz koniec. bedzie sie slizgac jak piorun. Jak składałes silnik to dobrze nabiłes łozyska nawał?? chodzi mi o to czy wał nie toczy sie z oporem. acha i jeszcze jedno sprawdz czy kosz sprzęgłowy ma zebatki w dobrym stanie bo to tez ma jakis wpływ. i sprawdz konfiguracje przełozenia, jak ktoś wyzej wspomniał moze byc szybka ale bardzo słaba jesli masz za małą zebatke tylna i z duza przednia. mocna iskra nie da ci mocy, moze sprawic ze sielnik bedzie lepiej odpalał, ale poprawa mocy bedzie lecz nie odczuwalna. ustaw gażnik : iglice daj na 2 stopien czyli na srodek i powietrze czyli srube z boku ustaw na około 1-1,5 obrotu. i powiedz czy dało to efekt. pamietaj ze za bogata mieszanka tez osłabia silnik. podczas docierania powinna miec 1;20 a podczas normalnej jazdy 1;25

    Dodano po 40 [sekundy]:

    yyy sorki za zdwojony post nie wiem jak to zrobiłem hehe :D

  • #19 02 Sty 2006 20:39
    wikotka
    Poziom 15  

    dobra dzięki za rady ale narazie niamam czasu iść jej robić ale w najbliższym czasie mam zamiar pogrzebać przy niej i jak coś zrobie to odrazu was poinformuje i jeszcze raz dziękuje za rady!!!

  • #20 06 Sty 2006 19:37
    wikotka
    Poziom 15  

    witam ponownie!! po przeczytaniu jednej książki doszedłem do wniosku że to może być olej w skrzyni biegów!! bo jak jeszcze była odpalana na resztkach oleju a było go mało to nawet dawała rady z siłą a po dolaniu odrazu osłabła!! ja myśle że twraz w zime olej jest straszne gęsty i spowalnia prace silnika albo jak nie jest gęsty to pewnie jest zły więc dziś ide sprawdzić czy to jest ten olej i jak wruce to opowiem!!

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    witam ponownie!! mam dobre wieści motorynka już chodzi dobrze i jest bardzo mocna!! a okazało się że wał tak myśle jest od tego okrągłego silnika i zapłon był w całkiem złym miejscu!!! rozwierciłem dziury do regulacji wyregulowałem zmieniłem olej w skrzyni biegów i śmiga jak dzika:P dzięki za pomoc i pozdrawiam

  • #21 07 Sty 2006 13:37
    domex32
    Moderator Samochody

    Juz dawno Ci pisalem o oleju i zapłonie... Wystarczyło dokładnie przeczytac...

  • #22 07 Sty 2006 17:20
    wikotka
    Poziom 15  

    Now właśnie przeczytałem dokładnie ale dopiero wczoraj wszystkie posty do tego jeszcze książke prawie całą o 2sówach:P

  • #23 30 Mar 2007 21:58
    radek55
    Poziom 13  

    ja mysle ze to moze byc przeywasz nieruwny na stykach lub zrąbane magneto

  • #24 31 Mar 2007 23:35
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam.
    Motorowerem jeżdziłem w latach 60-70 .Często trzeba było czyścić
    filtr powietrza,jeśli był przytkany ,dużo palił i nie chciał jechać.
    Andrzej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME