Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atest na zagraniczną instalację LPG

deymian 30 Gru 2005 10:55 12959 14
  • #1 30 Gru 2005 10:55
    deymian
    Poziom 9  

    Jak uzyskać homologację na instalację holenderską i co trzeba?
    Narazie mam wbite w dowodzie LPG ale na następnym przegladzie za rok może być problem. Z tym atestem to chodzi tylko o butlę ?. Słyszałem że nie wszystkie butle da się zaatestować u nas. Chodzi o jakiś numer na butli. Jeżeli butla nie ma tego numeru trzeba kupić nową. Co to za numer może wiecie ?
    Aha i jeszcze jedno, jak sądzicie czy taka instalaacja pochodzi jeszcze trochę ?


    Samochód z 97 r. Instalacja montowana fabrycznie

    0 14
  • #2 30 Gru 2005 10:58
    mateo027
    Poziom 26  

    Do niedawna było trzeba tylko butlę legalizować,koszt był jakiś tam,ale lepiej sie opłacało wstawić nową polską butlę. Instalacja powinna ochodzic,a jaka produkcja jej,i ile przebiegu?Vialle czy A.G. są o wiele lepsze niż włoszczyzna badziewna lovato ipt :)

    0
  • #3 30 Gru 2005 11:11
    kordel
    Poziom 25  

    Tylko legalizacja butli, koszt 150-300zl. Zaluz sobie druga w polsce i masz spokoj na 10lat, bo nie wiadomo na ile przedluza Ci tamta legalizacje, moze byc nawet 1 rok. A co do instalacji to tak jak wszedzie, moze sie cos zdazyc, ale nie powinno. Jedyna wada to wiek. Moze tak byc, ze bedziesz musial wymienic reduktor, a jak jest nietypowy to albo ciezko bedzie go dostac, albo bedzie strasznie drogi, koszt nawet powyzej 1000zl. Jak masz mozliwosc to kup sobie w holandii uzywany na zapas, ewentualnie jak padnie to madry gazownik bedzie wiedzial jak dobrac zamiennik u nas za jakies 300-400zl. Pod kompa od gazu nie podepna sie w kazdym zakladzie, ale w wiekszym miescie napewno jakis zaklad sie znajdzie. I to na tyle.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 30 Gru 2005 11:31
    deymian
    Poziom 9  

    Instalacja Vialle, ale to dziwne że obudowa na filtr jest firmy Landi Renzo. Czy to ma jakieś znaczenie?
    Czy G3 oznacza instalację III generacji?

    Dzieki z góry za info.

    0
  • #5 30 Gru 2005 11:36
    kordel
    Poziom 25  

    Swoje lata ma. Pewnie cos bylo zmieniane. Nie bede krakal i nie powiem czy to III generacja. Podjedz do gazownikow, powinni Ci powiedziec.

    0
  • #6 31 Gru 2005 12:56
    kamind
    Poziom 12  

    No jezeli masz wbity gaz i holenderską instalację bez legalizacji polskiej na zbiornik gazu to ukłon w stronę diagnosty, że jeszcze nie siedzi.
    Zbiornik musi mieć polski dozór techniczny i wlew gazu musi być połączony ze zbiornikiem przewodami miedzianymi sztywnymi. Reszta może być holenderska ponieważ dozór techniczny wymagany jest na zbiornik, reszta może mieć znaki homologacyjne spełniające 2 poprawke europejską. Nie wymagają dozoru technicznego. Legalizować zbiornika się nie opłaca, lepiej kupić nowy. Legalizację daje się na dwa lata a nowy zbiornik ma dozór ważny przez 10 lat.

    0
  • #7 31 Gru 2005 16:08
    kordel
    Poziom 25  

    Poprawka. Mozna taki zbiornik zalegalizowac na 10 lat.

    I dodam jeszcze, ze czas na jaki dostaje legalizacje taki zbiornik (tu pisze z wlasnego doswiadczenia) nie zalezy od jego stanu tylko raczej od humoru diagnosty, ktory tej legalizacji dokonuje.

    Pozdrawiam.

    0
  • #8 31 Gru 2005 18:26
    deymian
    Poziom 9  

    Gdzie można ją zalegalizować?
    Wysyła się ją gdzieś ? Słyszałem że do Bydgoszczy.

    0
  • #9 01 Sty 2006 18:02
    kordel
    Poziom 25  

    Wysyla? Za same koszty wysylki by sie nie oplacalo. Trzeba pogadac z gazownikami, koles jezdzi poprostu po warsztatach i legelizuje butle. Umawiasz sie na jakis dzien w warsztacie jak ten koles ma przyjechac i tyle. Tylko, ze nie kazdy warsztat ma z nim umowe. Ale jak juz wspomnialem, bardziej oplaca sie kupic nowa butle.

    0
  • #10 01 Sty 2006 18:47
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Koszt wysyłki przez kuriera to 30-50zł, nie tragedia. Legalizację można zrobić tez w Słupsku, w firmie Stako, jeden z największych producentów zbiorników. Ale z tego, co wiem, to się nie opłaca, bo za podobne pieniążki kupisz nowy zbiornik, taki, jaki chcesz. Tak zrobił kolega, który przyciągnął z Holandii Mondeo z LPG. Kupił sobie butlę w koło zapasowe i jest zadowolony. Niestety, reduktor również był do wymiany, ale można wstawić praktycznie dowolny, odpowiadający parametrami mocy silnika. BRC kosztuje ok 200zł i jestadoptowalny bez kłopotu (wymieniałem sobie rok temu w Fordzie Sierra). Jezeli masz zwykły reduktor-parownik, to nie jest to na pewno III generacja, lecz I lub II. Musisz jeszcze wiedzieć, że jakby ktoś Ci polecił zestaw do regeneracji parownika, to MUSI być to oryginał, bo produkuje się mnóstwo podróbek-bubli, które potem źle działają (przede wszystkim nieodpowiednie materiały membrany głównej).

    0
  • #11 02 Sty 2006 09:54
    kordel
    Poziom 25  

    Nie tragedia, ale dodac przesylke i legalizacje to mozna kupic butle nowa i czasami jeszcze zostaje. I najwazniejsze, ze nowej jestes pewien.

    0
  • #12 02 Sty 2006 15:21
    deymian
    Poziom 9  

    Jak poznać czy reduktor jest 3 generacji czy I lub II ?

    0
  • #13 03 Lut 2006 23:10
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak zasadniczo, to I generacja jest najprostszym układem z manualną regulacją, II generacja jest również układem parownikowym, lecz kontrolującym skład mieszanki za pomocą regulatora (atuatora) z silnikem krokowym, na podstawie odczytu z sondy Lambda. Generacja III(, jest to układ wtryskowy LPG, który nie posiada standartowego parownika i miksera, lecz układ wtryskiwaczy.

    0
  • #14 04 Lut 2006 00:26
    a1cygan
    Poziom 12  

    na takiej instalce samochód napewno pochodzi
    miałem kiedys kadeta z holenderską instalką ale była nieczynna bo facet sie bał na niej jexdzić
    jak kupiłem samochód pojechałem na drugi dzień do gazowników podłączyli mi butle bo była zdemontowana wyregulowali i samochodzić śmigał super powiem że chyba nawet lepiej jak na benzynie palił nawet przy sporych mrozach na gazie
    dlatego myślę że holenderskie instalki są ok

    0
  • #15 04 Lut 2006 00:45
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oczywiście, że pojeździ, tylko trzeba się liczyć z zestarzeniem membrany parownika-reduktora i jej ewentualną wymianą za jakiś czas.

    0