Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atest na zagraniczną instalację LPG

30 Gru 2005 10:55 13247 14
  • Poziom 10  
    Jak uzyskać homologację na instalację holenderską i co trzeba?
    Narazie mam wbite w dowodzie LPG ale na następnym przegladzie za rok może być problem. Z tym atestem to chodzi tylko o butlę ?. Słyszałem że nie wszystkie butle da się zaatestować u nas. Chodzi o jakiś numer na butli. Jeżeli butla nie ma tego numeru trzeba kupić nową. Co to za numer może wiecie ?
    Aha i jeszcze jedno, jak sądzicie czy taka instalaacja pochodzi jeszcze trochę ?


    Samochód z 97 r. Instalacja montowana fabrycznie
  • Poziom 26  
    Do niedawna było trzeba tylko butlę legalizować,koszt był jakiś tam,ale lepiej sie opłacało wstawić nową polską butlę. Instalacja powinna ochodzic,a jaka produkcja jej,i ile przebiegu?Vialle czy A.G. są o wiele lepsze niż włoszczyzna badziewna lovato ipt :)
  • Poziom 25  
    Tylko legalizacja butli, koszt 150-300zl. Zaluz sobie druga w polsce i masz spokoj na 10lat, bo nie wiadomo na ile przedluza Ci tamta legalizacje, moze byc nawet 1 rok. A co do instalacji to tak jak wszedzie, moze sie cos zdazyc, ale nie powinno. Jedyna wada to wiek. Moze tak byc, ze bedziesz musial wymienic reduktor, a jak jest nietypowy to albo ciezko bedzie go dostac, albo bedzie strasznie drogi, koszt nawet powyzej 1000zl. Jak masz mozliwosc to kup sobie w holandii uzywany na zapas, ewentualnie jak padnie to madry gazownik bedzie wiedzial jak dobrac zamiennik u nas za jakies 300-400zl. Pod kompa od gazu nie podepna sie w kazdym zakladzie, ale w wiekszym miescie napewno jakis zaklad sie znajdzie. I to na tyle.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Instalacja Vialle, ale to dziwne że obudowa na filtr jest firmy Landi Renzo. Czy to ma jakieś znaczenie?
    Czy G3 oznacza instalację III generacji?

    Dzieki z góry za info.
  • Poziom 25  
    Swoje lata ma. Pewnie cos bylo zmieniane. Nie bede krakal i nie powiem czy to III generacja. Podjedz do gazownikow, powinni Ci powiedziec.
  • Poziom 12  
    No jezeli masz wbity gaz i holenderską instalację bez legalizacji polskiej na zbiornik gazu to ukłon w stronę diagnosty, że jeszcze nie siedzi.
    Zbiornik musi mieć polski dozór techniczny i wlew gazu musi być połączony ze zbiornikiem przewodami miedzianymi sztywnymi. Reszta może być holenderska ponieważ dozór techniczny wymagany jest na zbiornik, reszta może mieć znaki homologacyjne spełniające 2 poprawke europejską. Nie wymagają dozoru technicznego. Legalizować zbiornika się nie opłaca, lepiej kupić nowy. Legalizację daje się na dwa lata a nowy zbiornik ma dozór ważny przez 10 lat.
  • Poziom 25  
    Poprawka. Mozna taki zbiornik zalegalizowac na 10 lat.

    I dodam jeszcze, ze czas na jaki dostaje legalizacje taki zbiornik (tu pisze z wlasnego doswiadczenia) nie zalezy od jego stanu tylko raczej od humoru diagnosty, ktory tej legalizacji dokonuje.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Gdzie można ją zalegalizować?
    Wysyła się ją gdzieś ? Słyszałem że do Bydgoszczy.
  • Poziom 25  
    Wysyla? Za same koszty wysylki by sie nie oplacalo. Trzeba pogadac z gazownikami, koles jezdzi poprostu po warsztatach i legelizuje butle. Umawiasz sie na jakis dzien w warsztacie jak ten koles ma przyjechac i tyle. Tylko, ze nie kazdy warsztat ma z nim umowe. Ale jak juz wspomnialem, bardziej oplaca sie kupic nowa butle.
  • Moderator Samochody
    Koszt wysyłki przez kuriera to 30-50zł, nie tragedia. Legalizację można zrobić tez w Słupsku, w firmie Stako, jeden z największych producentów zbiorników. Ale z tego, co wiem, to się nie opłaca, bo za podobne pieniążki kupisz nowy zbiornik, taki, jaki chcesz. Tak zrobił kolega, który przyciągnął z Holandii Mondeo z LPG. Kupił sobie butlę w koło zapasowe i jest zadowolony. Niestety, reduktor również był do wymiany, ale można wstawić praktycznie dowolny, odpowiadający parametrami mocy silnika. BRC kosztuje ok 200zł i jestadoptowalny bez kłopotu (wymieniałem sobie rok temu w Fordzie Sierra). Jezeli masz zwykły reduktor-parownik, to nie jest to na pewno III generacja, lecz I lub II. Musisz jeszcze wiedzieć, że jakby ktoś Ci polecił zestaw do regeneracji parownika, to MUSI być to oryginał, bo produkuje się mnóstwo podróbek-bubli, które potem źle działają (przede wszystkim nieodpowiednie materiały membrany głównej).
  • Poziom 25  
    Nie tragedia, ale dodac przesylke i legalizacje to mozna kupic butle nowa i czasami jeszcze zostaje. I najwazniejsze, ze nowej jestes pewien.
  • Poziom 10  
    Jak poznać czy reduktor jest 3 generacji czy I lub II ?
  • Moderator Samochody
    Tak zasadniczo, to I generacja jest najprostszym układem z manualną regulacją, II generacja jest również układem parownikowym, lecz kontrolującym skład mieszanki za pomocą regulatora (atuatora) z silnikem krokowym, na podstawie odczytu z sondy Lambda. Generacja III(, jest to układ wtryskowy LPG, który nie posiada standartowego parownika i miksera, lecz układ wtryskiwaczy.
  • Poziom 12  
    na takiej instalce samochód napewno pochodzi
    miałem kiedys kadeta z holenderską instalką ale była nieczynna bo facet sie bał na niej jexdzić
    jak kupiłem samochód pojechałem na drugi dzień do gazowników podłączyli mi butle bo była zdemontowana wyregulowali i samochodzić śmigał super powiem że chyba nawet lepiej jak na benzynie palił nawet przy sporych mrozach na gazie
    dlatego myślę że holenderskie instalki są ok
  • Moderator Samochody
    Oczywiście, że pojeździ, tylko trzeba się liczyć z zestarzeniem membrany parownika-reduktora i jej ewentualną wymianą za jakiś czas.