Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie dotyczące konwertera :-))

30 Gru 2005 15:17 1302 9
  • Poziom 12  
    Jestem laik w tej materii więc się nie śmiejcie :-)
    Kupiłem konwerter i byłem przekonany że to tzn. Full band , jednak po przeczytaniu kartki jest podana dolna częstotliwość 9,75 Ghz-10,60 Ghz
    i górna częstotliwość 10,70 - 12,75 Ghz
    Powiedzcie z czym wiąże się brak częstotliwości od 10,60 do 10,70 Ghz ??
  • Poziom 28  
    Niektóre zakresy są uzywane przez inne służby np. lotnictwo,meteorologię,pentagon itp.Wynika to z ogólnego podziału zakresów częstotliwości .Częstotliwości konwertera są częstotliwościamie po przemianie i w zasadzie może być dowolna bo zależy od generatora lokalnego konwertera.Ale zły dobór p.cz może spowodować zakłócenia
  • Spec od TV
    Witam!
    Wszystko jest ok, jest to full band.
    Oscylator 9.75 GHz / 10.6 GHz
    Zakres częstotliwość 10.7-12.75 GHz
  • Poziom 43  
    Z reguły konwerter odbiera znacznie więcej niż jest na nim napisane. Łatwo policzyć co będzie odbierane. Wystarczy do dolnej częstotliwości głowicy dodać częstotliwość heterodyny konwertera a potem do górnej.
    I tak mamy
    950MHz +9750MHz=10700Mhz czyli 10,7GHz
    2150MHz+9750MHz=11900MHz
    i tak samo z gorną heterodyną
    950MHz+10600MHz=11,550Mhz
    2150Mhz+10600MHz=12,750MHz

Czyli całe pasmo 10.7-12.75GHz jest pokryte.

A pamiętacie ekstendery do RTL5 i Veronique do tunerów z wąską głowicą jak ruszyła Astra D ?

SławeK
  • Poziom 12  
    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi :-) a już myślałem że sprzedawca wcisnął mi jakąś kiszke.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Słusznie, choć nie wszytkie to fullbandy, są jeszcze na pasmo C, z polaryzacją kołową....

SławeK
  • Poziom 17