Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z elektroniką w Xsara

raker 21 Kwi 2003 10:26 4169 8
  • #1 21 Kwi 2003 10:26
    raker
    Poziom 17  

    Witam.
    Mam Citroena Xsare Break 1.4, i od pewnego czasu coś go boli. Problem polega na tym, iż samoczynnie włącza się (tylko podczas jazdy) prawy kierunkowskaz, który miga sobie od 1 do kilku razy i po kilku mignięciach kierunek się uspokaja. Z moich obserwacji wynika, iż najczęściej kierunek włącza się przy wyższych obrotach silnika. W momencie, gdy samoczynnie włącza się kierunkowskaz, wraz z nim zawsze włącza się ogrzewanie tylniej szyby, które muszę po chwili (jak kierunek się uspokoi) wyłączyć przyciskiem. Ogrzewanie nie jest tak dobre jak kierunek, nigdy się samo nie wyłączyło. Oprócz kierunków i ogrzewania pojawia się często problem z wieszającymi się wycieraczkami przedniej szyby, tzn. wycieraczki wykonujące jeden cykl pracy (pozycja nr 1 włącznika wycieraczek tzw. "czasówki") powinny zrobić sobie chwilową przerwę tylko w pozycji startowej. U mnie w Xsarze tak nie jest. Wycieraczki startują i po chwili zatrzymują się np. na środku szyby, i tam robią sobie chwilowy przestój.
    Wycieraczki wieszają się tylko w pierwszej pozycji włącznika "czasowe".
    Podejrzewałem, że problemy z kierunkami i wycieraczkami mogą być spowodowane przez alarm, z którym też kiedyś miałem problem, po odłączeniu alarmu problem z kierunkami i całą resztą wcale nie zniknął. Sprawdziłem też czy w momencie samoczynnego włączania się kierunkowskazu (kontrolka kierunkowskazów sobie miga) on faktycznie działa. Na moje nieszczęście żarówki kierunków się zapalają.

    1 8
  • #2 21 Kwi 2003 11:31
    baal
    Poziom 10  

    witam

    tego typu problemy moga byc wywolane przez dwie rzeczy:

    - jesli masz niefabryczne radio to sprawdz czy masz odizolowana magistale cyfrowa VAN we wtyczce zasilania. (patrzac od tylu tak zeby ząbek blokady byl po lewej na dole sa to piny - pierwszy od lewej na dole i drugi od lewej na gorze)

    - jesli tam jest ok to sprawdz komputer pokladowy - czarna skrzyka wielkosci i ksztaltu ksiazki, z szescioma bezpiecznikami, znajdziesz ja pod skrzynka bezpiecznikow, obok twojej lewej nogi - byc moze ktoras kostka jest zalana woda - przy montazu alarmu elektryk mogl zle poprowadzic kable do komory silnika (nigdy nie na podszybiu - xsary tego nie znosza, cieknie po nich woda i niszczy elektronike) - powinienes wypiac akumulator, odkrecic jedna srubke torx 20 (gwiazdka) od czola, delikatnie wypiac zatrzask komputera i opuscic go na zawiasie w dol, potem ciagniesz do siebie a jednoczesnie rozpinasz kostki - sprawdz dokladnie czy nie ma sladow sniedzi, mozesz tez zdjac obudowe..

    oczywiscie zakladam ze twoja xsara to xsara II (z duzymi reflektorami) albo jedna z ostatnich jedynek - starsze nie maja komputera pokladowego : )

    0
  • #3 21 Kwi 2003 11:54
    raker
    Poziom 17  

    Witam, jeżeli chodzi o moją Xsare, to miałeś racje ostania Xsara I, produkcja początek listopada 2000, w grudniiu była już Xsara II

    0
  • #4 21 Kwi 2003 17:03
    monterek3
    Poziom 15  

    Sprawdz połączenia do radia. Jezeli jest odizolowana sieć Van od radia to niestety problemy powoduje cewka zapłonowa która zakłóca pracę komputera pokładowego ( czarna płaska skrzynka pod bezpiecznikami ) zwanego serwisowo BSI. Mieliśmy takie problemy w ASO Citroena i wymienialiśmy cewki na inne firmy Carfill bo oryginalne są do kitu.

    Pozdrawiam

    Wojtek (monterek3 tel. 501669593) :)

    0
  • #5 21 Kwi 2003 18:45
    raker
    Poziom 17  

    witam,
    jedno pytanie ile może kosztować wymiana cewki?? - pytam z ciekawości, bo jeszcze nie sprawdzałem tych przyczyn, ale jutro zabieram się do roboty

    0
  • #6 21 Kwi 2003 21:16
    monterek3
    Poziom 15  

    Cewka kosztuje około 500 zł. Do najtańszych nie należy :?

    Pozdrawiam

    Wojtek (monterek3) :D

    0
  • #7 22 Kwi 2003 20:57
    raker
    Poziom 17  

    Witam, panowie, pytanie co do tych przyczyn radia i ewentualnego zalania kopmutera to można sprawdzić,
    a jeżeli chodzi o cewkę? - w jaki sposób sprawdzić czy ona jest felerna, bo jak się okaże że radio i komputer ok, wywale ok. 500 zł na cewkę i dalej będzie lipa z tą elektroniką.
    Na dodatek jeszcze to coś się dzieje z centralnym, nie moge zamknąć z pilota, ponieważ zamykają się wszysztkie drzwi (łącznie z bagażnikiem) lecz po chwili dosłownie mniej niż 1 sekundzie otwierają się drzwi kierowcy, co powoduje otwarcie wszystkich drzwi pozostałych. Można auto zamknąć tylko z klucza i uzbroić alarm pilotem, jeżeli chodzi o otwieranie auta to raczej ok.
    HELP bo te niby elektroniczne dodatki umilające życie już mnie wykończają nierwowo. Auto spoko komfort jazdy jak w Mercedes'ie, ale ta elektronika mnie dobija.

    0
  • #8 22 Kwi 2003 23:13
    toradek
    Poziom 17  

    Wiecie co, prawie nie znam sie na tych dodatkach i komputerach w samochodzie, wiec podpowiem cos, ale jezeli sie myle to sie nie smiejcie. Czasami bywa tak, ze podobne przypadki dzieja sie, gdy nie ma dobrej masy.

    Usterka podobna do kompow gazowych, ktore wywalaly bledy wlasnie z tego powodu (np. nadmierne spalanie). Sprawdz, czy jest dobrze pociagnieta masa.

    Ot tak moja sugestia, pozdrawiam!

    0
  • #9 02 Lip 2003 22:23
    Robert_k
    Poziom 12  

    Siema,
    Daj znać czy zwalczyłeś upiorne problemy Swojego samochodu.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo