Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa b -silnik krokowy

02 Sty 2006 00:45 39129 18
  • Poziom 18  
    witam.
    w autku zacinają się obroty .tzn zostają wysokie, wracają potem na niskie itd .podejrzewam silnik krokowy .czytałem na tym mądrym portlau że pomaga wyczyszczenie go .czy ktoś mógłby udzielic kilku wskazówek jak to zrobić aby go nie uszkodzić ???? dzięki z góry
  • Poziom 34  
    Silnik 4-ro czy 3-y cylindry rok poj. może wtrysk 1-no pkt. nie bądż taki tajemniczy "Don Pedro" ?
  • Poziom 14  
    jaki silnik x12sz c12nz c14nz x14sz-jezeli którys z tych to sprawdz najpierw czy niewydmuchana jest uszczelka pod agregatem wtrysku.Moze byc tez uszczelka pod kolektorem ssacym. Na pracujacym silniku polej polonczenie kolektora ssacego z glowica delikatnie woda, jak bedzie ciagna lewe powietrze to albo zabombli ,lub silnik na moment zglupieje. Jezeli jest to x12xe x10xe to czysczenie niema sensu bo jet to teoretycznie nierozbieralne.Ale najwazniejsze jaki to silnik
  • Poziom 18  
    witam .
    Silnik C12NZ . 1.2 monowtrysk 4 cylindry . Montażysta gazu postawił diagnozę ,że zawiesza sie silnik krokowy wolnych obrotów -jednak on tego nie robi . dlatego też chciałbym sam spróbować .
  • Poziom 34  
    Gazownicy wpinają się w potencjometr przepustnicy i komputer póżniej nie wie że jest bieg jałowy .Połącz te przewody z powrotem jak było bez gazu.Albo jest uszkodzony potencjometr przpustnicy/TPS/.Wówczas trzeba
    wymienić na nowy.
  • Poziom 18  
    witam.silnik wyczyszczony i śmiga jak trzeba .dziekuję wszystkim za pomoc .pozdrawiam
  • Poziom 11  
    a co z silnikiem X12XE ? janek26 ;) sorry ze oswiezam tak stary watek, ale mam chyba ten sam problem, tylko ze silnik mam inny i nie wiem czy mam wymieniac caly silniczek krokowy czy co z tym robic?
  • Poziom 11  
    mój problem został 2 dni temu rozwiązany, jak w końcu wybrałem się z tym do polecanego w Krakowie zakładu specjalizującego się w Oplach

    - Przepływomierz powietrza - jego wymiana, ale na nowy ORYGINALNY, Bosch, a nie żaden tańszy zamiennik, pomaga w 100% na ten problem, a podejrzewam że z silnikami X10XE i X12XE wszyscy mamy te same objawy i ... o ile nie ma kodów błędu silnika (check engine - egr, lambda), to tą samą przyczynę.

    - u mnie wadliwy przepływomierz nie zgłaszał żadnych błędów - zgłaszała je za to w tym czasie sonda lambda, którą też wymieniłem, w każdym razie - ciężko dojść, że to przepływomierz, bo nie ma błędów, a na dodatek wiele osób myli się, wymieniając przepływomierz na podróbkę, tańszą, za np 120-150zł , która po prostu nie działa poprawnie, i sugeruje się tym, że to nie przepływka jest problemem, bo po wymianie na nową dalej auto muli, za nowy oryginalny trzeba dać te 360-380zł niestety, kod bosch 0 280 218 031

    przez ostatnie ponad pół roku jeździłem z taką "czkawką" na 1 i 2 biegu w okolicy 1700-200obr/min. jak opisałem wyżej, i jak opisują inni koledzy. ostatnio zdarzało się to codziennie, praktycznie przy każdej przejażdżce samochodem, od momentu zmiany przepływomierza -> jak nowe auto.

    Polecam zatem wybrać się do zakładu, który się w oplach specjalizuje (jak mechanik/elektryk nie ma z tym rzetelnego doświadczenia, to zacznie robić rzeczy niekonieczne, np czyścić EGR czy zmieniać świece). W dobrym zakładzie powinni wam zaproponować podmianę części wadliwej na oryginał nowy i przetestowanie tej części w normalnych warunkach. jeśli problem zniknie to wtedy zostawiamy i płacimy :]

    tagi: opel corsa x12xe przepływomierz zamula muli spadek mocy niskie obroty dławi dławienie silnika
  • Poziom 1  
    Witam,

    Mam Opla Corse 1.0 Ecotec, 1998 rok - wymieniłem w zeszłym tygodniu przepływomierz, ale auto chodzi tak samo jak nie gorzej - co prawda przy odpalaniu i po ruszaniu już tak nie muli, ale redukcja biegów (szczególnie 2) i próba płynnej jazdy okazuje się szarpaniem silinika (ciągle brakuje mu mocy)... dodam, że przepływomierz mam oryginalny.
    Nie wiem, co mam robić... to auto doprowadzi mnie do choroby psychicznej...
    Pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    Eagle69 napisał:
    Witam,

    Mam Opla Corse 1.0 Ecotec, 1998 rok - wymieniłem w zeszłym tygodniu przepływomierz, ale auto chodzi tak samo jak nie gorzej - co prawda przy odpalaniu i po ruszaniu już tak nie muli, ale redukcja biegów (szczególnie 2) i próba płynnej jazdy okazuje się szarpaniem silinika (ciągle brakuje mu mocy)... dodam, że przepływomierz mam oryginalny.
    Nie wiem, co mam robić... to auto doprowadzi mnie do choroby psychicznej...
    Pozdrawiam!


    To co napisałeś może skazywać na:
    1. Nie w pełni zamknięty zawór ERG. ( mieszanka paliwowo powietrzna za uboga przez stale podawane azotany przez ERG).
    2. Uszkodzony silnik krokowy. Najszybszy sposób na diagnozę to podmiana od "kolegi" z takim samym silnikiem.
    3. Kończy się sonda lambda ( nie w pełni sprawna sonda lambda nie wywali błedu na komuterze ale skutecznie uprzykrzy nam jazdę).
    PS: napisz jaki przebieg autka to może coś podpowiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Kolega Motronic się trochę"czepia" ale ma rację. Tam jest nastawnik przepustnicy z zestykiem. Uszkodzony zestyk może nieco uprzykrzyć życie, ale jego usterka najczęściej powoduje zapalenie kontrolki silnika.
  • Poziom 12  
    Chciałbym przeprowadzić dokładny test swojego silniczka krokowego w mojej Corsie B 1.2 C12NZ.
    Po rozebraniu wyczyściłem trzpień oraz gniazdo, a także pomierzyłem wartości oporu dla obu uzwojeń w silniczku przy temp. ok. 5 st.C i dały wynik ok 50-51 omów.

    W jaki sposób mogę go podłączyć, aby sprawdzić wysuwanie się i chowanie trzpienia oraz czy takie podłączenie nie rozkalibruje silniczka?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A czy bez tego urządzenia da się w jakiś prosty sposób przeprowadzić taki test, np. podłączając zasilanie akumulatorowe pod odpowiednie kocówki silniczka?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A czy jest możliwość, aby taki żmudny sposób testowania silniczka krokowego został tutaj opisany?