Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik samochodowy z sterowaniem ładowanie przz tyrystor

Zibi122 02 Jan 2006 08:53 4348 5
  • #1
    Zibi122
    Level 12  
    Witam

    Mam w domu prostownik jak na fotce sterowany tyrystorem.
    Jest to prostownik dosyć stary i jeszcze produkcji ZSRR.
    Spalil się w nim tyrystor o oznaczeniu ZTP 1/100 1/60
    Wsadziłem tyrystor BYP 680R 300 i prostownik zaczął działać ale nie można ustawiac jak poprzednio pradu ładowania.
    Jaki zastosowć ukłd sterujący tyrystorem aby regulacja byla płyna lub stopniowa?
    Ewentualnie jaki wydajniejszy tyrystor w takiej samej obudowie zastosować aby prąd byl wiekszy. Ten ma 5A . na poprzednim mozna było niby ładowac akumulatory do 100Ah

    NA FOTCE JEST BŁĄD. TYRYSTOR JEST O OZNACZENIY BTP

    oznaczenia:
    zasiski 1 i 2 - siec 230 V
    zaciski 3,4,5 - 18V do ładowania
    zaciski 6,7,8 - 12 V do sterowania
  • #2
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    BYP 680R 300 to dioda prostownicza, nie tyrystor. A może wsadziłeś coś innego?
  • #3
    Zibi122
    Level 12  
    hefid wrote:
    BYP 680R 300 to dioda prostownicza, nie tyrystor. A może wsadziłeś coś innego?




    Tak moj błąd BTP 1/100 czy jakos tak wiem ze ma 5A
  • #4
    zbigniew tomczak
    Level 23  
    kup i wstaw BTP10/100--jest to polski tyrystor dobrej jakośći z lat 80-dziesiątych--musi być zamontowany na radiatorze, to wydusisz z niego 10A...
    jak chesz ładować takie duże akumulatory--to kup i wstaw zamiennik na 25A/100V--kupisz bez problemów w sklepie lub na giełdzie elektr.


    pozdrawiam******
  • #5
    Zibi122
    Level 12  
    No oki a co z sterowaniem ?? Ten odrazu jest wysterowany na max i nie mogę nim regulowac.

    A jak wyglada sprawa z rozruchem? Jakiej mocy musi byc trafo i diody aby mozna było dokonać rozruchu samochodu z silnikiem powiedzmy 1,4 ?

    Czy wie ktos jak zbudowac takie trafo albo z czeg zastosowac?
  • #6
    tadeuszgr
    Level 18  
    Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .