Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Auto na zimnym silniku jest zalewane gazem.

witux 02 Jan 2006 14:19 10062 15
Relpol
  • #1
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po odpaleniu auta (na zimnym silniku) i przejechaniu krótkiego odcinka oraz wyłaczeniu go, a po ponownym odpaleniu cięzko go odpalic i czuć smrud benzyną. Natomiast jesli silnik zostanie odpalony i przejade taki odcinek że juz bedzie zagrzany to tego problemu już niema.
    Nadmieniam ze tylko sie dzieje jak jeżdze na gazie. Instalacje mam taka że zawsze auto odpala mi na benzynie a po 2500obr silnika automatycznie przełacza sie na gas.
    Auto pali gazu po mieście 14-16l /100. Mieszanka ustawiona jest na optymalną. Z moich obserwacji wymnika to że auto na krótkich odcinkach (zimnym silniku) dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i przez to go zalewa gazem. Co wy na to?
    Ostatnio wymieniłem (sonde lambda, czujnik temp płynu chł., kable, swiece, cewke zapłonową) niestety nie pomogło.
    seat toledo 1.8 8V 90KM , wtrysk jednopkt. rok 1995 silnik ADZxxxx, inst. polski komputer Lecho mini lambda
  • Relpol
  • #2
    diodaelektroda
    Level 14  
    Wygląda że na zimno zacinaja sie zaworki w reduktorze albo sztywne membrany.
  • #3
    piotrturkoniak
    Level 11  
    a jak wiele kilometrów jest zrobione na instalacji konkretnie reduktorze?
  • #4
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piotrturkoniak wrote:
    a jak wiele kilometrów jest zrobione na instalacji konkretnie reduktorze?

    Instalacja ma 1,5 roku

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    piotrturkoniak wrote:
    a jak wiele kilometrów jest zrobione na instalacji konkretnie reduktorze?

    Około 8000km mam zrobione na tej instalcji
  • #5
    sq8luu
    Level 18  
    Moim zdaniem potrzebny jest przegląd i porządna regulacja instalacji. Mam samochód z silnikiem 3 litry i przy jeździe na niedogrzanym silniku zużycie jest do 20 litrów LPG ( miasto )
  • #6
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    sq8luu wrote:
    Moim zdaniem potrzebny jest przegląd i porządna regulacja instalacji. Mam samochód z silnikiem 3 litry i przy jeździe na niedogrzanym silniku zużycie jest do 20 litrów LPG ( miasto )

    Regulowalo mi dwóch fachowców i wydaje mi sie że regulacja nic nie da.
    Oto ten złom co mam zamontowany:
    http://lecholpg.pl/pl/minil.html
  • #7
    chumik
    Level 13  
    Ja bym radził najpierw sprawdzić wtryskiwacz paliwa!
    Gdyby "przeciekał" to podczas jazdy na gazie benzyna idzie w kolektor wraz z gazem!
    Najprościej odpiąć zasilanie pompki paliwa(bezpiecznik)
    Jesli to nie pomoże to wywal silnik krokowy gazu a zamiast wstaw zwykły dławik gazowy (ok. 10 zł) to wyeliminujesz elektronikę gazu.
    Na koniec zostanie jedynie reduktor.
    Powodzenia!
  • #8
    sq8luu
    Level 18  
    Z podlewaniem wtryskiwaczy - słuszna uwaga - celem próby odłaczyć pompę paliwa.
    Proponuję zobaczyć jak wyglądaja elektrody świec zapłonowych ( chodzi mi o barwę nalotu).
  • #9
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    świece wyglądaja normalnie (bo zmieniłem na nowe i jak auto sie rozgrzeje to wszystko jest ok), wcześniej miałem czarne osmolone i auto mi chodziło jak traktor.

    Dodano po 2 [minuty]:

    @sq8luu
    Jak mam odłaczyc pompę paliwa ?? Jest jakis bezpiecznik ??
    Po odłączeniu mam właczyc na tryp rozruchu na gazie i przejechać kawałek i zobaczyc czy zalewa ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    @chumik , dlaczego piszesz o wyeliminowaniu elektroniki ? Ja mam dodatkowo śrubę na silniczku krokowym co przez to moge zmieniać zakres pracy jego. Ale jak to dokręce to auto staje się mulaste a o to mi nie chodzi.
    To po co centralka, sonda lambda itp ?
  • #10
    chumik
    Level 13  
    elektronika gazu. A co ci da odkręcenie śruby jak przelot możesz mieć przytkany przez zawór silnika krokowego. centralka jest tylko do przełaczania benzyna/gaz. emulator sondy lambda masz po to by komputer silnika nie łapał błędów i to jest główna jego rola a przy okazii steruje silnikiem krokowym gazu. Ale moim zdaniem gdyby go nie było to ma mały wpływ na pracę silnika. Możesz wykręcić silniczek krokowy zobaczyć i jak jest otwarty na maksa to po prostu wypiąć od niego wtyczkę.
    A poza tym to palisz go na benzynie czy gazie i czy dobrze ci chodzi na benzynie?
  • #11
    jonyq
    Level 11  
    Problemem jest podłej jakości gaz, zbyt mała ilość propanu i przy zimnym parowniku drugi stopień zostaje napełniony ciekłą fazą która po zgaszeniu zagazowuje kolektor,wyjściem jest bardzo delikatne operowanie gazem do momentu zagrzania silnika,im mocniej na gaz tym bardziej zchładza parownik itd.
  • #12
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Własnie teraz jeżdże na benzynie i jest super, juz widać po wskazówce że auto bedzie sie mieścić między 8 a 10 l/100 (na benzynie po mieście). Chyba za niedługo będe musiał zmienic komputer gazowy. Mam dość tego złomu "Lecho" minilambda.
    Może jakiś polecicie pod silnik VW 1.8 8V (wtrysk jednopkt) ??
  • #13
    sq8luu
    Level 18  
    Mówisz ze będziesz wymieniał ??? - więc poczytaj tutaj http://www.kme.com.pl/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf - może taki bedzie pracował lepiej . Słyszałem dobre opinie o tym sterowniku lecz sam mam instalację bez elektroniki - więc za wiele nie podpowiem. W moim samochodzie mam zainstalowany dodatkowy przekaźnik do właczania lub wyłaczania zasilania pompy paliwa. Gdy silnik pracuje na gazie -pompa paliwa nie pracuje. Pozdrawiam
  • #14
    witux
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chciałbym opisać jak rozwiązałem problem zalewania gazem na zimnym silniku oraz dużego spalenia przy robieniu krótkich odcinków.
    Wiec tak, do tej pory już sie przezwyczaiłem że auto na trasie pali 10l/100 a na krótkich odcinkach w mieście 15l/100.
    Spece od gazu nie mogli problemu rozwiązać, podłączali pod aparature i ustawiali instalację ale nic nie wskurali.

    Przyczynę w/w problemu wykrył mi kolega który nie zajmuje sie mechanika pojazdowa ani inst. gaz. Dłubie w klimatyzacjach.

    Po odpaleniu silnika i przełaczeniu na gaz oraz zrobieniu krótkiego odcinka np. 300m i po ponownym odpaleniu z odstepem czasu około 5 min auto już trudno się odpalało. W zimie to i może normalne (wg niektórych speców od gazu) ale w lato to juz napewno nie.
    Okazało sie że jak zgasze silnik zimny w reduktorze jest jeszcze gaz w postaci ciekłej który przedostaje sie do silnika zalewając go. Jak ucho przyłożyłem do parownika to słychac jak syczy cos a przecież silnik wyłączony. Kumpel powiedział że elektrozawór nie trzyma i gaz przedostaje sie do silnika zalewając go i trzeba go wyczyścić.

    Dlaczego on sie zabrudził (instalacja ma 2 lata a działo mi się to już prawie od początku)
    Żaden ze spec-gazów nie miał zielonego pojęcia aby rozwiązać ten problem dot. elektrozaworu :)
    Może cos dodacie ?
  • Helpful post
    #15
    carinus
    Level 16  
    Fachowcow czesto zżera rutyna i szukaja problemow nie tam gdzie powinni.Jezeli cos oderwie sie z powierzchni rurki miedzianej zaraz za filterkiem gazowym to moze zasyfic przylgnie zaworka.W naszych mieszankach gazowych sa rozne zwiazki ktore powoduja tworzenie czegos co wyglada na zluszczanie sie powierzchni miedzianej rurki.Sama powierzchnia gumowa tez sie z czasem potrafi wypracowac i sam mialem taki przypadek w reduktorze Landirenzo z malym przebiegiem.Nie spodziewalem sie ze takie cos moze miec miejsce a jednak...
  • #16
    benchmarek
    Level 22  
    przy zimnym parowniku silnik zawsze bedzie zalewany gazem i to jest normalne. od silnika zalezy jak sobie z tym radzi i czy bedzie ptorafil spalic ten nadmiar czy nie. zima parownik ci zamarznie a latem mozesz miec problemy z odpalaniem. w moim samochodzie tak jest zawsze tyle ze ja tylko przy bardzo duzych mrozach odpalam na benzynie a caly czas uruchamiam na gazie. rozwiazanie jest bardzo proste, jesli zgasnie ci zimny silnik na gazie to trzeba wylaczyc doplyw gazu ustawiajac przelacznik rodzaju paliwa na srodek, uchylic mocno przepustnice i krecic rozrusznikiem do momentu kiedy silnik zalapie nastapi to bardzo szybko, w momencie kiedy silnik zacznie pracowac przelaczasz z powrotem na gaz, tak operujac przepustnica zeby silnik nie zgasl. proste i skuteczne. pozdrawiam.