Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra A 1.6 Obrotomierz szaleje!

bysiek 02 Jan 2006 17:24 6140 11
  • #1
    bysiek
    Level 2  
    Witam wszystkich!
    Mam niezły problem z obrotomierzem w mojej vectrze.
    Już przy uruchamianiu silnika, kiedy rozrusznik jeszcze kręci obrotomierz zaczyna szaleć tzn. np. wkreca sie na 5000 obr a po uruchomieniu silnika zaczyna falować z góry na dół nie pokazując faktycznych obrotów silnika, dodam iż silnik pracuje normalnie. Z usterek wykluczam: moduł, palec i kopółkę aparatu zapłonowego, świece znak zapytania stawiam nad przewodami WN które mają ok. 1 roku jednak kilka dni temu zlikwidowałem kilka przepięć i bede je relkamował.Nie wywoływałem kodów ponieważ odłączyłem autko na jakiś czas od akumulatora i wszystko sie skasowało. Mam instalację gazową ale opisana sytuacja ma miejsce bez wzgledu na to na jakim paliwie silnik pracuje. Proszę o fachową radę. W sklepie z częściami sprzedawca stwierdził iż jest to od czujnika obrotów??? Wolę się umewnić zanim wydam ok 100 PLN.
    PROSZĘ O POMOC I POZDRAWIAM:D
  • #2
    RZezniol
    Level 17  
    Czy obrotomierz szaleje "płynnie" czy wskazówka szarpie ??
    Miałem już pare razy przygode z szalejacym obrotkiem w Vectrach (zazwyczaj c18nz) zasilanych gazem
    Za kazdym razem obrotomierz szalał skokowo, szarpał i za każdym razem pomagała wymiana kabli wysokiego napiecia.
    Piszez ze masz przepięcia na kablach i bedziesz je reklamował i na twoim miejscu od tego bym zaczoł przy zasilaniu gazem kable to jedna z podstaw.
    Wydaje mi sie też że jeżeli miałbys uszkodzony czujnik położenia wału to były by też problemy z pracą silnika a nie tylko obrotomierza.

    Pozdro RZezniol
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    bysiek
    Level 2  
    Dzięki za podpowiedź zaczne od tych kabli bo prawdopodobnie one bedą przyczyną.
    Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące cewki WN. Zauważyłem również iż z cewki przeskakiwała iskra na wiązkę przewodów (nie były to przewody WN) idących obok niej. wszystko obizolowałem, jednak obrotomierz dalej szarpie.Wymienię te przewody WN ale zaniepokoiła mnie również ta cewka.
    Proszę o poradę czy jest to normalne że z cewki bezpośrednio (z jej obudowy) iskry przeskakują na przewody znajdujące się w pobliżu ????
  • #5
    RZezniol
    Level 17  
    Ello!!

    Jak iskra przeskakuje ci bezposrednio z obudowy cewki to tak byc nie powinno
    Masz przebicie na cewce, czytaj jest uszkodzona zalecana wymiana na sprawna.

    Dziwi mnie tylko to że iskra robi przeskok na wiązkę przewodów a nie do rdzenia czyli masy.

    Pozdro RZezniol
  • #6
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Bywają kłopoty z obrotomierzem na nieoryginalnym module zapłonowym.
  • #7
    bysiek
    Level 2  
    Witam...

    Co do ostatniego postu...
    Maduł mam faktycznie nie oryginalny, jednak zrobiłem na nim już ładnych kilka tysięcy i problem pojawił się niedawno aczkolwiek stopniowo. Na początku obrotomierzem szarpało powyżej 3500 obr. poźniej szarpanie schodziło coraz niżej aż jest tak jak teraz, czyli obrotomierz wogule nie pokazuje faktycznych obrotów tylko chodzi swoimi ścieżkami nawet na biegu jałowym wskazówka nie stoi w miejscu tylko skacze....
    W ciągu trzech dni obrotomierz przestał spełniać swoją funkcję.

    Apropo cewki jak najlepiej sprawdzić czy jest wadliwa????? I czy jest to odczuwalne w pracy silnika???
    Czym grozi przebicie na cewce jeśli silnik pracuje normalnie???

    Niedługo wymieniam przewody WN i zobaczymy reakcję obrotomierza.

    Pozdro bysiek
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    krzysiek40
    Level 22  
    Jesli obrotomierz szaleje to moze byc to znak ze cos zlego dzieje sie z modulem. Moze poprostu ci siada, ale zacznij od kabli WN.
  • #10
    Ignacy
    Level 12  
    Mi jak tak sie działo to rozsypała sie izolacja w cewce w aparcie zapłonowym ( silnik 1.6i ) podczas rozruchu obrotomierz okręcał sie o cały obrót i też stało się to nagle. Zdejmij kopułkę i bedziesz widział u mnie ta cewka latała we wszystkie strony. Kłopotliwie się ją wymienia. Wymiana tej cewki załatwiła sprawę.
    Ignacy
  • #11
    janekbyd
    Level 11  
    Witam.
    Mam takie same objawy. Ale zaobserwowałem pewną zależność. Jeśli przy odpalaniu silnika wskazówka mi się wychyli to w czasie pracy silnika będzie skakać natomiast ładowanie na alternatorze jest ok 9.0V. Dodatkowo lampka wewnątrz pojazdu ledwo co się pali. Po przegazowaniu wszystko wraca do normy.(ładowanie i lampka wewnątrz) Natomiast gdy auto zapali bez wychylenia wskazówki obrotów to ładowanie jest ok.
    Co to może być? Regulator napięcia, diody alternatora, szczotki, a może masa na alternatorze. Jutro sprawdzę tą masę. Czekam na pomoc z Waszej strny.
    Z góry dziękuję.
    POZDRAWIAM
    Marcin
  • #12
    balcerek100
    Level 1  
    Witam, mam opla vectre a 1,6 mono, od długiego czasu miałem problem z obrotomierzem i obrotami jałowymi silnika, auto szalało jak i na benzynie i gazie lpg, wymieniłem prawie wszystkie części !!!. Obrotomierz kiedy nie działał obroty silnika wchodziły na dość wysokie obroty od 2 do 5 tyś/min około ??, działo się to zwłaszcza przy temperaturach poniżej +10 st. Okazało się że winą był kwarc w komputerze pokładowym !! Po jego wymianie wszystko wróciło do normy