Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt topologi sieci i polityki bezpieczeństwa

03 Sty 2006 12:04 7533 9
  • Poziom 10  
    Witam

Temat mojej pracy:
    Zaprojektować topologię sieci i politykę bezpieczeństwa w kawiarence internetowej będącej pośrednim dostawcą Internetu do 10-cio komputerowej sieci blokowej (w tym samym budynku). Ponadto kawiarenka posiada własna salę z 6 stanowiskami komputerowymi, zlokalizowany jest też w niej komputer-serwer gier sieciowych oraz serwer pocztowy (osobny komputer).

Jako że jestem troche zielony w tym temacie, poszukuje wszelkich materiałów , które pomogą mi uporać się z tym projektem.
    Poszukuje też jakiegoś programiku który pomoże mi narysować schemat połączenia komputerów

Pzdr
  • SterControl
  • SterControl
  • Poziom 26  
    Do rysowania schematu sieci dobry jest Boson router simulator z programikiem network designer.

Co do topologii sieci to napewno jeden router i dwa switche. Konfigurujesz dwa VLANY na switchu - jeden dla kafejki drugi dla odbiorców indywidualnych.

Co do polityki bezpieczeństwa to napewno acceslity będą potrzebne. Oprócz tego zabezpieczenie routera przed włamaniem no i zabezpieczenie sieci. Może by dla przykładu prosty firewall.

Wracając jeszcze do topologii sieci musisz się zastanowi nad adresacją. Proponuję pobawi się maskami o zmiennej długości i temu podobnymi. Jakieś przekierowanie portów, NAT, może jakiś VPN. Wszystko zależy od tego czego potrzebujesz (a raczej czego od ciebie wymagają :))
  • Poziom 10  
    W załączniku jest plik zawierający projekt sieci. Możecie go skomentować.
    Czy router ma być zrobiony z komputera czy ma to być osobne urządzenie? Jeśłi osobne to moglibyście podać jaki model zastosować w tym moim przypadku. Tak samo chciałbym wiedzieć jaki model switcha byłby tu dobry. Najlepiej jak by to byłu urządzenia firmy D-link.