Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT28 jaki mogę wstawić opornik w instalację kierunkowskaz

tata_jagody 03 Sty 2006 19:00 6844 13
  • #1 03 Sty 2006 19:00
    tata_jagody
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.

    Mam mały problem z instalacją kierunkowskazów w VW LT28.

    Fabrycznie ten samochód był wyposażony w dodatkowe kierunkowskazy na dachu, bardzo mnie wkurzały więc je zdemontowałem i przewody zaizolowałem.
    Teraz jak się włącza kierunkowskazy to przerywacz pracuje ze zdwojoną częstotliwością ( tak jak by wykrywał brak tych dodatkowych żarówek kierunków).
    Narazie dolutowałem do przewodów same żarówki aby przerywacz działał normalnie.
    Chciałbym w miejsce tych żarówek wstawić jakiś opornik zamiast żarówki 21W kierunkowskazów , tylko nie wiem jakiej oporności.

    Może ktoś ma wiedzę na ten temat i chciałby się ze mną podzielić.

    Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.


    Nie pisz pogrubioną czcionką. Sady

    0 13
  • #2 03 Sty 2006 19:48
    grzechu40
    Poziom 21  

    Cześć.
    Zmierz oporność żarówki lub zmień przerywacz chyba że auto jest na "can-ie" to już gorsza sprawa.

    0
  • #3 03 Sty 2006 20:12
    djswirek
    Poziom 21  

    grzechu40 napisał:
    Cześć.
    Zmierz oporność żarówki lub zmień przerywacz chyba że auto jest na "can-ie" to już gorsza sprawa.

    o ile mi dobrze wiadomo to zarowka nie ma opornosci stalej poniewarz welfrom po rozgrzaniu zmienia swoja opornosc

    0
  • #4 03 Sty 2006 21:41
    grzestv
    Poziom 28  

    grzechu40 napisał:
    Cześć.
    Zmierz oporność żarówki lub zmień przerywacz chyba że auto jest na "can-ie" to już gorsza sprawa.

    a co ma can do kierunków
    wymień przerywacz i będzie ok

    0
  • #5 03 Sty 2006 23:00
    heniek_z
    Poziom 17  

    ogólnie rzecz biorąc sprawdz moc wszystkich żarówek obsługiwanych przez przerywacz bo jak ma dwie 21w to nie powinien przyśpieszyć sprawdz te z przodu pojazdu

    1
  • #6 03 Sty 2006 23:44
    TomPi
    Poziom 20  

    robiłem kiedyś przeróbkę świateł w amerykańcu - do oszukiwania sterownika zamiast żarówki dawałem rezystory 7.5 om/20W (2*15om/10W równolegle)

    1
  • #7 04 Sty 2006 00:00
    tata_jagody
    Poziom 10  

    Wielkie dzięki za odpowiedzi.

    Jeżeli chodzi o wymianę przerywacza to wolałbym tego uniknąć (szkoda kasy i czasu na szukanie - chyba że nie bedzie innego wyjścia).

    Na tym przerywaczu pracowały zarówki 3 x 21W i 1 x 5W - na stronę, czyli razem 6 x 21W i 2 x 5W

    Ja zrezygnowałem z dwóch żarówek 21W i muszę tą pustkę czym wypełnić.


    TomPi proszę przybliż mi troszkę temat - ile mam dać rezystorów.

    Pozdrawiam:-)

    0
  • #8 04 Sty 2006 00:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I musisz wstawic przerywacz 4*21+5W/12V. Czyli typowy od zwykłego samochodu. To najszybsza i najtańsza metoda popraweinia kierunkowskazów. Jak ci szkoda kasy na nowy przeywacz, to idx na złom/szrot i wygrzeb przerywacz ze starego vw/audi. Każdy bedzie pasować.

    0
  • #9 04 Sty 2006 08:32
    TomPi
    Poziom 20  

    Daj rezystor ok 6 - 8 om 20 Wat. Ja w moim układzie zastosowałem łatwiej dostępne rezystory 10 Wat, dlatego połączyłem równolegle 2 sztuki 15 omowe co dało w efekcie rezystor 7,5 om 20 Wat. Oczywiście te 7,5 oma to w miejsce jednej żarówki. Potrzebujesz 2 takie układy.
    Co prawda jak zmierzysz żarówkę omomierzem to ma mniejszą rezystancję, ale włókno żarówki po rozgrzaniu zwiększa rezystancjie.

    Aha - co do kosztów...

    Rezystory kupiłem po 1 zł, więc cały koszt to 4 zł plus trochę pracy własnej.

    -1
  • #10 04 Sty 2006 12:39
    firdy
    Poziom 21  

    W przerywaczu jest rezystor( taki drut)trzeba mu zmienić oporność( zwięk.) czyli trzeba by go wydł. Ja czasami wstawiam od innych uszkodzonych. pomysł z resystorem dobry ale wyobraście sobie jak on się nagrzeje gdy przez 10min będą włączone awaryjne przecież tej mocy nie odprowadzicie ( chyba że sobie radiatorek podłączycie.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 04 Sty 2006 12:51
    mczapski
    Poziom 38  

    A więc problem chcesz rozwiązać drogą niezbyt profesionalną. Faktycznie najmądrzejsze rozwiązanie to wymiana przerywacza właśnie na 21+5 W. Wcale to nie musi być drogie rozwiązanie. Stosując żarówki albo oporniki tracisz energię bez potrzeby oraz tworzysz doddatkowe miejsca niesprawności. Bardziej ambitnym wyjsciem jest wymiana opornika pomiarowego prądu w przerywaczu. Prawdopodobnie siedzi tam cos ok 0,2 Ohma. Eksperymentalnie dobrać opornik np 0,5 Ohma i może być dobrze. Moc opornika musi być znaczna np 10 W. Były jescze rozwiąznia z kontaktronem ale to raczej nie dotyczy VW.

    0
  • #12 04 Sty 2006 16:03
    sawoj
    Poziom 11  

    Stanowczo odradzam zastępowanie żarówek rezystorami :!: Potrafią się tak nagrzać że są przyczyną pożaru. A dodatkowo gdyby pożar wystąpił z innej przyczyny, to przy likwidacji szkody nie dostaniesz ani grosza :!::cry:

    0
  • #13 04 Sty 2006 16:48
    gregor1978
    Poziom 11  

    witam rozwiazanie twojego problemu jest proste wystarczy w klosze kierunkow wsadzic zarowki dwowloknowe to znaczy trzeba polutowac oba wlokna te zarowki daj z przodu i z tylu sprawa zalatwiona pozdrawiam

    0
  • #14 04 Sty 2006 17:53
    tata_jagody
    Poziom 10  

    Witam

    Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi.


    Spróbuję jutro z żarówkami dwuwłóknowymi, jeżeli nie da to efektu to zmienię przerywacz.


    Odpuszczę sobie montowanie rezystorów ze względów bezpieczeństwa.

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

    0