Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ogrzewanie i PAROWANIE szyb

feku 04 Sty 2006 01:03 12360 10
  • #1 04 Sty 2006 01:03
    feku
    Poziom 2  

    Mam problem z ogrzewaniem tzn nawet jak pokrętło od temperatury jest poniżej 18 to nie można wytrzymać z gorąca ponadto wyraźnie słychać zmianę prędkości dmuchawy: na całkowicie "zimnym" ustawieniu działa dość szybko ale już ustawienie "lekko wyżej" powoduje zwolnienie dmuchawy. Dodam że mam klime ale i ona sobie nie radzi, a w deszczowe dni mam kompletną kape. Wszystkie filtry wymieniłem-proszę o sugestie i porady co i jak zrobić dodam że to Citroen Xsara wersja 2.0 exclusive 90KM HDI

    0 10
  • #2 04 Sty 2006 07:57
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, prawdopodobnie źle działa przepustnica kierująca zimne powietrze do środka, bezpośrednio lub przez nagrzewnicę. Może spadła linka lub urwał się zaczep i powietrze cały czas leci przez nagrzewnicę i jest gorące.
    Co do wydajności to hamulcem jest filtr przeciwpyłowy, a w niektórych autachnawet 2. Sprawdź to, wyciągnij filtr i sprawdź wtedy wydajność nadmuchu. Jak się poprawi to w otwór wlotowy zasłoń tkaniną filtracyjną lub pończochą. Wydajność powinna się znacznie poprawić. Powodzenia:D

    0
  • #3 04 Sty 2006 08:07
    wueska
    Poziom 16  

    mam niezły sposub na parujace szyby.
    Szyby nacieramy płynem borygo... i mamy po problemie...

    0
  • #5 05 Sty 2006 03:22
    feku
    Poziom 2  

    nepek59 napisał:
    Witam, prawdopodobnie źle działa przepustnica kierująca zimne powietrze do środka, bezpośrednio lub przez nagrzewnicę. Może spadła linka lub urwał się zaczep i powietrze cały czas leci przez nagrzewnicę i jest gorące.
    Co do wydajności to hamulcem jest filtr przeciwpyłowy, a w niektórych autachnawet 2. Sprawdź to, wyciągnij filtr i sprawdź wtedy wydajność nadmuchu. Jak się poprawi to w otwór wlotowy zasłoń tkaniną filtracyjną lub pończochą. Wydajność powinna się znacznie poprawić. Powodzenia:D


    Powiedz jak dostać się do tej przepustnicy, a co do filtra pyłkowego to już wcześniej sprawdzałem jężdżąc bez niego, ale szybki i tak parowały więc przypuszczam że to bardziej sprawa tej przepustnicy bądź pospadały jakieś linki, ale nie wiem co i jak się za to wziąść

    0
  • #6 05 Sty 2006 07:26
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, w mojej b3 cały kokpit musiałem rozkopać, osłony od spodu kokpitu, radjo i schowek

    0
  • #7 08 Sty 2006 11:04
    s27
    Poziom 15  

    feku napisał:
    Mam problem z ogrzewaniem tzn nawet jak pokrętło od temperatury jest poniżej 18 to nie można wytrzymać z gorąca ponadto wyraźnie słychać zmianę prędkości dmuchawy: na całkowicie "zimnym" ustawieniu działa dość szybko ale już ustawienie "lekko wyżej" powoduje zwolnienie dmuchawy. Dodam że mam klime ale i ona sobie nie radzi, a w deszczowe dni mam kompletną kape. Wszystkie filtry wymieniłem-proszę o sugestie i porady co i jak zrobić dodam że to Citroen Xsara wersja 2.0 exclusive 90KM HDI
    :D jak wiadomo przyczyn może być wiele lecz jedną z nich to przeciekająca nagrzewnica, oraz będzie towarzyszył temu jeszcze zapach płynu chłodzącego wówczas będzie występowało parowanie szyb i bardzo szybko można to usunąć o ile jest to drobny wyciek,

    0
  • #8 08 Sty 2006 11:28
    tata_jagody
    Poziom 10  

    Witam

    Sprawdź jeszcze sterowanie zamknięcia dopływu powietrza z zewnątrz.

    Nie wiem jaki masz mechnizm - linka czy silniczek.

    Ja w peugeocie 406 miałem taki sam problem z parowaniem szyb. Okazało się że mam uszkodzony silniczek krokowy sterujący klapką która zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. Zawiesił się w pozycji zamknięcia dopływu - cały czas miałem obieg wewnętrzny.

    Po usunięciu usterki i gdy otwarty mam dopływ powietrza zewnętrznego problemu parujących szyb nie ma.


    Pozdrawiam Piotr

    0
  • #9 10 Lis 2008 16:42
    tetes
    Poziom 1  

    paroja mi strasznie wszystkie szyby w opel astra f kombi .
    czy ktos mial taki problem???

    0
  • #11 25 Maj 2012 21:57
    sputnik1
    Poziom 16  

    za wentylatorem powinna być przesłona obiegu, sprawdź czy działa, sama sygnalizacja że zamknięty obieg lub otwarty o niczym nie świadczy.
    Niestety nie ważne jaka marka pojazdu, problem z obiegiem zbliżony w każdym. Chyba najlepsze rozwiązania tego mechanizmu długo długo miała toyota - reczne przsuwanie, linka i klapka = bezproblemowe dziłanie.

    0