Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1,9D SZARPANIE ZIMNEGO SILNIKA, POMOZCIE

nyguus 05 Sty 2006 09:07 3546 10
  • #1 05 Sty 2006 09:07
    nyguus
    Poziom 10  

    Witam.

    Mam problem, jezeli ktos moze cos wiedziec na ten temat to bardzo prosze o jakiekolwiek porady.
    Odpalajac rano zimny silnik zaczyna szarpac(tak jakby nie pracowal na wszystkich "garach"). Objaw wystepuje tylko i wyłącznie przy niskiej temperaturze powietrza. Gdy jest cieplo lub gdy silnik jest chociaz troche cieply wszystko jest ok i szarpania nie ma. Zapalajac samochod rano-zapala bez problemu, ale po okolo 20s zaczyna nim szarpac (i jezeli go nie zgasze to bedzie szarpalo dosyc dlugo). Pomaga wtedy zgaszenie samochodu i odpalenie go po okolo 5 minutach-po zapaleniu wczesniejszego objawu nie ma.

    Mialem wymieniane koncowki wtryskow a co za tym idzie zrobiona byla tez regulacja. Swiece zarowe tez byly sprawdzane, jedna byla spalona ale po wymianie i tak nic sie nie zmienilo.

    Z gory dzieki za odpowiedz

    Moderowany przez kosmita:

    Nie pisz tematu WIELKIMI literami -> regulamin
    Wpis dokonany w dniu: 2006-01-05 o godzinie: 09:09

    0 10
  • #2 05 Sty 2006 09:41
    kordel
    Poziom 25  

    Ja bym sie jeszcze swiec czepil. Jak sa podlacxzone? Na jednej szynie czy kazda oddzielnie? Jak oddzielnie to moze ktoras nie grzeje?

    0
  • #3 05 Sty 2006 09:47
    nyguus
    Poziom 10  

    wszystkie swiece bylo odlaczone i sprawdzane osobno, jedna byla uszkodzona wiec wymienilem ale to i tak nadal jest :(

    0
  • #4 05 Sty 2006 13:17
    kordel
    Poziom 25  

    Ale mi nie chodzi o to czy swiece sa ok, tylko czy wogole grzeja.

    0
  • #5 05 Sty 2006 16:29
    nyguus
    Poziom 10  

    Tak teraz juz wszystkie sa sprawne i grzeja ale szarpanie nadal wystepuje :( czy to moze byc pompa wtryskowa??? czy jezeli ona bylaby przyczyna tego objawu to wystepowaloby to tez wtedy kiedy silnik jest cieply??? juz sam nie wiem co myslec kazdy mechanik chce naprawiac co innego... powiedziano mi ze to sa luzy zaworowe, inny stwierdzil ze to nie to bo jezeli by tak bylo to objaw wystepowalby caly czas...

    0
  • #6 05 Sty 2006 19:03
    CARISMA
    Poziom 13  

    Jeśli dobrze rozumiem to przy ciepłym silniku jest OK a na zimnym zapala dobrze ale po 20 sek zaczyna go rzucać? Jeśli tak to napewno nie jest to win ani świec ani sterownkia świec. Jaka pompa Lucas DPC? Jeśli tak to stawiam na błąd sterowania początkiem wtrysku. Winien może być korektor kąta wtrysku który to może być walnięty bądź dostaje błedny sygnał z któregoś z czujników. A nie zapala się check? Musisz podać więcej szczegółów i czy przed wymianą wtrysków opisane objawy występowały? a po co wymieniałeś wtrsyki jakie siły Cię do tego zmusiły?Pozdro

    -1
  • #7 05 Sty 2006 21:40
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Może zaczyna wypadać vorkomora.

    0
  • #8 06 Sty 2006 00:19
    ponar
    Poziom 21  

    Te sterowniki są wadliwe ale i zawór przestawiacza wtrysku może się zacfinać.

    0
  • #9 06 Sty 2006 09:04
    nyguus
    Poziom 10  

    wymienialem koncowki wtryskow poniewaz jeden z mechanikow stwierdzil ze to ich wina, faktycznie dwa wtryski byly padniete-tzn laly, po wymianie objaw nadal wystepuje tak samo jak wczesniej, nie wiem co tyo za pompa ale sprawdze to. Dokladnie tak jest jak napisales po 20sekundach od zapalenia zimnego silnika zaczyna sie szarpanie a znika po dlugim czasie albo po zgaszeniu i zapaleniu silnika po okolo 5 minutach, gdy silnik jest cieply wszystko jest OK

    Dodano po 1 [minuty]:

    A CO DO check to nie mam takiej kontrolki na tablicy :(

    0
  • #10 06 Sty 2006 11:31
    CARISMA
    Poziom 13  

    Podczas szarpania odepnij mu zasilanie korektora początku wtrysku(timing control) -jeśli nie będzie różnicy no to wiesz.... jak wspomniano wcześniej te zawory lubią się sypać, tłoczek w środku dostaje syfu i zaciera się, wskutek tego początek wtrysku jest rozjechany. Odpala ładnie ponieważ kąt jest mechanicznie ustawiony na max wczesny a później jak pompa wytworzy ćiśn wewn zawór powinien przekierować paliwko- a nie robi tego jak należy z powodu syfu-chyba że jak napisałem wcześniej dostaje sygnał błędny z np: czujnika temp, wtrysku sterującego, położenia wału czy położenia zaworu dozującego ale to zdarza się dużo rzadziej. Pozdro

    1
  • #11 09 Sty 2006 09:57
    nyguus
    Poziom 10  

    ok, sprawdze i napisze, dzia :)

    2