Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

komputer w uno 1.4 po strzale rozrządu chyba zgupiał

07 Sty 2006 19:47 3410 13
  • Poziom 18  
    opis problemu

    - samochodzik jeździł bez rzadnego problemu
    - pewnego razu strzelił mi pasek rozrządu
    - kupiłem nowy pasek dałem głowicę do naprawy i 3 zawory są nowe cisinienie sprawdzane na 10 atmosfer
    - załozyłem głowicę rozrząd
    - ustawiłem znaczek na kole rozrządu i obudowie zgodnie z książką
    - na wale ustawiłem na zębatce był znaczek ale jak tak ustawiłem była kolizja z zaworami
    - w ksiązce znalazłem ze nie znaczek a klin jest odpowiednikiem
    tak ustawiłem nie ma kolizji z zaworami
    załozyłem pasek rozrz., pasek na pompę itd rozrząd swiece prawidłowo zapłon tak jak był wczęśniej bo sobie zaznaczyłem wtrysk tez ok
    samochód nie chce odpalić ani na bęzynie ani na gazie
    paliwo wtrysk podaje iskry na świecach są
    ważne przez tydzień nie był podłaczony akku co spowodowało reset komputera ale juz akku jest i nicnie chce dać znaku zycia
    jak długo kręce rozrusznikiem to jak by chciał załapać ale trudności i tylko tyle
    sprawdzany byl czujnik GMP jest ok przewody wysokiego ok swiece ok palec ok - tez wymieniony na nowy

    drugie spostrzezenie

    jak kręce stacyjką krótko nic sie nie dzieje
    jak potrzymam dłuzej ok 2 min to jest zachowanie jak juz miałby zapalić ale na niczym spoczywa
    - paliwo wtrysk podaje - sciągłem filtr powietrza
    - wykręciłęm świece - iskry są na każdej w odpowiednich momentach
    - kompresja jest

    jeszcze co mnie zdziwiło
    pokręciłem troche i co bylo
    jak wykręcałem świece
    1 i 2 suche
    3 i 4 zalane benzyną

    wymieniłem przewody wysokiego na nowe i nic palec rozdzielacza i nic

    pytanie

    mam podejrzenie ze jak byl "komputer" przez tydzien nie podłaczony do akumulatora moze sie zresetować i teraz głupieć
    ale co mozna zrobić zeby sie upewnić a nic nie zepsuć w nim
    czy on sam sie programuje pomocy

    dla administratorów pytanie jest w/w i dotyczy elektroniki w samochodzi
    a początek jest opisem zaistniałego problemu co moim zdaniem musi być aby pomoc była trafna

    a licze na waszą pomoc ponieważ nie pracuje i nie stać mnie na mechanika prosze o pomoc

    jak coś moje gg 1192217
  • Moderator Samochody
    Sprawdź, czy dobrze podłączyłeś wszystkie czujniki i sondę lambda. Przy zdejmowaniu głowicy jest sporo rozbierania i podłączania. Nie znam za bardzo Uno, ale w wielu samochodach aparat zapłonowy (rozdzielacz) jest napędzany również od paska rozrządu i trzeba go potem dobrze ustawić. Może się tylko wydawać, że iskra jest wtedy, kiedy trzeba, a usterka w Twoim aucie wskazuje na źle ustawiony zapłon. To, że komp był tydzień odłączony od zasilania, nic nie szkodzi.
  • Poziom 28  
    jesli aparat masz na walku rozrzadu i jesli zalozyles tak samo to nic sie nie moze przestawic ja bym podmienil od kogos cewke zaplonowa .
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Jak masz książkę to sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrządu i palca rozdzielacza bo objawy raczej na to wskazują albo zdejmij pokrywę zaworów i prześledz działanie zaworów i położenie palca rozdzielacza bo to raczej nie wina komputera nawet jakby sonda lambda była uszkodzona to i tak powinien zapalic tym bardziej że jak piszesz paliwo podaje wtrysk i jest iskra na świecach jak nie masz dostępu do opisu to mogę póżniej zeskanowac i przesłac trochę plików. Powodzenia.
  • Poziom 18  
    mam jakąś książke ale w niej jest tyle błedów ze juz z niej nie kożystam
    jeśli mozna poprosiłbym o skan i wysyłkę na adam21zdwola(malpa)vp.pl
  • Moderator Samochody
    Moim zdaniem, problem tkwi w ustawieniu którejś z poniższych rzeczy:
    1. napędu aparatu zapłonowego;
    2. błędnie wyregulowanych zaworów (nie zamykają się);
    3. nie podłączeniu czegoś z elektryki;

    Stawiam na 1. lub 2.
    Napisz, jak dojdziesz, co było. Usterki inne wykluczam, wyjątkowo dziwnie by się zbiegły z awarią rozrządu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Masz zle ustawiony rozrzad i tyle!!!! Na gornym kole czyli od walka ustaw tak aby te znaki sie pokrywaly z lewejs strony z tym wcieciem a wal korbowy nie do klina ani do zebatki lecz powinny byc znaki na kole walu korbowego ten od paska rozrzadu i ukosnie jest gdzies na godz 10 znak albo wzgledem ( bardziej dokladnie ) kola zamachowego czyli wyciagasz gumowa zatyczke ktora jest na skrzyni biegow i dajesz ZNAK DO 0 .
  • Poziom 18  
    uno 1.4 i.e. tylko rozdzielacz i moduł nanoplex i aparat zapłpnowy, czujnik GMP w kole zamachowym, na jednopunktowym wtrysku bosch mono-jetronic, cewka zapłonowa pojedyncza Magneti Marelli BAE 504 D.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    użytkownik cobra waśnie tak ustawiłem rozrząd a to 0 na kole zamachowym zbiega sie dokładnie z klinem na kole rozrządu wału korbowego górne koło ustawiłem na zaznaczonym punkcie na osłonie i kole paska rozrządu, oraz na pierwszym cylindrze na zapłon 4 na wydech.

    Dodano po 2 [minuty]:

    palec zgrywa sie ze wszystkimi garami od 1 do 4
  • Poziom 28  
    moze dostaje gaz i paliwo naraz , ? albo jest paliwo z woda ? zdejm wtyczke z wtryskiwacza i podczas krecenia wstrzyknij mu poaiwo strzykawka na przepustnice , ...................................................................................... ustaw palec naprzeciw 1 cylindra wal w pozycji 0 wykrec swiece 1 cylindra wloz do cylindra przewod gumowy tak aby bylo szczelne polaczenie i dmuchnij ustami do cylindra nie powinno uciekac powietrze , wten sposob bedziemy mieli pewnosc ze rozrzad jest dobrze .
  • Poziom 15  
    Witam!

    Posprawdzaj czy wsystko jest prawidłowo podłączone bo czasami brak jakiegoś podciśnienia może być powodem takich problemów. Tam są z tego co pamietam różne rurki podciśnieniowe może coś przeoczyłeś lub zamieniłeś miejscami. Dokładnie nie pamiętam bo Uniaka robiłem ostatni raz z pięć lat temu.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Poziom 18  
    juz samochodzik odpalił
    był źle ustawiony rozrząd w polskiej książce naprawy fiata uno jest bład ponieważ są tam inne punkty wskazane. ŚLICZNIE DZIEKUJE KAŻDEJ OSOBIE KTÓRA WZIEŁA UDZIAŁ W MOIM PROBLEMIE BEZ WAS NIE DAŁ BYM RADY
    POZDRWIAM I JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM