Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily 35S12 Problem z odpalaniem

07 Sty 2006 19:59 17678 11
  • Poziom 9  
    Witam mam Iveco Daily 2.3HPI 2003r. mam problem bo ciężko mi pali jak jest zimny silnik i jest chlodno na dworze - nawet juz przy mrozie -6 trzeba go "chełtac" na komputerze byl bledy byly wykasowane bo slabo grzeał i nie wskazywał temperatury silnika. Co moze byc przyczyna????



    Po co tyle ozdobników? Sady
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    A jak zachowuje się kontrolka świecy płomieniowej ?
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post

    Poziom 27  
    Serwis i tylko serwis do tego wynalazka, przerabiałem w firmie z cargo miał spadki mocy. Polecam serwis w kielcach, to trzeci w którym w autko coś znalezli bez wymiany wszystkich pompowtryskiwaczy.
  • Poziom 10  
    Witam .

    Pytanie czysto laickie w tym temacie ,zadawane przez laika w tych sprawach :)

    Jak mozna sprawdzic swiece plomieniowa ?
    Moze opisze problem.
    Sa problemy z odpaleniem.Kontrolka na tablicy mruga ,po jednej min gasnie.
    Po zdjeciu przewodu ze swiecy ,swieca wykazuje opornosc bliska zeru ,jednak moze ma tak byc ? Gdy mruga kontrolka swiecy brak napiecia zasilania na nia sama.Nie udalo sie mi znalezc sterownika a chyba on "padl".
    Czy ktos wie gdzie on sie znajduje w w/w samochodzie ?Zastanawiam sie czy jest sterowany elektrozawor i co go steruje ?

    Czy ktos ma jakies sugestie ....
    Pozdrowienia....
  • Poziom 14  
    Ten silnik to 2.3HPI=2.3jtd fiata.Po pierwsze do dobrego mechanika niech sprawdzi wtryskiwacze.Ja miałem to samo tylko w lato. Padł jeden wtryskiwacz i przepuszczał paliwo.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Jeżeli kontrolka świecy płomieniowej mruga to sygnalizuje usterkę układu tej świecy a mianowicie przerwę lub zwarcie w samej świecy jej rezystancja to ok 3 - 5 ohm zwarcie lub przerwa w obwodzie elektrozaworu paliwowego lub jeszcze uszkodzenie czujnika temperatury ale to się raczej nie zdarza . Jeśli sie nie mylę to moduł świecy płomieniowej znajduje się po stronie pasażera we wnęce pod deską z dwoma wtyczkami tak było w starszych modelach . moduł raczej się nie psuje ale kto wie ? Sam możesz jedynie wymienic samą świecę i sprawdzic czy działa elektrozawór , podając na niego napięcie i czy stuka .Możesz też zamiast świecy płomieniowej podpiąc zwykłą świecę żarową i w ten sposób sprawdzic czy układ działa .Ja bym stawiał na zwarcie w samej świecy płomieniowej. Powodzenia w szukaniu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    iveco to takie bydle że bez świecy nie zapali bo we Włoszech 0 stopni to już syberyjska zima
  • Poziom 10  
    Witam.

    @lgy1
    Dziekuje za wskazowki .Pomierze ta swiece i elektrozawor.
    Odnajde sterownik i mu sie przyjrze ,dlaczego nie podaje
    zasilania na swiece.


    Pozdrowienia...
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Wszyscy wszystko widze wiedza tylko nie do konca Iveco ciezko pali na mrozie a to jest wina głownego wylacznika pradu ktory sie znajduje w komorze silnika z lewej strony pod akumulatorem trzeba obydwa kable odkrecic z wylacznika glownego i spiac na krotko i po problemie sluze pomoca co do samochodow Iveco.
  • Poziom 15  
    Tak .To częsta usterka hebla.Ale skąd w IVECO silnik 2.3?To przecież 2.8.Elektrozaworem i świecą steróje ten sam sterownik zamontowany po prawej stronie kabiny.Możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury(na pompie wodnej).
  • Poziom 14  
    Silnik 2.3HPI to to samo co 2.3 JTD Fiata 16 zaworów i wtrysk bezpośredni 115 KM. Ecu jest za akumulatorem.
  • Poziom 14  
    Wydaje mi się, że auto ma duży przbieg lub są źle ustawione wtryskiwacze.
  • Poziom 16  
    mialem podobny problem:
    samochod nie chcial zapalac, ale gdy mu sie psiklo "brake cleaner" do kol. ssacego to zapalil. i pozniej nie bylo juz problemu. zapalal za pierwszym razem. po dluzszym postoju ok. 2 godzin znowu bylo to samo. przyczyna okazal sie jeden wtryskiwacz, lał podczas rozruchu.
    aby to sprawdzic musisz rozpiac wszystki konektory z wtryskiwaczy, sciagnac przewody powrotne z wtryskiwaczy, scisnac przewod powrotu i krecic silnikiem obserwujac czy z ktoregos powrotu wtryskiwacza nie leje.