Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 35S12 Problem z odpalaniem

krecik0806 07 Jan 2006 19:59 19337 11
  • #1
    krecik0806
    Level 10  
    Witam mam Iveco Daily 2.3HPI 2003r. mam problem bo ciężko mi pali jak jest zimny silnik i jest chlodno na dworze - nawet juz przy mrozie -6 trzeba go "chełtac" na komputerze byl bledy byly wykasowane bo slabo grzeał i nie wskazywał temperatury silnika. Co moze byc przyczyna????



    Po co tyle ozdobników? Sady
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    lgy1
    Level 21  
    A jak zachowuje się kontrolka świecy płomieniowej ?
  • Helpful post
    #3
    JACU626

    Level 27  
    Serwis i tylko serwis do tego wynalazka, przerabiałem w firmie z cargo miał spadki mocy. Polecam serwis w kielcach, to trzeci w którym w autko coś znalezli bez wymiany wszystkich pompowtryskiwaczy.
  • #4
    ice_71
    Level 11  
    Witam .

    Pytanie czysto laickie w tym temacie ,zadawane przez laika w tych sprawach :)

    Jak mozna sprawdzic swiece plomieniowa ?
    Moze opisze problem.
    Sa problemy z odpaleniem.Kontrolka na tablicy mruga ,po jednej min gasnie.
    Po zdjeciu przewodu ze swiecy ,swieca wykazuje opornosc bliska zeru ,jednak moze ma tak byc ? Gdy mruga kontrolka swiecy brak napiecia zasilania na nia sama.Nie udalo sie mi znalezc sterownika a chyba on "padl".
    Czy ktos wie gdzie on sie znajduje w w/w samochodzie ?Zastanawiam sie czy jest sterowany elektrozawor i co go steruje ?

    Czy ktos ma jakies sugestie ....
    Pozdrowienia....
  • #5
    karol99
    Level 14  
    Ten silnik to 2.3HPI=2.3jtd fiata.Po pierwsze do dobrego mechanika niech sprawdzi wtryskiwacze.Ja miałem to samo tylko w lato. Padł jeden wtryskiwacz i przepuszczał paliwo.
  • Helpful post
    #6
    lgy1
    Level 21  
    Jeżeli kontrolka świecy płomieniowej mruga to sygnalizuje usterkę układu tej świecy a mianowicie przerwę lub zwarcie w samej świecy jej rezystancja to ok 3 - 5 ohm zwarcie lub przerwa w obwodzie elektrozaworu paliwowego lub jeszcze uszkodzenie czujnika temperatury ale to się raczej nie zdarza . Jeśli sie nie mylę to moduł świecy płomieniowej znajduje się po stronie pasażera we wnęce pod deską z dwoma wtyczkami tak było w starszych modelach . moduł raczej się nie psuje ale kto wie ? Sam możesz jedynie wymienic samą świecę i sprawdzic czy działa elektrozawór , podając na niego napięcie i czy stuka .Możesz też zamiast świecy płomieniowej podpiąc zwykłą świecę żarową i w ten sposób sprawdzic czy układ działa .Ja bym stawiał na zwarcie w samej świecy płomieniowej. Powodzenia w szukaniu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    iveco to takie bydle że bez świecy nie zapali bo we Włoszech 0 stopni to już syberyjska zima
  • #7
    ice_71
    Level 11  
    Witam.

    @lgy1
    Dziekuje za wskazowki .Pomierze ta swiece i elektrozawor.
    Odnajde sterownik i mu sie przyjrze ,dlaczego nie podaje
    zasilania na swiece.


    Pozdrowienia...
  • Helpful post
    #8
    astra688
    Level 14  
    Wszyscy wszystko widze wiedza tylko nie do konca Iveco ciezko pali na mrozie a to jest wina głownego wylacznika pradu ktory sie znajduje w komorze silnika z lewej strony pod akumulatorem trzeba obydwa kable odkrecic z wylacznika glownego i spiac na krotko i po problemie sluze pomoca co do samochodow Iveco.
  • #9
    jarokx
    Level 15  
    Tak .To częsta usterka hebla.Ale skąd w IVECO silnik 2.3?To przecież 2.8.Elektrozaworem i świecą steróje ten sam sterownik zamontowany po prawej stronie kabiny.Możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury(na pompie wodnej).
  • #10
    karol99
    Level 14  
    Silnik 2.3HPI to to samo co 2.3 JTD Fiata 16 zaworów i wtrysk bezpośredni 115 KM. Ecu jest za akumulatorem.
  • #11
    haker305
    Level 14  
    Wydaje mi się, że auto ma duży przbieg lub są źle ustawione wtryskiwacze.
  • #12
    segal
    Level 16  
    mialem podobny problem:
    samochod nie chcial zapalac, ale gdy mu sie psiklo "brake cleaner" do kol. ssacego to zapalil. i pozniej nie bylo juz problemu. zapalal za pierwszym razem. po dluzszym postoju ok. 2 godzin znowu bylo to samo. przyczyna okazal sie jeden wtryskiwacz, lał podczas rozruchu.
    aby to sprawdzic musisz rozpiac wszystki konektory z wtryskiwaczy, sciagnac przewody powrotne z wtryskiwaczy, scisnac przewod powrotu i krecic silnikiem obserwujac czy z ktoregos powrotu wtryskiwacza nie leje.