Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 05 Mar 2010 05:10 362002 928
  • #121 05 Mar 2010 05:10
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Na podobnie sformulowane pytanie odpowiedz juz byla. Poczytaj temat.

  • #122 31 Mar 2010 22:15
    27kryk
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam problem z nagrzewnicą typ 261. po włączeniu silnika i naciśnięciu podgrzewania świecy pojawia sie lekki dym ale nie zapala.
    Po kilku próbach olej napędowy zaczyna wyciekać pod nagrzewnica i przy wylocie pieca.
    Proszę o pomoc i radę .
    Pozdrawiam.

  • #123 01 Kwi 2010 08:49
    Stefanek1
    Poziom 26  

    27kryk napisał:
    Witam!
    Mam problem z nagrzewnicą typ 261. po włączeniu silnika i naciśnięciu podgrzewania świecy pojawia sie lekki dym ale nie zapala.
    Po kilku próbach olej napędowy zaczyna wyciekać pod nagrzewnica i przy wylocie pieca.
    Proszę o pomoc i radę .
    Pozdrawiam.

    Musisz wykręcić swiecę i zobaczyć na żywo jak ci grzeje, bo podejrzewam, ze za słabo, albo za krótki jest czas jej grzania.
    Pozdr.

  • #124 02 Kwi 2010 22:33
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Witam . Podstawowe pytanie , z czego zasilasz nagrzewnice , z aku. czy prostownika ?

  • #125 03 Kwi 2010 08:13
    Arkadius3
    Poziom 16  

    Na początku miałem ako i prostownik ale wkurzała mnie walka z kablami ciągle więc teraz mam już z trafa. Stelaż na kółkach i zasuwam po całym warsztacie :)

  • #126 05 Kwi 2010 14:37
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Napewno za slaby transformator . Zeby nie bylo problemow trafo musi byc min. 175W ,lub lepiej 2 oddzielne 100W , jeden wylacznie na swiece 2 na silnik i cewke elektrosprzegla.Wycieki paliwa ustapia po odpaleniu agregatu.

  • #127 05 Kwi 2010 18:21
    Jan Nojszewski
    Poziom 18  

    arkady146 napisał:
    Jakby ktos potrzebowal to mam oryginalny opornik swiecy zarowej bosch i nowy opornik sowakowy.niestety nieudalo mi sie zrobic swojej nagrzewnicy,poszla do smieci,a to mi zostalo.jak by cos to zapraszam


    Jest to opornik do świecy płomieniowej od Stara 200

  • #128 05 Kwi 2010 20:51
    27kryk
    Poziom 2  

    Nagrzewnica posiada transformator i zbiornik wszystko jest w obudowane chyba fabrycznie. zasilania 220v. kupiłem używaną. Świeca sprawdziłem w kilka sekund rozgrzewa się do czerwona. Rozebrałem cała, paliwo podaje z pompki przez przewód ''hamulcowy'' na taką wirująca okrągła blaszkę która rozchlapuje paliwo po komorze spalania.
    Czy tam nie powinno być jakiejś dyszy lub coś podobnego?
    doda ze nagrzewnica posiada luz na wirniku do przodu i do tyłu ok. 1 cm.

  • #129 07 Kwi 2010 16:49
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Kryk 27 . Modele od 241 do 265 byly SAMOCHODOWYMI na 24 lub 12 V Pewnie masz jakas kombinacje .Najlepiej zamiesc zdjecia .Luzu tak duzego nie ma prawa byc / br akuje jakiejs czesci , tulejki dystansowej , pierscieni zabezpieczajacych lub nawet czesci rozrzutnika paliwa , trudno powiedziec nie widzac podzespolow. Silniki na 220 V wystepowaly wylacznie w modelach OETF i mod. 266. Obejrzyj zamieszczone wczesniej zdjecia.

    Dodano po 22 [minuty]:

    stawiam na brak pierscieni Sigera

  • #130 15 Paź 2010 10:38
    sp5wcx
    Poziom 33  

    Posiadam nagrzewnicę typ 231 (3,5 kW mocy grzejnej), ma się rozumieć na benzynę. Czy ma ktoś może sprawdzony sposób przeróbki tego ustrojstwa na olej opałowy lub napędowy?

  • #131 15 Paź 2010 18:16
    pan_kotek
    Poziom 20  

    27kryk napisał:
    Rozebrałem cała, paliwo podaje z pompki przez przewód ''hamulcowy'' na taką wirująca okrągła blaszkę która rozchlapuje paliwo po komorze spalania.
    Czy tam nie powinno być jakiejś dyszy lub coś podobnego?
    doda ze nagrzewnica posiada luz na wirniku do przodu i do tyłu ok. 1 cm.


    Tak właśnie powinno być paliwo jest podawane na wirującą blaszkę (u mnie jest dodatkowa metalowa siateczka) i rozpylane na zasadzie siły odśrodkowej, część paliwa spada na ceramiczne kosteczki, odparowuje i spala się.

    Luzu na wirniku nie powino być, u mnie wirnik trzyma się ciasno na łożyskach, może masz łożysko uszkodzone lub jest wsadzony zamiennik z zadużą średnicą wewnętrzną.

  • #132 16 Paź 2010 16:38
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Brak pierscieni sigera lub tulejki dystansowej pod rozrzutnikiem.

  • #133 18 Paź 2010 20:18
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Witam.Zbliza sie zima , zaczelo byc goraco w temacie . Zapytan codziennie kilka. Chcesz cos wiedziec , zamiesc pytanie na forum , ale najpiew przeczytaj wszstko co wczesniej napisano . Nie pytajcie o kolory kabelkow i gdzie je podlaczyc . Kto nie umie czytac schematu niech sie lepiej nie zabiera do tej roboty . na prywatne zapytania nie odpowiadam...

  • #134 18 Paź 2010 22:32
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    Witam. posiadam nagrzewnice schirocco 232 jest zamontowana i działa ale mam problem bo nie wiem jak prawidłowo ją uruchomić. jak długo grzać świece na którym biegu odpalać bo w pozycji grzania świecy świeci się kontrolka i nie gaśnie a w pozycji dmuchawy grzeje się świeca gaśnie po około minucie i zaczyna wydmuchiwać ciepłe powietrze. proszę napiszcie wszystko co wiecie jak prawidłowo ją eksploatować. czy oddać do naprawy?

    Dodano po 8 [minuty]:


    Witam. posiadam nagrzewnice schirocco 232 jest zamontowana i działa ale mam problem bo nie wiem jak prawidłowo ją uruchomić. jak długo grzać świece na którym biegu odpalać bo w pozycji grzania świecy świeci się kontrolka i nie gaśnie a w pozycji dmuchawy grzeje się świeca gaśnie po około minucie i zaczyna wydmuchiwać ciepłe powietrze. proszę napiszcie wszystko co wiecie jak prawidłowo ją eksploatować. czy oddać do naprawy?

  • #135 19 Paź 2010 18:33
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Sadze ,ze niewlasciwe polaczenia . Sprawdz w/g schematu . Czas grzania swiecy okolo 1 min . Regulacja na srubce dociskowej mikroprzelacznika .Grzanie to grzanie ,a wietrzenie to wietrzenie i wtedy nie moze dzialac swieca ani sprzeglo pompy paliwa.

  • #136 19 Paź 2010 21:25
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    dzięki ale już wszystko wiem bo zdobyłem instrukcje obsługi. okazuje się że wszystko działa poprawnie

  • #137 20 Paź 2010 07:50
    sp5wcx
    Poziom 33  

    .adam.123.adamos82 napisał:
    dzięki ale już wszystko wiem bo zdobyłem instrukcje obsługi. okazuje się że wszystko działa poprawnie


    Czy masz może instrukcję po polsku? Jeśli tak, to prosimy o jej zamieszczenie na Forum.

  • #138 21 Paź 2010 10:54
    pan_kotek
    Poziom 20  

    sp5wcx napisał:
    Posiadam nagrzewnicę typ 231 (3,5 kW mocy grzejnej), ma się rozumieć na benzynę. Czy ma ktoś może sprawdzony sposób przeróbki tego ustrojstwa na olej opałowy lub napędowy?


    Przypuszczam, że rozwiązanie będzie polegało na zmianie dawkowania paliwa, rozbierz,zrób zdjęcia i wstaw na formum.

  • #139 21 Paź 2010 19:00
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    instrukcja do 232 w języku polskim jest do kupienia na allegro za 50zł.

  • #140 22 Paź 2010 12:44
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    50 zl. ZA CO ? Za kilka malo czytelnych kartek ?........

  • #141 23 Paź 2010 20:18
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    skąd wiesz że są mało czytelne i ile twoim zdaniem taka instrukcja powinna zawierać stron? ja kupiłem i wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane. ta instrukcja jest bardzo szczegółowa (schematy,obsługa,montaż,naprawy...) naprawdę warto gorąco polecam wszystkim

  • #142 24 Paź 2010 15:07
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Znalazlem na allegro ta instrukcje .Napedzanie sobie klijentow poprzez forum jest NIEETYCZNE . Forum sluzy do wymiany informacji , wiedzy i wzajemnej pomocy a nie do nabijania klijentow w butelke.NIE KUPUJCIE , wszystko znajdziecie bezplatnie na elektrodzie. Sprawdzcie , na allegro , sprzedajacy z Chorzowa , Post powyzej - miasto Chorzow

  • #143 24 Paź 2010 17:37
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    i co że Chorzów?! twoim zdaniem nie kupujemy niczego od sprzedającego w tym samym mieście?! widzę że jesteś kolego wyjątkowo podejrzliwy. tak dla twojej informacji to tylko zbieg okoliczności zresztą bardzo wygodny bo zaoszczędziłem na przesyłce.

    Dodano po 11 [minuty]:

    zresztą tak jak napisałeś forum służy do wzajemnej bezinteresownej pomocy więc uważam że dalsza dyskusja na temat tej instrukcji jest niepotrzebna. wielkie dzięki za pomoc pozdrawiam wszystkich.

  • #144 24 Paź 2010 18:16
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A w tym poradniku jest jak przerobić benzyne na ON?
    Bo jeśli tak to warto kupić.

  • #145 24 Paź 2010 19:31
    .adam.123.adamos82
    Poziom 9  

    nie kolego tylko instrukcja obsługi i montażu. mnie pomogła bo kupiłem auto w którym było zamontowane 232 a ja nigdy nie miałem do czynienia z jakimkolwiek webastem. moja nagrzewnica według instrukcji jest na olej opałowy ja leje rope i wszystko działa jeśli masz 232 to nalej ropy.

    Dodano po 53 [minuty]:

    czy ktoś wie czym różni się webasto od sirokko które lepsze? muszę kupić jeszcze jedno to 232 jest bardzo toporne a na allegro są nowe malutkie webasta tylko czy warto albo szukać jeszcze jednego takiego jak mam?

  • #146 25 Paź 2010 12:28
    pan_kotek
    Poziom 20  

    .adam.123.adamos82 napisał:
    czy ktoś wie czym różni się webasto od sirokko które lepsze? muszę kupić jeszcze jedno to 232 jest bardzo toporne a na allegro są nowe malutkie webasta tylko czy warto albo szukać jeszcze jednego takiego jak mam?


    Tym czym nowy Passat od 125p, czyli firmą, subtelnością(topornością) cenami części zamiennych. Do tego dochodza niuanse w postaci sterowania cyfrowego po magistrali CAN.
    Urządzenia na rynku wtórnym(allegro) mogą ogrzewać wodę:
    Webasto Thermo top
    EBERSPACHER HYDRONIC
    lub powietrze:
    Webasto Air Top
    Eberspacher Airtronic

    Sirroco jest prościtkie, łatwe w naprawie i uruchomieniu co dzięki instrukcji z Allegro pewnie dobrze wiesz.
    BTW mam taką samą instrukcję i jej wartość merytoryczna jest średnia

  • #147 09 Lis 2010 04:41
    szeberebe
    Poziom 2  

    Witam
    Jeśli chodzi o wcześniej poruszany problem ze świecą zapłonową i dodatkowe napięcie 6V to z powodu awarii oryginalnej rozwierciłem ją i nagwintowałem pod zwykła 12V, jak do większości diesel-i. Działa bez zarzutu już z 8 lat.
    Pozdrawiam

    Może to i barbarzyński sposób, ale dał dobry rezultat.
    Nie muszę używać opornika, który zżera dodatkowy prąd. (webasto na 12V)
    Szacun dla ZKepowicz. Dużo dobrych informacji. :)

  • #148 11 Lis 2010 11:22
    Silenceres
    Poziom 11  

    Witam wszystkich!
    Mam problem z Sirocco 241

    Webasto nie było używane ładnych parę lat, i teraz jak go podłączyłem zauważyłem słabe ssanie oleju opałowego (widać to przez przezroczysty wężyk)

    Efektem tego jest że nagrzewnica nie chce odpalić.

    Widać jak olej opałowy powolutku z przerwami powietrza podchodzi najwyżej pod obudowę gdzie później znika przewód paliwowy.

    Co myślicie, może to być uszkodzona pompa?

  • #149 15 Lis 2010 23:19
    eszkesz
    Poziom 10  

    Witam. Nabyłem ostatnio ten wynalazek sirocco oetf 10, ale jako że prądu się boję :D to nie podłączałem niczego. Ze zdjęcia widać ze dużo kabli jest pourywanych i nie wiem za bardzo co do czego. I jak można sprawdzić ten transformator czy jest sprawny?
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

  • #150 16 Lis 2010 21:02
    rysiek1963
    Poziom 2  

    Witam Wszystkim . Ostatnio nabyłem nagrzenicę model 252 instalacja była dalece niekompletna ale w oparciu o te forum uruchomiłem je i działa.
    Ładnie odpala i solidnie ogrzewa garaż. Zgodnie z wcześniejszymi postami wylot spalin krótki ok 20 cm średnica 120 cm . Paliwo olej napędowy .Całość 12V napędzane akumulator ,spięty z prostownikiem .
    Problem w tym ,że mocno kopci , muszę po dłuższej pracy czyścić kocioł , bo tyle sadzy, że aż słabo grzeje . Wlot powietrza od spodu do kotła bez kryzy , maksimum powietrza a co gorsza brak możliwości regulacji dawki paliwa .
    W związku z tym mam pytanie czy zwiększenie dawki powietrza powinno wyelimonować to kopcenie ? Czy też odwrotnie . Proszę o pomoc.