Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 27 Gru 2010 17:09 352069 908
  • #241 27 Gru 2010 17:09
    Jarek 6kv
    Poziom 10  

    Witam! Potrzebuję kupić dwa elementy Webasto 241. 1-osłonę wiatraka. 2-osłonę mikro wyłączników

  • #242 27 Gru 2010 18:00
    Jarosław Milewski
    Poziom 2  

    Witam mam pytanie do pana ZKepowicz. Moja pompka paliwowa zaczyna pracować dopiero po około 10/15 minutach po podłączeniu jej do zasilania jej praca pozwala tylko na krotko trwałe odpalenie nagrzewicy szybko wygasa. Natomiast montaż cieplej tzn wyniesionej z np. domu pozwala na 2 minutową prace pomimo że dalej słychać jej pracę to nagrzewnica gaśnie. Bardzo proszę o pomoc.

  • #243 27 Gru 2010 20:58
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Nie rozumie co masz na mysli , ze pompka zaczyna prace po 15 min . Pomka zaczyna prace w momecie zasprzeglenia , a czy zaczyna podawac ,paliwo to inna historia . Zalezy od stanu pompki , polozenia zbiornika, /jesli ponirzej , to czy poziom paliwa w werzyku spada/i inne. Jenym zdaniem , sprawdz pompke .Pompka zaczyna ssac i tloczyc w momecie zasprzeglenia przez elektromagnes.Jesli jest sprawna to pozostaje tylko draznosc przewodow. Oczywiscie jesli mowimy o agregatach powyrzej 241 , bo takich jest wiekszosc , a nie wiem jaki jest twoj.

  • #244 27 Gru 2010 22:45
    tomekoperator
    Poziom 2  

    Czy można regulować dawkę paliwa w modelu 232? Odpala fajnie, ale po chwili zaczyna strasznie kopcić, ON bardzo szybko ubywa i z otworu obok wlotu powietrza "sika" ropą. Za dużo paliwa dostaje?

  • #245 27 Gru 2010 23:03
    PREDAT
    Poziom 21  

    Za małą dawkę dostaje, trzeba zwiększyć, inaczej się Dewasto zaleje :D

  • #246 28 Gru 2010 15:15
    pan_kotek
    Poziom 20  

    tomekoperator napisał:
    Czy można regulować dawkę paliwa w modelu 232? Odpala fajnie, ale po chwili zaczyna strasznie kopcić, ON bardzo szybko ubywa i z otworu obok wlotu powietrza "sika" ropą. Za dużo paliwa dostaje?


    Dawka paliwa jest stała i zależy od pompy i obrotów. rozkręć może masz jakąś nieszczelność.

  • #247 28 Gru 2010 17:21
    Jarosław Milewski
    Poziom 2  

    Dysponuje modelem 231 na ON. Pietnaście minut liczone jest od momentu kiedy świeca wyłacza sie przekazując napięcie do pompki i na nawiew. Po tych około 15 min słychać charakterystyczne cykotanie zasysa poliwo i podaje je dolej jej praca na tym etapie jest powolna cieżko było by utrzymać płomień. Dodam że temperatura na dworze to zaledwie -10 im cieplej tym szybciej pomka zadziała. Rozbierałem ją i przemyłem jej membrane kanały którymi przepływa paliwo wysuszyłem podłączyłem ja na krótko odrazu zaczeła cykotać aż miło wiec zastawiłem ją na mrozie niestety prolem nie znikł.

  • #248 29 Gru 2010 20:29
    alfista1978
    Poziom 9  

    Typ 231 jest na benzyne a nie na ON.

  • #249 29 Gru 2010 21:36
    ludew
    Poziom 1  

    Witam, mam sirokko typ 232 zamontowane na aucie, wydech przedłużony o ok 20cm przez podłoge pod auto rurą tej samej średnicy co wylot. Webasto steruje przełącznik z czasówką wymontowany z jugosłowiańskiego TAM'a, mikrowyłącznik usunięty, bańka z paliwem na podłodze auta na wysokości urządzenia. Webasto odpala bez najmniejszych problemów, po odpaleniu syczy, nie kopci, po krótkim czasie powietrzem na wylocie można sie poparzyć. Teraz problem, a mianowicie po ok 5min pracy webasto zaczyna głośno buczeć, jednocześnie mocno kopci(również z rurki przelewowej), a temperatura mocno spada, z przelewu kapie paliwo. Próbowałem kombinować z dawką powietrza ale nic to nie daje. Dodam że urządzenie było czyszczone i konserwowane. Może ktoś doradzi gdzie szukać przyczyny.

  • #250 01 Sty 2011 13:10
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Jaroslaw Milewski . Alifasta 1978 dobrze zauwazyl , ze 231 jest na benzyne. Pompka paliwa / ELEKTROMAGNETYCZNA/rozpoczyna prace / dostaje napiecie/ rownoczesnie z silnikiem i swieca . Jesli jest inaczej ,masz zle polaczenia , sprawdz instalacje w/ g schematu.

  • #251 03 Sty 2011 01:28
    malibu1969
    Poziom 2  

    Witam.Uległem prośbom znajomego i pożyczyłem mu sirocco. Niestety gdy do mnie wróciło to już nie grzeje :( . Spalona świeca ok. kupiłem nową i też się spaliła dosłownie po 10 minutach pracy. Stopiła się z przegrzania. Czy pomiędzy spiralą świecy a rozrzutnikiem paliwa powinien by jakiś ekran oddzielający od płomienia po zapłonie? Pytam bo po wykręceniu świecy widzę w środku komory wystający element z otworem czy do niego było coś przytwierdzone ?

  • #252 03 Sty 2011 09:00
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Nie ,paliwo chlapie na swiece , otwor swiecy niczym nie osloniety . Doreguluj czas wylaczenia swiecy po odpaleniu na mikroprzelaczniku, lub sprawdz czy przewod do swiecy nie zostal przelaczony przed spirale oporowa.

  • #253 03 Sty 2011 09:13
    pan_kotek
    Poziom 20  

    malibu1969 napisał:
    Spalona świeca ok. kupiłem nową i też się spaliła dosłownie po 10 minutach pracy. Stopiła się z przegrzania.


    Sprawdź obwód wyłączania świecy, może być też na niej za duże napięcie( u mnie świeca chodziła przez pół godziny, bo zapomniałem jej wyłączyć, ale napięcie na niej nie przekraczało 6V

  • #254 03 Sty 2011 14:14
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Panie Kotek . Nie powielaj odpowiedzi /chyba ,ze chodzi ci tylko o punkty/ . Rozumiem , ze jest to TWOJ temat , bo sam go zalozyles pytajac o rade . Zanim sie wlaczylem, przeczytalem temat od poczatku . Dzisiaj widze , ze to ty chcesz uczyc mnie , ale musialbys zrobic jeszcze kilkadziesiat agregatow . Wtedy nie pisalbys ,ze" U MNIE " . No coz bywa i tak , ze jajo modrzejsze od kury.Pytajacym o rade polecam lekture tematu . wiekszosc problemow zostala omowiona , ale nie tylko na zasadzie , ze U MNIE BYLO TAK CZ TAK bo to niczego nie wnosi .Pytajacym o rade polecam lekture tematu / 9 Stron/ Wiekszosc problemow zostala omowiona.

  • #255 03 Sty 2011 15:07
    pan_kotek
    Poziom 20  

    ZKepowicz napisał:
    Panie Kotek . Nie powielaj odpowiedzi /chyba ,ze chodzi ci tylko o punkty/ .

    Nie chodzi mi o punkty a o dokładniejsze wyjaśnienie problemu, jak ktoś ma za mało to mogę podarować>
    ZKepowicz napisał:

    Rozumiem , ze jest to TWOJ temat , bo sam go zalozyles pytajac o rade . Zanim sie wlaczylem, przeczytalem temat od poczatku . Dzisiaj widze , ze to ty chcesz uczyc mnie , ale musialbys zrobic jeszcze kilkadziesiat agregatow.

    Nie muszę robić( naprawiać) agregatów, żeby zrozumieć ich działanie, podaję alternatywne wersje uruchomienia nagrzewnicy, myślę kreatywnie, nie idę wyuczonymi schematami.
    ZKepowicz napisał:

    Wtedy nie pisalbys ,ze" U MNIE " . No coz bywa i tak , ze jajo modrzejsze od kury.Pytajacym o rade polecam lekture tematu . wiekszosc problemow zostala omowiona , ale nie tylko na zasadzie , ze U MNIE BYLO TAK CZ TAK bo to niczego nie wnosi.

    "nieczego nie wnosi" jest osobistą oceną ZKepowicza, który uważa się za kurę ponieważ naprawił kilkadziesiąt agregatów, osobiście czuję się jajkiem które uruchomiło raptem 3 sztuki.

    ZKepowicz napisał:

    Pytajacym o rade polecam lekture tematu / 9 Stron/ Wiekszosc problemow zostala omowiona.

    a tu się całkowicie zgodzę :)

    Żeby nie wprowadzać nic nie wnoszącej retoryki, proponuję następujacy sposób postępowania przy nieznanym, niesprawnym lub niepewnym urządzeniu:

    1. Określamy typ, nagrzewnicy, rodzaj paliwa, napięcie pracy.
    2. Czyścimy dokładnie piec z nalotów i brudu, smarujemy wszystie ruchome części (ewentualnie wymieniamy łożyska).
    3. Sprawdzamy elektrykę, stan podzespołów, silnika(szczotki),działanie automatyki.
    4. Sprawdzamy szczelność przewodów doprowadzających paliwo(niebezpieczeństwo pożaru).

  • #256 03 Sty 2011 20:25
    tomekoperator
    Poziom 2  

    Cytat:
    Czy można regulować dawkę paliwa w modelu 232? Odpala fajnie, ale po chwili zaczyna strasznie kopcić, ON bardzo szybko ubywa i z otworu obok wlotu powietrza "sika" ropą. Za dużo paliwa dostaje?


    Cytat:
    Dawka paliwa jest stała i zależy od pompy i obrotów. rozkręć może masz jakąś nieszczelność.


    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania


    Rozebrałem nagrzewnice. Czy końcówka dyszy na zdjęciu jest w normie? Wygląda jakby na końcu był kawałek oderwany bądź ucięty. Może na końcu dyszy ma być zwężenie żeby mniej paliwa sie dostawało. Może wtedy nie lała by się ropa z otworu obok wlotu powietrza tak jak teraz.

  • #257 03 Sty 2011 20:43
    barbiq
    Poziom 13  

    Koledzy, kombinowałem już na wiele sposobów i nie mogę czegoś rozgryźć!
    Zauważyłem, że w mojej 241 paliwo spala się tylko w środkowej części, na wysokości świecy i płomień raczej nie rozchodzi się po całej komorze :( Co za tym idzie, rozgrzana do czerwoności jest tylko ta przednia część paleniska a tu dalej bliżej wylotu ledwo się żarzy :(
    Dziś oglądałem u znajomego w garażu również 241 zrobione na 24V i u niego cały kocioł był czerwony!
    Wiem, że coś jest nie tak ale nie wiem co...naprowadzicie?

  • #258 03 Sty 2011 20:46
    edgarj
    Poziom 1  

    Dobry wieczór,
    Mam problem z niezależnymi rodzaj ogrzewania 232,02
    Kupiłem go i brakuje mi okablowania pomiędzy płytą i ogrzewanie ciała złącza. Muszę do udziału i systemu na pierwszej stronie nie pomogło mi bardzo. Czy ktoś proszę zrobić zdjęcie i wysłać Ci mail można wziąć udział?
    Mój e-mail: edgarj(malpa)email.cz
    Dziękuję bardzo

  • #259 03 Sty 2011 21:19
    pan_kotek
    Poziom 20  

    tomekoperator napisał:

    Rozebrałem nagrzewnice. Czy końcówka dyszy na zdjęciu jest w normie? Wygląda jakby na końcu był kawałek oderwany bądź ucięty. Może na końcu dyszy ma być zwężenie żeby mniej paliwa sie dostawało. Może wtedy nie lała by się ropa z otworu obok wlotu powietrza tak jak teraz.


    W 241 końcówka jest spłaszczona(coś jak w starych kranach), wygięta i wchodzi pod ten talerzyk rozpylający. Tu faktycznie wygląda jakby się kawałek urwał.

  • #260 04 Sty 2011 01:24
    mmakk
    Poziom 10  

    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
    Moja nagrzewnica to 251.04 12V 8000kcal/h .Przeczytałem cały temat wyczyściłem ,nasmarowałem,dorobiłem instalację elektryczną i odpaliłem, niestety moja radość trwała krótko a mianowicie po kilku minutach prawidłowej pracy zaczyna jakby przerywać i kopcić z wydechu ,czasami nawet zgaśnie i wtedy kopci na biało, paliwo jest cały czas podawane mogę to zaobserwować na przeźroczystym przewodzie. Czy jest istotne umiejscowienie rury wydechowej(góra lub dół)? Dodam jeszcze ,że nie przedłużałem żadnej rury tzn. wydech ma około 10 cm długości i fabryczną średnicę natomiast zasysanie powietrza to otwór w korpusie nagrzewnicy bez jakiejkolwiek regulacji po przeciwległej stronie wydechu.

  • #261 04 Sty 2011 10:50
    pan_kotek
    Poziom 20  

    mmakk napisał:
    a mianowicie po kilku minutach prawidłowej pracy zaczyna jakby przerywać i kopcić z wydechu ,czasami nawet zgaśnie i wtedy kopci na biało, paliwo jest cały czas podawane mogę to zaobserwować na przeźroczystym przewodzie.

    Czy sytuacja się powtarza przy każdym odpalaniu? Czy niepewna praca zaczyna się pod odłączeniu świecy?

    mmakk napisał:

    Czy jest istotne umiejscowienie rury wydechowej(góra lub dół)? Dodam jeszcze ,że nie przedłużałem żadnej rury tzn. wydech ma około 10 cm długości i fabryczną średnicę natomiast zasysanie powietrza to otwór w korpusie nagrzewnicy bez jakiejkolwiek regulacji po przeciwległej stronie wydechu.


    W/g mnie nie ma znaczenia jak umieścimy wydech( ale zaznaczam że nie testowałem tego), problem może być wyłącznie z nadmiarem niespalonego palowa( brak odpływu)

  • #262 04 Sty 2011 13:16
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Cyt.
    . Czy końcówka dyszy na zdjęciu jest w normie? Tomekoperator Jest nie najgorsza , chociaz trudno ocenic jej ksztalt nie widzac jej polozenia w stosunku do rozrzutnika paliwa , pewnie trzeba bedzie ja lekko uksztaltowac. Przeczysc rozrzutnik od wewnatrz oraz otworki bo podejrzewam , ze sa zapchane nagarem

    Dodano po 12 [minuty]:

    Barbig,To ze spalanie nastepuje na wysokosci swiecy , to prawidlowo . Komora spalania jest w tej czesci kotla / do wspawanej flanszy /. Dalej maja isc tylko gorace gazy. Ze u kolegi caly kociol jest czerwony ,to wlasnie jest nieprawidlowe , nie wroze temu kotlowi dlugiego zywota . Pewnie ma zamontowana pompe o wiekszej wydajnosci i zmieniona kryze powietra do spalania

    Dodano po 7 [minuty]:

    mmak . Twoj problem morze wynikac z wypalonej komory. Nie zobaczysz tego , ale wsadz palce i wymacaj czy nie jest wypalona blacha oslonowa / taka z dziurkami / pod zawirowywaczem powietrza

    Dodano po 10 [minuty]:

    Panie kotek . Istotnie polozenie wydechu nie ma znaczenia pod warunkiem , ze nie zmieniamy polozenia swiecy . Innymi slowy , Trzeba wspawac nowy wydech , a stary zaslepic . Przy odwracaniu 'do gory nogami ' zawsze wynikaja problemy z odpalaniem Nie na darmo fabryka robi kotly z roznymi wyjsciami wydechu / dolnymi bocznymi gornymi w zaleznosci od modelu /ale swieca i wkladka komory jest zawsze w tym samym polozeniu A przy okazji tomekoperator ma model 232 a nie 241 i rurki paliwowe sa inne

  • #263 04 Sty 2011 13:17
    mmakk
    Poziom 10  

    Teraz to już wcale nie zapala, Świeca grzeje się do białości paliwo kapie z przelewu po załączeniu dmuchawy trochę podymi z wydechu i dalej nic.
    Idę teraz jeszcze sprawdzić tę komorę spalania.
    Co do położenia prawidłowego świecy to jak ma być? Bo ja mam z boku lekko do góry.
    Dodam jeszcze ,że wtedy wydech jest do góry a wlot powietrza w dół.
    Jaka powinna być szczelina między kielichami rozrzutnika?

  • #264 04 Sty 2011 13:38
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    tomekoperator.Wydech w dol , swieca z boku lekko w gore . prawidlowo. W komorze 232 nic sie nie dzieje , sprawdz rozrzutnik i wejscie rurki paliwowej.

    [

  • #265 04 Sty 2011 15:20
    mmakk
    Poziom 10  

    Sprawdziłem.Blacha jest ale nie na całym obwodzie tylko w okolicy świecy jakieś 5-7cm ładnie zaokrąglona nie wygląda na przepaloną.

  • #266 04 Sty 2011 18:00
    barbiq
    Poziom 13  

    ZKepowicz napisał:


    Barbig,To ze spalanie nastepuje na wysokosci swiecy , to prawidlowo . Komora spalania jest w tej czesci kotla / do wspawanej flanszy /. Dalej maja isc tylko gorace gazy. Ze u kolegi caly kociol jest czerwony ,to wlasnie jest nieprawidlowe , nie wroze temu kotlowi dlugiego zywota . Pewnie ma zamontowana pompe o wiekszej wydajnosci i zmieniona kryze powietra do spalania


    Co do gorących gazów to u mnie wcale nie są takie gorące :( Jak mierzyłem termometrem to na wylocie powietrze wahało się 40-45 st.C! Z tego co się do tej pory orientowałem to na wylocie powinno być przynajmniej 60st.C
    Może wszystko jeszcze raz rozebrać i dokładnie wyczyścić?

  • #267 04 Sty 2011 19:29
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    barbig. Sprawdz czy przewod /rurka/ paliwa od pompy do komory nie jest zgjeta, splaszczona ,i.tp. czy jest drazna . A moze jest skrecona przy pompie, czy lacznik przy p-pie i sruba tez sa o.k. drazne? A moze zastosowano jakies nietypowe uszczelnienie rurki . Spotkalem sie z gumkami ktore przy dokrecaniu nakretki wciskaly sie pod rurke i dlawily

  • #268 05 Sty 2011 07:48
    barbiq
    Poziom 13  

    Witam.
    Rozebrałem maszynę i rurka paliwowa jest okej, drożna i nie zagięta. Podłączenie do pompy jest jak na złączkę do przewodów hamulcowych z malutką uszczelką, która nie podstawia. Wszystko wygląda dobrze!
    Przedmuchałem jeszcze całą komorę spalania (przez rurę wydechową) i wyleleciał z niej ogrom sadzy. Spróbuję jeszcze wyczyścić całą wewnętrzną komorę (jak pisano wcześniej) wiórami.

  • #269 06 Sty 2011 15:11
    ZKepowicz
    Poziom 18  

    Witam. Ucze sie obslugiwac gwiazdkowy prezent , a przy okazji podaje instrukcje po Polsku ze schematami do SIROKKO mod. OETF 6 / 8 / 10
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania





    Dodano po 23 [minuty]:

    Teraz reszta instrukcji. Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

    Dodano po 6 [minuty]:

    Troche mi sie poprzekrecalo. Nie wiem dlaczego zmienila sie kolejnosc obrazow.

  Szukaj w 5mln produktów