Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 13 Gru 2009 16:03 371848 945
  • #31
    maxymilian123
    Poziom 11  
    Ociz link który podałeś jest do innego webasta. Webasto VEB typ 241,02 produkcji DDR nie ma dodatkowego zaworu powietrza,pompka paliwa jest napędzana bezpośrednio z silnika.Więc regulacja mocy może się odbywać tylko przez obroty silnika.Elementy w nagrzewnicy są identyczne z tymi na schemacie (241schemat.gif).A mnie chodzi tylko o same połączenia elektryczne które mi nie pasują.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Łopatologicznie : bieg 1/2(połowa mocy) to napięce na silnik idzie przez rezystor drutowy,na którym powinien powstać spadek napięcia,
    bieg 1 (pełna moc) napięcie idzie bezpośrednio na silnik.
  • Relpol przekaźniki
  • #33
    maxymilian123
    Poziom 11  
    Żeby napięcie poszło bezpośrednio na silnik to na zaciskach 6 i 7 musiało by być napięcie .Na schemacie przełącznik S4 jest w pozycji 1 zasila zacisk 6 czyli wirnik a stojan jest zasilany przez rezystor co raczej nie do pełnej mocy.
  • #34
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Witam. Ociz nie wprowadzaj ludzi w maliny ,odsylasz ich do czeskiego Naftowego Topenia,a w tym temacie caly czas jest mowa o NRD-owskich Sirokkach . To nie jest to samo
  • #35
    pan_kotek
    Poziom 20  
    W silnikach bocznikowych można regulować obroty zmniejszając napięcie na uzwojeniu wirnika,popatrz na rysunek 232plan ze strony poprzedniej,tam wirnik jest podłączony przez potencjometr.

    Doczytałem ,poprawiłem
  • #36
    maxymilian123
    Poziom 11  
    Na rysunku 241schemat jest silnik bocznikowy a na 232plan jest silnik szeregowo-bocznikowy a to jest różnica w regulacji obrotów.
  • #37
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Sposoby regulacji trzech typów silników,bocznikowy,szeregowy i szeregowo bocznikowy

    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

    Wczoraj robiłem testy na nowym czystym smalcu bez domieszek,podgrzałem go do 100°C i spalał się w temperaturze takiej jak czysty opałowy.(65°C na wyjściu ciepłego powietrza) Dodatkowo powietrze do spalania było podgrzane.
  • #38
    maxymilian123
    Poziom 11  
    Ja też poczytałem przeprowadziłem kilka prób i zaczęło działać są obroty 1 i 1/2 a to za sprawą mostka między zaciskami 5 i 7,zmieniłem też połączenia na przełączniku S4 i zlikwidowałem zieloną żarówkę.Dołączam schemat.
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #39
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Witam Leszek 1. Dzieki za punkty.Posilkuj sie wyzej zamieszczonym schematem do 241 .W twoim przypadku /24V/roznica bedzie tylko w podwojnej spirali oporowej swiecy bo swiece sa takie same jak w 12V agregatach czyli 6V 17 A, sa na allegro.Powodzenia.
  • #40
    arkady146
    Poziom 10  
    witam panowie.od wczoraj jestem posiadaczem typu 232.generalnie byl w oplakanym stanie.ale go poczyscilem.teraz mam problem bo cala instalacja jest wybebeszona i niewiem jak to teraz podlaczyc.ogulnie to z silnika wychadza 3 kable.czarny zielony i cienki bialy.czytalem forum i widze ze znacie sie na zeczy i ze mi pomozecie to jakos uruchomic.mam do tego instrukcje w polskim jezyku,ale schematu niestety niemoge rozszyfrowac.ktos mi pomoze,bo w garazu mam zimno :cry:

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    dodaje schemat po polsku
  • #41
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Witam . Czesc schematu / lewy gorny /dotyczy inst. agregatu .Cienki bialy na opornik dwa grube to + i - sprawdz kierunek obrotow bo kolory bywaly rozne tak jak kiedys u nas , jakie mieli takie wkladali.


    pan kotek . na schemacie z poprzedniej strony to nie jest potencjometr z jakas galka do plynej regulacij a opornik drutowy ktorym na stale doregulowuje sie obroty silnika
  • #43
    arkady146
    Poziom 10  
    tylko jest maly problem bo opornik sie rozlecial.niemozna zastapic czyms innym?potrzebowalbym jakis prosty schemat jak to podlaczyc.czyli z akumulatora plus tam minus tu itd
  • #44
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Zrob tak , czarny na /-/ ,zielony /+/ , rownoczesnie z tego samego zlacza /+/ podaj na opornik i poprzez niego na cienki bialy .N ie wiem czy zda to egzamin ,ale zmierzylem czesc robocza opornika oryginalnego i wynosi ok. 3 omow /pomiar na 4 szt./. Musi byc to opornik ceramiczny duzej mocy bo mocno sie nagrzewa .Elektronikiem nie jestem wiec nie bardzo moge ci doradzic czym zastapic opornik oryginalny . Moze ktorys z forumowiczow sie odezwie

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zrob tak , czarny na /-/ ,zielony /+/ , rownoczesnie z tego samego zlacza /+/ podaj na opornik i poprzez niego na cienki bialy .N ie wiem czy zda to egzamin ,ale zmierzylem czesc robocza opornika oryginalnego i wynosi ok. 3 omow /pomiar na 4 szt./. Musi byc to opornik ceramiczny duzej mocy bo mocno sie nagrzewa .Elektronikiem nie jestem wiec nie bardzo moge ci doradzic czym zastapic opornik oryginalny . Moze ktorys z forumowiczow sie odezwie
  • #45
    arkady146
    Poziom 10  
    musze poszukac jakis opornik bo narazie go niemam

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    opornik kupie w tygodniu.oprnik swiecy tez.tylko jakby mi ktos taki prosty schemat narysowal to bylbym wdzieczny.bo potrzeba jeszcze zrobic jakis panel sterowana i podlaczyc jakis przekaznik do pompy paliwowej.bo ztego co rozumiem musi byc wlacznik do swiecy.
  • #46
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Zaden przekaznik nie jest potrzebny . Do modeli 231, jest elektromagnetyczna pomka paliwa/ membramowa /.do 232 mechaniczna napedzana z silnika ogrzewania .Elektromagnetyczna : w dolnej plastykowej obudowie znajduje sie wlasny przerywacz dzialajacy na zasadzie przegubu kolanowego . Takie same pompki sa do mod. 211 i do Zaporozca Maja tylko inaczej wyregulowane wydajnosci, ale to mozna zmienic.

    Dodano po 3 [minuty]:

    .
  • #47
    arkady146
    Poziom 10  
    silnik dziala.bez podlaczenia cienkiego kabla,pompka zrobiona dziala,swieca zarowa bedzie 12v.cala obudowa po swietach jedzie do cynkowni.lozyska nowe.dostanie nowy pulpit.opornika niebedzie,bo beda tylko duze obroty.
  • #48
    pan_kotek
    Poziom 20  
    Do odpalania będą Ci potrzebne małe obroty,im większe obroty tym więcej paliwa idzie do komory spalania,oraz w komin,po rozgrzaniu się świecy paliwo w kominie zrobi bum, duże bum!! .

    Miałem taki przypadek,że piec chodził na 8V czyli 0,7 mocy,skończyło się paliwo w baniaczku,piec zgasł więc dolałem nowego,piec jednak nie chiał zaskoczyć samoczynnie(w moim są kawałki jakby cegły szamotowej która podtrzymuje proces palenie),więc włączyłem świecę bez przedmuchania pieca,po nagrzaniu się świecy tak fuknęło w komin że się rura wydechowa wyprostowała.
  • #49
    klimaw
    Poziom 2  
    Ja z pytankiem.
    Zakupiłem 232 i na schemacie przy FS1 jest 16T ,a przy FS2 jest 8T.
    Co to oznacza , bo nigdzie w instrukcji nic na ten temat nie pisze.
  • #50
    arkady146
    Poziom 10  
    WESOLYCH,ZDROWYCH I WYJATKOWYCH SWIAT:D
    male pytanko mam.do zmniejszenia obrotow potrzebny jest opornik.to jak jest podlaczona pompa jesli dostaje 12v jej cykl jest niezalezny od obrotow.zmniejsze obroty a paliwo podaje tak samo jak na duzych.a ten bialy cienki kabelek z silnika gdzie w takim razie trzeba go polaczyc?
  • #51
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Dzieki , wzajemnie. Cienki bialy przewod podlaczony jesy mniej wiecej w polowie oryginalnego opornika,do obeimy.Pompka faktycznie pracuje tak samo na wolnych i szybkich obrotach . Znaczenie ma dysza paliwa w krucu zasilajacym i regulacja p-pki . Dlatego na wolnych obrotach te agregaty smrodzily. Idealnie mozna je doregulowac tylko na pelnych ob.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dla pana kotka . Nie myl agregatow 231, z 232 i tymi powyzei 241do 265 bo one maja p-py napedzane z silnika glownego ,i ich wydajnosc zmienia sie wraz ze zmiana obrotow silnika .
  • #52
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    klimaw .Odpowiedz na twoie pytanie. Bezpieczniki.
  • #53
    Mietek1976
    Poziom 13  
    Dawno temu naprawiałem takie wynalazki.
    1.Świece żarową kupisz w każdym sklepie z częściami do autosana (w jego mokrym dewaście pracuje ten sam model).
    2.Nagrzewnica spali praktycznie wszystko co da się zapalić świecą żarową.
    3.Było kilka wersji zasilania tych urządzeń - 12v dc,-24v dc-230v ac.
    4.Wadą tych nagrzewnic było to że ;odrzutnik,dwie turbiny,i pompa paliwa były zainstalowane na wspólej osi jednego silnika.
    5.Najwiekszą wadą tych wynalazków był błąd kontrukcyjny w osadzeniu ślimaka napędzającego pompę paliwa(wirnik się kręcił a pompa stała lub gasła,przerywała)
    6.Dobrze wyregulowane urządzenie powinno palić od 0,4-1,4l/h w zależności od mocy.Po rozgrzaniu nie powinno dymić.Pozdrawiam i życze dużo sukcesów.
  • #54
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Zgadzam sie z mietkiem , ale tylko czesciowo,poczatkowo slimak dociskany byl tulejka dystansowa pomjedzy slimakiem a wentylatorem/mjal mozliwosc obro cic sie przy slabym dokreceniu wentylatora . W pozniejszym okresie podobnie jak w mokrych /bez wentylatora / wprowadzono kolek blokujacy slimak . Swiece - fakt te same 6 V 17 A - w sklepie 35- 40 zl.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jesli chodzi o rozrzutnik starszych modeli to potrafily sie zgrzac do tego stopnia , ze praktycnie byly nie do rozkrecenia , ale pozniej i to zmodernizowali
  • #55
    arkady146
    Poziom 10  
    JA mam 232 ,ale pompka jest zasilana 12v.moja jest elektromagnetyczna z przeponka(membrana)
  • #56
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    punkt 6 Poprawka do 1,75 l/h

    Dodano po 7 [minuty]:

    Arkady. zamiesc zdjecie agregatu i tabliczki , to wspolnie go rozgryziemy.
  • #60
    ZKepowicz
    Poziom 18  
    Witam Arkady, Tymi zdjeciami pomp ki zaskoczyles mnie ,musi byc starsz od wegla bo ja jeszcze takiej nie widzialem chociaz z mam z nimi doczynienia ponad cwierc wieku tego co zobaczylem na zdjeciach to na przywrocenie zycia temu sprzetowi szkoda pieniedzy .Widze tam brak bardzo waznego elementu - kruca doprowadzenia paliwa z dysza i dlawikiem / cienkie rurki z krucem powrotu do zbiornika /a tego nie dorobisz . Komore moze miec dobra ,bo one raczej nie nawalaly,ale czy odkrecisz rozutnik? Mysle ,ze taniej wyjdzie kupno nowszego agregatu .Twoj jest 231 benzyna /poznac to mozna po doprowadzeniu paliwa do komory nawet gdyby ni bylo tabliczki .Po numerze widac , ze jest starsze niz ja.