Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 04 Gru 2012 19:34 389602 971
  • #451
    grabster
    Poziom 9  
    Cytat:
    a się podłączyć tą nagrzewnicę pod prostownik 24V tak na stałe by chodził cały czas czy nie ? Jak nie przez prostownik to może jak, jakiś zasilacz, przetwornica 230 na 24 ?


    Witam!
    Prostownik może tego nie wytrzymać, świeca żarowa pobiera dużo prądu.
    Najlepiej zrobić zasilacz na 24V z transformatorem o mocy przynajmnie 300W.
    Poczytaj poprzednie posty.

    Przykład konstrukcji:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2380981.html

    Pozdrawiam
    Łukasz
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #453
    Qma_sz
    Poziom 2  
    sirocco typ 211 - mikroprzełącznik nagrzewnicy sirocco.


    Mam świeżo nabytą nagrzewnicę - jak w tytule.
    Młodością nie grzeszy, ale nie nosi śladów użytkowania nawet nikt jej wcześniej nie składał i nie podłączał.
    Krótko - problem polega na tym, że rozruch jest prawidłowy tzn. (mam też oryginalny panel) Po wyciągnięciu przełącznika w pierwszą pozycję wchodzi wiatrak, po wyciągnięciu w drugą pozycję załącza się świeca żarowa i po ok. minucie mikroprzełącznik przełącza ze świecy na pompkę paliwa i jest ok.
    Ale po wyłączeniu i przedmuchaniu mikroprzełącznik nie wraca do stanu poprzedniego tzn. nie pozwala załączyć świecy tylko pracuje pompa.
    A tak w ogóle to nie kończy przedmuchu po wciśnięciu przełącznika o dwie pozycje do stanu z przed rozpalania a jedynie da się wyłączyć wyłącznikiem zasilania.
    Przy rzeczonym mikroprzełączniku jest śruba regulacyjna z kontrą, ale kręcenia nią nic nie daje lub jestem mało precyzyjny - choć się starałem.
    Mam w związku z tym wątpliwości, czy jest wszystko w porządku z tym mikro...
    Czy jest Ktoś w stanie mi wyjaśnić jak powinno to całe ustrojstwo działać i doradzić, co należy zrobić aby działało.
    Z góry wielkie dzięki
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #454
    grabster
    Poziom 9  
    Cytat:
    takie coś do zasilania się nada ?


    Ten toroidalny się nada, co do tego drugiego nie jestem pewien.
  • #455
    cross2900
    Poziom 15  
    Witam po przeczytaniu niemalże wszystkich stron tego tematu nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
    mam nagrzewnicę na ON miała spaloną świece żarową kupiłem
    nową maszyna ożyła ale miała problemy z pracą działała ,,pulsacyjnie"
    więc zacząłem szukać przyczyny wyczyściłem filterek dałem nowe wężyki nadal nie pracowała jak miała myślałem że pompka nie daje rady więc pomogłem jej spreżonym powietrzem
    po tym zabiegu działa lepiej pali cały czas ale nie daje jeszcze dostatecznej temperatury i kopci na czarno

    Maszyna to Sirokko Typ OETF 10

    Od czego najlepiej zacząć naprawę ?
  • #457
    cross2900
    Poziom 15  
    Dziś się za to wziąłem wyczyściłem wszystko
    I zauważyłem jeszcze że rozpylacz nie rozpylał paliwa dostatecznie
    po dogięciu wężyka rozpylał na mgiełkę :)

    Teraz pali OK nie kopci już :D

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Dziś się za to wziąłem wyczyściłem wszystko
    I zauważyłem jeszcze że rozpylacz nie rozpylał paliwa dostatecznie
    po dogięciu wężyka rozpylał na mgiełkę :)

    Teraz pali OK nie kopci już :D
  • #458
    arcus_cosinus
    Poziom 2  
    Witam szanownych forumowiczów. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem webasta sirokko 268.07. Jest prawie kompletne, wraz z elektroniką, która powinna uruchamiać sekwencję startową. Brakuje tylko panela, z którego to wszystko się włączało. Czy ktoś z kolegów nie posiada schematu podłączenia tego modułu elektroniki do zasilania i do włącznika (panela załączającego)?
  • #459
    misko8_5
    Poziom 2  
    Witam
    Posiadam sirocco 251.01 wraz z panelem sterującym, zbiornikiem paliwa a także zasilacz ts 750, jedyny problem to po odcinane przewody i teraz mam pytanie:
    czy mogę użyć schematu z załącznika kolegi na poprzednich stronach, (instrukcja po polsku sirocco 241-265) jeszcze się zastanawiam bo bardzo mało jest pisane w tym temacie o modelu 251.01 czy one są "w miarę dobre". Jeszcze mam pytanie dotyczące zasilania paliwem, czy ten model posiada wbudowaną pompkę paliwa czy też membranową i zasila je wirnik, i czy mogę zamontować zbiornik paliwa powyżej nagrzewnicy.
    Pozdr.
  • #460
    filo84
    Poziom 9  
    Witam.
    Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N.
    Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami.
    W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie.
    Pod który przewód podłączyć kondensator?
    Pomiar rezystancji między przewodami:
    1. niebieski - czerwony - 81,8 Ω,
    2. niebieski - niebieski 2 - 29 Ω,
    3. niebieski 2 - czerwony - 53,4 Ω,
    Czy dobrze myślę, że:
    Nr. 2 to uzwojenie "robocze" silnika?
    Nr. 3 to uzwojenie rozruchowe silnika?
    Z neta wyszperałem, że kondensator podpina się pod uzwojenie które ma większy opór.
    Więc jeśli 1 to 2+3 (rezystancja uzwojenia całego silnika-robocze i rozruch) to kondensator ma być na przewodzie czerwonym (rozruchowe )?
  • #461
    Sewek13031982
    Poziom 2  
    Witam!
    Mam nagrzewnice typ 241.02 12v i chce wymienić w nim łożyska tył rozebrałem gdzie są szczotki nie wiem jak zdjąć ten talerz kubełkowy i wentylator promieniowy od przodu?może ktoś to robił i mi podpowie z góry wielkie dzięki

    https://obrazki.elektroda.pl/7258644100_1355681619.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3892876200_1355681623.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7697850800_1355681628.jpg
  • #462
    filo84
    Poziom 9  
    W tej aluminiowej obudowie powinna być szczelina przez którą władasz klucz chyba 10 albo 11 i blokujesz wałek. Na wałku jest nacięcie pod klucz.
    Usuń ten nagar z tej nakrętki na początku wałka i dopasuj klucz.
  • #463
    Sewek13031982
    Poziom 2  
    Dzięki filo84 za podpowiedź,ja wiedziałem że na ośce jest nacięcie na klucz i to jest 9 ale nie mogłem odkręcić,a z góry ten nagar zbiłem i tam nie było żadnej nakrętki zabiłem klucz nasadowy na wcisk 16 lub 17mm nie pamiętam i ledwie co odkręciłem tak było zapieczone:(jeszcze raz dzięki pozdrawiam i wesołych świąt,jeśli by ktoś wymieniał łożyska to idą 6001
  • #464
    ziomo3000
    Poziom 12  
    Witam wszystkich, potrzebuję kupić mikrowłączniki chyba standardowe ddr 60V 12A, chce się dowiedzieć czy ktoś z was posiada takie na zbyciu. Pozdrawiam
  • #465
    TheArczo
    Poziom 8  
    Już prawie skończyłem swoją nagrzewnice Sirocco 265. Udało mi się dostać na złomie ładny zbiornik 30 L (z bagnetem do sprawdzenia poziomu paliwa). Stelaż spawałem sam z profili kwadratowych. Kółka miałem od kubła na śmieci starego stalowego, oś z rury wodnej. Skrzynkę transformatorową z panelem sterowania miałem razem z nagrzewnicą. Dziś poskładałem to do kupy i wyszło całkiem stabilne i masywne.
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Trochę niewyraźne jedno zdj, gdyż robiłem po ciemku.
  • #466
    ziomo3000
    Poziom 12  
    Panowie, możecie mi powiedzieć co za żarówki siedzą w panelu sterowniczym?
  • #467
    filo84
    Poziom 9  
    W OETF 10 jest 6V 2W (TGL10833) - według instrukcji.
  • #469
    golf97
    Poziom 2  
    Witam.
    Jestem posiadaczem nagrzewnicy typ 241.02, ale nie posiada ona świecy i pytanie: jaka to powinna być świeca? Drugie pytanie: co można spalać w tym typie nagrzewnicy (chodzi mi o ON, OO i co jeszcze czy np. można spalać przepracowany olej)?

    edit:
    mam również typ 232 i pytanie czy to jest na ON czy benzyna?
  • #470
    Fabian Biedroński
    Poziom 1  
    Witam wszystkich serdecznie.

    Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z wodną nagrzewnicą Sirokko 268 ?
    Montowana była w autobusach Jelcz, Ikarus, Autosan.

    Nabyłem taką nagrzewnicę i mam problem z uruchomieniem.

    1) Kiedy próbuję uruchomić nagrzewnicę wciskając przycisk płomienia na zegarze zaczyna pykać przekaźnik od świecy żarowej z odstępami ok 2-3 sek. I to trwa nieprzerwanie do momentu kiedy zdejmę jedną wsuwkę z czujnika czujnika temperatury wody. Wtedy zaczyna pracować turbina lecz świeca przestaje grzać.
    2) kolejny problem to sprzęgło pompy paliwa. Wogóle nie dochodzi do niego prąd. ( po wciśnięciu palcem sprzęgła paliwo jest zasysane ale agregat nie odpala.

    Jeśli ktos jest w stanie pomóc będę wdzięczny. (Może ktoś dysponuje schematem)

    Temat nieaktualny, udało się uruchomić.
    Pozdrawiam
  • #471
    pan_kotek
    Poziom 20  
    golf97 napisał:
    Witam.
    Jestem posiadaczem nagrzewnicy typ 241.02, ale nie posiada ona świecy i pytanie: jaka to powinna być świeca? Drugie pytanie: co można spalać w tym typie nagrzewnicy (chodzi mi o ON, OO i co jeszcze czy np. można spalać przepracowany olej)?

    edit:
    mam również typ 232 i pytanie czy to jest na ON czy benzyna?



    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7202485#7202485
  • #472
    bertol
    Poziom 10  
    Witam Kolegów,

    Zakupiłem nagrzewnicę Sirocco 265 02 (gołą) bez sterownika i zbiornika. Sterowanie zrobiłem zgodnie z oryginalnym ( trafo 300VA, mostek 100A, kondensator 10000uF) .Widziałem w postach że koledzy stosują również mostek 50A ale grzeje się wtedy strasznie mimo radiatora i pasty - spalił mi się dlatego teraz mam 100A i jest OK. Kondensator też jest istotny ponieważ bez niego czasami nie załączało sprzęgło , po dołożeniu końdziora wszystko gra. Generalnie cześć elektryczna pracuje super . Do wydechu połączyłem na początku rurę spiro 80mm ale okazała się zbyt mała i teraz mam 120mm. Mój problem pojawia się po kilku minutach po odpaleniu temperatura spada i kopci , kopci cały czas . Jeśli podleje ropy z benzyną 1:1 i odłączę na chilę świecę w celu wywołania małego bum( podczas startu )- przeczyści się i znów pracuje pół godziny dobrze. po tym czasie znów spadek temperatury . Poniżej przesyłam zdjęcia proszę o info czy powinna być na wlocie powietrza jakaś kryza lub jak wymontować to przewężenie które może jest przyczyną problemów. Próbowałem dławić dopływ paliwa ale nic nie daje . Zbiornik jest umieszczony poniżej nagrzewnicy 1m .
  • #473
    dktr
    Poziom 20  
    Napisz kolego jak długi jest wydech, miałem dokładnie taki sam problem jak ze spalinami podpiąłem się do komina który teoretycznie ma dobry cug. Kryza dolotu powietrza jest OK. Kopci na czarno czy biało?
  • #474
    bertol
    Poziom 10  
    witam,


    Dzięki za odpowiedź. Rura wydechowa ma około 1,5m nie więcej ,średnica 120mm, paliwo ON , napięcie zasilające 13.5V . W przelewie czasami pojawiało się paliwo ale dosłownie kilka kropel w ciągu pracy 0,5h , sporo sadzy w przewodzie wylotowym, dymi na czarno czasami żółto .

    Pozdr.

    MS
  • #475
    dktr
    Poziom 20  
    W tej chwili też mam około 1.5M wydechu rury spiro ⌀ 120mm. Moim zdaniem musisz porządnie wyczyścić komorę spalania - jej demontaż jest bardzo łatwy.
    Ja czyściłem poprzez wsypanie trzech garści śrubek komputerowych i porządnie wytrząchałem - wysypało się mnóstwo sadzy, po tej operacji tą zimę piecyk działa idealnie, stabilnie trzyma temperaturę powietrza na wylocie na poziomie 74°C po 15 minutach od uruchomienia.

    A tu wykresik temperatury na końcu 15M docieplonej rury spiro, nagrzewnica 241.02 6Kcal
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #476
    bertol
    Poziom 10  
    Witam,

    Dzięki za pomoc .Gdzie te śruby wsypać - do wlotu powietrza czy wylotu spalin?

    Po wykresie widzę że ostro "grzejesz" :)

    Pozdro,

    MS
  • #477
    dktr
    Poziom 20  
    Albo do wylotu spalin albo do wlotu powietrza do komory spalania, aby tylko wysypać wszystkie potem. Nie wiem w jakim masz stanie ale przy okazji rozkręcania wypadało by wymienić też smar na łożyskach - ale z tym już nieco więcej pracy.

    Ps, też zasilałem z transformatora mostka i kondensatora - ale że mieszkam daleko od stacji transformatorowej miałem spore wahania i piecyk nie działał stabilnie. Aktualnie zasilam z przetwornicy impulsowej 12V/30A połączoną z akumulatorem w taki sposób że przy braku 230V przekaźnik przełącza na akumulator żelowy ale już sam nawiew - sprzęgło pompki jest odłączane i piecyk się wygasza a cała reszta jest sterowana radiowym pilotem 4ro kanałowym.
  • #478
    bertol
    Poziom 10  
    Wyczyszczę w weekend i dam znać . Nagrzewnicę kupiłem nie używaną i jest dobrze nasmarowana. Rozkręcałem ją wcześniej ponieważ sprzęgło nie działało . Co ciekawe nagrzewnica jest na 12V a na elektromagnesie sprzęgła było wybite 24V ( prawdopodobnie błąd podczas produkcji ) i to było powodem braku reakcji sprzęgła , odwinąłem częściowo uzowjenie elektromagnesu i teraz chodzi wszystko OK. Smar na sprzęgle był nie tknięty , wszystko jak nowe .
  • #479
    adamstefaniak1986
    Poziom 11  
    Co do kopcenia to moim skromnym zdaniem masz zbyt długi wydech, albo go skróć albo zamontuj kolanko ze skrzelami np. z tatry 815, w której rura wydechowa miała prawie 2 m i nie kopciło mam tak zrobione przy sirokko 265,02, wydech ma ok 1,5 m i pracuje stabilnie
  • #480
    TheArczo
    Poziom 8  
    Jeśli możesz to odpal nagrzewnice bez odprowadzenia spalin (bez rury spiro). Jeśli będzie dymić to wina nagrzewnicy jeśli nie to wina rury.