Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania

pan_kotek 22 Nov 2013 23:10 432745 1056
  • #511
    ManiekUZ
    Level 11  
    Potrzebuję wsparcia odnośnie wyjścia rurki paliwowej do rozrzutnika paliwa. Jak to ustrojstwo wygiąć? Spłaszczać czy zostawić okrągłe. Ma być prostopadle do rozrzutnika czy pod kątem. Foto mile widziane jak również wszelkie sugestie. Sirokko typ 232.01.

    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #514
    matiglowa
    Level 10  
    I co kolego poradziles sobie z tym ogrzewaniem...
    Ja mialem ostatnio podobna sytuacje, po zdjeciu tylnej oslony okazalo sie ze nie pompuje pompka. Jesli nie dokrecisz srubek to obudowa nie docisnie tego frezu to pompka nie bedzie sie krecic. Sprawdz to...
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #515
    ManiekUZ
    Level 11  
    Wszystko działa ale paliwo nie tworzy tej mgiełki i teraz nawet nie zapala. Wpadłem na pomysł, że rozbiorę moje sirocco do tego stopnia, że będę miał wizualny dostęp do dyszy i rozrzutnika od tyłu. Wtedy uruchomię silnik i szczypcami będę mógł korygować strumień paliwa aż do momentu kiedy nie wytworzy się wspomniana mgiełka. Myślałem też żeby przerobić tą dyszę z rurki miedzianej wtedy byłoby lżej ją uformować. Będę grzebał dopiero w piątek, także dam znać.
  • #516
    ZKepowicz
    Level 18  
    Odleglosc koncowki rurki paliwowej o ktorej piszesz od scianki kielicha rozrzytnika ma wynosic 2 mm.Jesli bedziesz mial je rozebrane , wsadz palce i ocen stan parownika .
  • #517
    ManiekUZ
    Level 11  
    Rozrzutnik i dysza - to rozumiem ale czym jest parownik w sirocco? U mnie wszystko jest wręcz nowe, nagrzewnica chyba nie była używana za dużo kiedyś tam. Próbowałem zniwelować buczenie, które po rozgrzaniu nie ustępowało i zacząłem kombinacje z rurką paliwową.
  • #518
    ZKepowicz
    Level 18  
    Wykasowalem poniewaz pomylilem typ a parownik o ktorym pisalem , w 232 nie wystepuje / jest taki jak na foto ponizej , ta perforowana blacha /
  • #519
    ManiekUZ
    Level 11  
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Jak już wspomniałem u mnie wszystko gra (oprócz rozpylenia paliwa). Raz jeszcze nadmienię, że buchało ciepłem ale w trakcie pracy zaczęło buczeć i z tego powodu zacząłem grzebać w nagrzewnicy przy dyszy paliwa. Jak ją ustawię poprawnie i paliwo będzie rozpylane to będzie grzać ponownie. Jak na razie paliwo leci ciurkiem z przelewu.
  • #520
    matiglowa
    Level 10  
    Koledzy, mam maly klopot z instalacja. Posiadam schemat itd, ale nie moge dojsc co jest powodem. Moj Problem polega na tym ze jak zalacze przedmuch to zalacza mi sie pompka. Bede bardzo wdzieczny jesli ktos napisze jak ma orginalnie podlaczone przelacznik. Moja tablica byla dorabiana i cos w niej nie gra.WIec jesli ktos moze to prosze o pomoc, najlepiej bedzie jak ktos podpowie ktory kabel ma podlaczony pod wlacznik 1 i drugi, bo grzanie swiecy jest na pinach numer 1 i 4. Prosze o pomoc.
  • #521
    MarioSpec
    Level 12  
    Wszystko masz na schematach. Jesli nie masz oryginalnego "sterownika" to najlepiej zrobić go tak jak był w oryginale. Potrzeba do tego 4 elementy:
    1. przełącznik do trybu pracy. 3 pozycyjny, dwusekcyjny.
    2. przełącznik szybkości dmuchawy. 2 pozycyjny, jednosekcyjny
    3. Przycisk dodatkowego włączenia swiecy żarowej. Chwilowy jednosekcyjny
    4. kontrolka

    Włączenie samego przedmuchu polega na wybraniu tryby pracy na "nadmuch" co powoduje podanie poprzez przełącznik trybu pracy napięcia na przełącznik dmuchawy który z kolei podaje to napięcie na pin 6 lub 7 w zależności od ustawienia intensywnosci nadmuchu 1 lub 1/2.
    Przy włączeniu grzania, przełącznik trybu pracy dodatkowo podaje napięcie na pin 1 które poprzez bezpiecznik termiczny podawane jest na sprzęgło pompy paliwa oraz poprzez przełącznik termiczny na pin 2 i rezystor na pin3 czyli świecę żarową. Po osiągnięciu pewnej temperatury przełącznik termiczny odłącza świecę żarową.
  • #522
    marcinkrak76
    Level 10  
    Moje webasto w końcu ruszyło :), wielkie podziękowania dla MarioSpec, za nieocenioną pomoc.

    jescze mała kosmetyka, zrobienie ładnej puszki z przełącznikami i będzie pięknie.

    Teraz jest jeszcze problem z wtdechem, zamontowałem fi 80, ale to za mało bo po podpięciu zaczyna "kichać", piszecie że macie fi 120 i max. 1,5 metra , musze to przetestować
  • #523
    MarioSpec
    Level 12  
    Skoro już zrobiłem fotki "sterownika" to wrzucę dla tych co chcą sami robić "sterownik" lub nie wiedzą jak podłączyć.
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #524
    marcinkrak76
    Level 10  
    Podpowiedzcie jaki przełącznik, włącznik macie zamontowany do startu webasta, nie mam oryginalnego panelu, zamontowałem przełącznik ale po kilku załączeniach sie stopił, przełącznik musi wytrzymać 20A, nie mogę takiego nigdzie dostać.
    pozdrawiam
  • #525
    ManiekUZ
    Level 11  
    Stacyjka od ciągnika w zupełności spełniła moje oczekiwania. Do tego jedna kontrolka sygnalizująca grzanie świecy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    W kontakcie z niemieckim dystrybutorem części do sirocco dowiedziałem się, że można kupić rurkę paliwową gotową do instalacji - bez żadnej regulacji wygięcia. Czy w kraju również ktoś dysponuje częściami do nagrzewnic 232.01?
  • #526
    marcinkrak76
    Level 10  
    ManiekUZ wrote:
    Stacyjka od ciągnika w zupełności spełniła moje oczekiwania. Do tego jedna kontrolka sygnalizująca grzanie świecy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    W kontakcie z niemieckim dystrybutorem części do sirocco dowiedziałem się, że można kupić rurkę paliwową gotową do instalacji - bez żadnej regulacji wygięcia. Czy w kraju również ktoś dysponuje częściami do nagrzewnic 232.01?


    Dzięki za podpowiedź, pomyślę nad takim rozwiązaniem
  • #528
    ManiekUZ
    Level 11  
    Racja racja :D słowo kluczowe czyli przelicznika euro-złotówki. Cena rurki 6,8 Euro, natomiast koszt wysyłki listem 4,5 Euro, paczka 9,9 Euro.

    Dodano po 4 [godziny] 7 [minuty]:

    W sumie nie rozchodzi się o cenę (a mała nie jest) tylko o dostępność takich i innych części w Polsce.
  • #529
    ZKepowicz
    Level 18  
    Czyli konkretnie . Cena za rurke paliwowa w wersi najtanszej przesylki listowej na dzien dzisiejszy to okolo 47 ,50 pln !!!!!!!!!( stanialo)Ta informacja niech bedzie dla tych co chca tanio naprawic kupionego grata i dziwja sie , ze koszt naprawy jest wysoki . Ja cene znam.Naprawiam Wszystkie Sirocca. Dystrybutora czesci w Polsce nie ma za wyjatkiem " mokrych"277" i pochodnych. A swoja droga Maniek UZ nie wierze , ze u ciebie przyczyna jest tylko w rurce , ale zeby cokolwiek powiedziec trzeba najpierw zobaczyc , nie jestem az takim specjalista jak kilku "guru" z tego forum co to zrobili 1 lub 2 ogrzewania i stawiaja diagnoze na zasadzie " bo u mnie tak bylo" Skad jestes , daj na PW - odbiore chociaz z reguly nie odbieram a jesli odbiore to nie odpowiadam

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    [quote="ManiekUZ"]Stacyjka od ciągnika w zupełności spełniła moje oczekiwania. Do tego jedna kontrolka sygnalizująca grzanie świecy.
    Stacyjka beez ukladu przekaznikow (2) o kant tylka. Na dluzsza mete za slabe styki
  • #530
    ManiekUZ
    Level 11  
    Ja nadal będę obstawał przy tym co mówię. Sirokko paliło idealnie ale buczało raz po raz. Rozebrałem je delikatnie wygiąłem rurkę złożyłem i zaczęło kopcić. Potem raz jeszcze rozebrałem i znowu wygiąłem rurkę i tak jest do teraz - czyli nie odpala. Fakt faktem był przeciek z pompki paliwowej ale temu akurat udało mi się zaradzić. Co do stacyjki działa po dzień dzisiejszy odpalane przez ostatnie lata w zimie raz po raz.
    Co do naprawy jestem gotów oddać to co zepsułem w odpowiednie ręce ale chciałbym chociaż orientacyjnie poznać cenę (musi też ktoś uwierzyć w to co mówię odnośnie uszkodzeń). Tak samo jak naprawiam auto to pytam właściciela co robił ostatnio co mogło mieć wpływ na bieżące uszkodzenia, oraz wstępnie wyceniam usługę.
  • #531
    ManiekUZ
    Level 11  
    Odpaliłem swoje sirokko! Niechaj pozostanie tajemnicą co zrobiłem ale sam problem był w rurce od paliwa - tak jak już zresztą wcześniej wspominałem...wielokrotnie. Nie mniej jednak mam pytania:
    1. Czy ilość zwojów na świecy jest ważna? Jeśli tak to ile ich powinno być?
    2. Moje sirokko nadal buczy ale gdy wdmuchuje powietrze do dolotu to buczenie ustaje - co w takim przypadku robić? Kryza na paliwie? Czy dodatkowy nadmuch powietrza do dolotu?
    3. Odpalam jak na razie z tzw. cybucha bo ze świecy nie chce startować :( dlaczego? Czy winny może być dekielek rozrzutnika, który spawałem po urwaniu i który ma teraz bicie? Co prawda nowy wytoczę sobie w tygodniu ale chciałbym wiedzieć czy ma to powiązanie z odpalaniem.

    Za odpowiedzi będę wdzięczny.
  • #532
    Sience Fiction
    Level 12  
    Witam
    Chcę dodać że schemat podany na pierwszej stronie i ogólnie dostępny na necie jest błędny, bo brakuje podłączenia od wyprowadzenia 7. W miejscu uziemienia powinna być cyfra 7. Wtedy schemat ma sens działania;)
  • #533
    tomek_wlkp
    Level 16  
    Koledzy ja mam mały problem z nagrzewnicą 251 ... Mianowicie gdy jest całkiem zimna (wracam z pracy i idę do garażu) próbuje ją odpalić i ni chu chu... Czy świecę wstępnie zagrzeję 30 czy 200 sekund to nie zapali, muszę nagrzewnicę wyłączyć i grzać świecę ponownie - wystarczy 20 sekund i wtedy zapali ...
    Po wykręceniu świecy i załączeniu grzania jej spirala "rozżaża" się niemal do białości i nie mam pojęcia czemu moje "cygaro" nie chce zapalić za pierwszym razem ...
    Dodam że zasilacz mam zbudowany z transformatora toroidalnego 12V 500W, mostek 50A i kondensator filtrujący 15000 mikrofaradów także "za słaby" raczej nie jest.
    Myślałem że powodem mojego problemu jest to że zbiornik paliwa mam poniżej nagrzewnicy ale doskonale zaciąga ona paliwo które wycieka przez rurkę przelewową w przypadku gdy nie odpali "za pierwszym" ...
    Co może być przyczyną tego że nie zapala po pierwszym grzaniu ?

    Dodaję fotki mojej nagrzewnicy jeszcze przed jej zakupem ... ;) Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #534
    Sience Fiction
    Level 12  
    tomek_wlkp wrote:
    Koledzy ja mam mały problem z nagrzewnicą 251 ... Mianowicie gdy jest całkiem zimna (wracam z pracy i idę do garażu) próbuje ją odpalić i ni chu chu... Czy świecę wstępnie zagrzeję 30 czy 200 sekund to nie zapali, muszę nagrzewnicę wyłączyć i grzać świecę ponownie - wystarczy 20 sekund i wtedy zapali ...


    Coś nie zrozumiałem z twojej wypowiedzi, jak wracasz z pracy i próbujesz ją odpalić to nie da rady wtedy musisz ją wyłączyć i włączyć żeby zaskoczyła to znaczy że jak jesteś w pracy masz ją pod napieciem cały czas tą nagrzewnice....

    Najlepiej wykręć świece i odpal ją i zobacz czy chlapie paliwo w środku ( nie zapomnij o okularach by nie pochlapało ci oczu) i czy świeca się nagrzewa (musi być przytknięta do obudowy), wtedy będziesz miał odpowiedź co jest nie tak...
  • #535
    tomek_wlkp
    Level 16  
    Chodziło mi o to że nagrzewnica stoi nie używana powiedzmy dobę, chcę ją odpalić więc grzeję świece żarową (powiedzmy minutę) i daję rozruch (powiedzmy że przełączam przełącznik w pozycję "grzanie"). Nagrzewnica nie odpala, muszę z powrotem ją wyłączyć i zagrzać chwilkę świecę, dopiero wtedy odpali...
    Świeca po wykręceniu i włączeniu nagrzewa się bardzo mocno...
    Na razie chyba uporałem się z tym problemem stosując zaworek zwrotny na wężyku paliwowym - mam zbiornik paliwa pod nagrzewnicą ....
  • #536
    Sience Fiction
    Level 12  
    no to gratulacje że problem rozwiązany, ja w swojej nagrzewnicy mam zbiornik u góry z kranikiem. Widać że paliwo się cofa do zbiornika jak jest odstawiona albo masz gdzieś bardzo mały przeciek i dlatego tak jest..
  • #537
    tomek_wlkp
    Level 16  
    A tak jako ciekawostkę dorzucam fotki sterowania moją nagrzewnicą ... Pełna automatyka :) O koszty nie pytajcie ponieważ większość elementów miałem gdyż zajmuje się budową szaf do automatyki przemysłowej ale jakbym miał to wszystko kupić to z 1000zł by kosztowało ... Sterowanie podzielone na dwie "skrzynki" - sterującą i wykonawczą. Sterująca będzie na ścianie garażu przy stole gdzie majsterkuje, wykonawcza na nagrzewnicy...
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
    Nagrzewnica Sirocco, schemat połączeń, zasada działania
  • #538
    straz
    Level 2  
    Witajcie,
    po przeglądnięciu tematu nadal nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu.
    Nagrzewnica z samochodu Jelcz (nie znam dokładnego numeru ogrzewania), 24V, 3000 kcal/h, ON. Wymieniona świeca, urządzenie odpala, grzeje natomiast nie można go wygasić, po przełączeniu klawisza w pozycję stop nadal odbywa się proces spalania. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy ? Z informacji pozyskanych z forum, powinna zostać odłączona pompa paliwa, aby urządzenie zostało przedmuchane. Zamiana przewodów odpada, nie były rozłączane. Przed przepaleniem świecy (6V 17A) ogrzewanie działało prawidłowo.

    Proszę Was o jakieś podpowiedzi, pozdrawiam.
  • #539
    Sience Fiction
    Level 12  
    Może to być wina pompki albo coś z elektryką masz nie tak. Po przełączeniu na stop powinno rozłączyć się sprzęgiełko w pompce by dalej nie pompowało paliwa. Świeca nie ma nic wspólnego z wygaszaniem. A jak odpalasz swoje cudeńko? masz jakiś panel sterowania jak fotki powyżej?
  • #540
    straz
    Level 2  
    Tak, mam oryginalny panel sterowania. Panel nie był rozłączany, jedynie wtyczka przy ogrzewaniu, jednak zamiana pinów czy kabelków nie wchodzi w rachubę. Jak długo po odłączeniu pompki paliwa powinien trwać przedmuch komory spalania, żeby urządzenie się wyłączyło ?